خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ورود فاضلاب شهری به رودخانه کرج

به گفته برخی شهروندان سرریزشدن فاضلاب شهری کرج به داخل رودخانه این شهرستان در 2 روز گذشته سبب آلودگی زیست محیطی شده است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا، این مشکل زیست محیطی در نزدیکی جایگاه سوخت پل تاریخی شاه عباسی و در انتهای کوچه سرچشمه به وجود آمده که تاکنون مقادیر زیادی فاضلاب روانه رودخانه کرج شده است.
بنا به گفته برخی شهروندان، این فاضلاب از شبکه فاضلاب شهرکه توسط شرکت آبفای استان البرز احداث شده سرریز شده و بوی تعفن آن محیط اطراف را دربرگرفته است.
یکی از شاهدان به خبرنگار ایرنا گفت: برای جلوگیری از ادامه این مشکل زیست محیطی موضوع را به آبفا اطلاع داده ایم اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. ذر سال های اخیر این شبکه فاضلاب هیچ گونه سرریزی نداشته لیکن موقعیت مکانی آن به گونه ای است که باید هرچه زودتر اقدامات لازم برای مهار آن به عمل آید.
وی افزود: نشان شرکت آبفای استان البرز روی دریچه این فاضلاب مشهود است ونمی توان فرد یا دستگاه دیگری را به عنوان مقصر معرفی کرد.
علیرضا لرستانی رئیس روابط عمومی شرکت آبفای استان البرز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: سیستم فاضلاب منطقه اسلام آباد و برغان کرج به دلیل شرایط خاص منطقه و جغرافیایی از طریق یک خط کلکتور اصلی شبکه جمع آوری فاضلاب در خیابان برغان به صورت مشترک توسط آبفا و شهرداری کرج اجرا شده است. وی ادامه داد: این سیستم مرکب از جمع آوری فاضلاب، روان آب ها و آب های سطحی است.
این مسئول خاطرنشان کرد: براساس مطالعاتی که مهندسان مشاور انجام داده اند این خط به گونه ای است که در مواقع بارندگی به رودخانه سرریز می شود که البته این میزان سرریز در اختلاط با آب های سطحی مشکلی را برای آب رودخانه کرج ایجاد نمی کند.
لرستانی گفت: آبی که ازشبکه فاضلاب به داخل رودخانه کرج سرریز شده است به علت گرفتگی شبکه بوده که اجتناب ناپذیر است و دراین حادثه آب سطحی افزایش پیدا کرده و سرریز شده است. وی افزود: ظهر امروز با اقدامات فنی مشکل برطرف شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا