خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شکایت از یک رسانه همزمان با نمایشگاه مطبوعات؟!

علی اصغر شفیعیان، مدیر مسوول انصاف نیوز:

برای پرونده ای جدید در دادیاری حاضر شدم و بازپرسی انجام شد. شاکی، وزارت نفت است. اتهامشان نشر اکاذیب و افترا است اما فقط نشر اکاذیب تفهیم شد. شکایت مربوط بود به سه خبر و گزارشی درباره‌ی نقد مدیریتی بخش پژوهش وزارت نفت که هم در مقطعی در سال‌های اوج تحریم‌ها باعث اختلال و حتی توقف پژوهش بومی در این حوزه شده بود؛ هم این که سالهاست به خاطر سیاستگذاری بد یا اجرا نکردن سیاست‌های مصوب بعدی، فضای انحصاری و رانتی برای چند مرکز معدود ایجاد می‌کرد و هزینه‌ها را به خاطر وضعیت غیررقابتی بالا می‌برد.

قرار شد در روزهای آینده مستنداتی که در این باره داریم را به دادیاری ارایه کنم؛ از جمله مستنداتی از دو نهاد نظارتی که در گزارش های منتشر شده به نام آنها اشاره نشده بود اما شاکی خود در جریان دقیق آن است و در دو جلسه ی حضوری با برخی مسوولان این وزارتخانه درباره اش صحبت شد.

اقتصاد مقاومتی یا هر نوع اقتصاد دیگری، بدون اصلاح این سیاست ها محقق نمی شود؛ بعید است که آقای مهندس زنگنه وزیر نفت چنین سیاست هایی را تایید کند و برای نقد کردن این سیاست ها که از سالهای پایانی دولت احمدی نژاد شکل گرفته و ادامه دارد، از رسانه ی مطرح کننده تقدیر نکند! اما فعلا که تقدیری غیر از شکایت نصیب منتقد نشده است!

البته در دفاع خود در دادیاری به قرار دولت برای شکایت نکردن از رسانه‌ها اشاره کرده‌ام؛ هر چند معتقدم این شکایت‌ها مانند کوتاهی‌های مورد اشاره در گزارش منتشر شده، بر خلاف سیاست کلی دولت آقای روحانی و از سوی نیروهای غیرهمسو یا ناکارآمد انجام شده؛ همچنان که حرکت کلی دولت هم عدم شکایت بوده است.

این وضعیت ما در روزهای نمایشگاه مطبوعات است!

در روزهای آینده، گزارش هایی تکمیلی درباره ی ضعف مدیریتی وزارت نفت در حوزه ی پژوهش منتشر خواهیم کرد.

خبر: تفهیم اتهام مدیر سایت «انصاف‌نیوز»

مدیر سایت «انصاف‌نیوز» با حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه در خصوص اتهام نشر اکاذیب تفهیم اتهام شد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر شفیعیان روز چهارشنبه در شعبه 12 دادیاری دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.

حضور وی در دادسرا به دلیل انتشار گزارشی درباره نقد مدیریتی بخش پژوهش وزارت نفت بود. در این راستا پرونده‌ای با شکایت وزارت نفت و به اتهامات نشر اکاذیب و افترا تشکیل شده است.

در جلسه روز چهارشنبه فقط اتهام نشر اکاذیب تفهیم شد و قرار بر این شد که مدیر سایت انصاف‌نیوز مستندات خبر منتشر شده را به دادیاری ارایه کند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا