خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از چمران تا چمران

سیدسبحان بطحایی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت:

شهید مصطفی چمران، نامی آشنا در ایران و لبنان است، همان کسی که امام خمینی در پیامی به مناسبت شهادتش فرمود: «هنر آن است كه بي‏هياهوهای سياسی، و «خودنمايي»های شيطانی، براي خدا به جهاد برخيزد و خود را فداي هدف كند نه هوی، و اين هنر مردان خداست. او در پيشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و يادش بخير». و همان کسی که در آسمان ها از روی زمین شناخته شده تر است.

چمران در یکی از نیایش هایش اینطور می گوید؛

«‎خدایا از تو می خواهم که طبع ما را آنقدر بلند کنی که در برابر هیچ چیز جز خدا تسلیم نشویم. دنیا ما را نفریبد، خودخواهی ما را کور نکند. سیاهی گناه و فساد و تهمت و دروغ وغیبت ، قلب های ما را تیره و تار ننماید. خدایا! به ما آنقدر ظرفیت ده که در برابر پیروزی ها سرمست و مغرور نشویم. خدایا به من آنقدر توان ده که کوچکی و بیچارگی خویش را فراموش نکنم و در برابرعظمت تو خود را نبینم.»

اما این جملات چمران امروز خواندنی تر است، امروزی بعد از فرو نشستن غبارهای فیش های نجومی و اعتراض رهبری بر آن و تاکید مجدد بر ضرورت پاکدستی مسوولان، ابرهای تیره ای این بار از جانب جناح سیاسی دیگر ایران، آسمان افکار عمومی را تیره کرده است و در خیل امواج اسامی مختلفی که هر روز رسانه ها آنان را فریاد میزنند، مجددا نام چمران بر زبان ها افتاده است، اما اینبار مهدی چمران!

زیرا که او ریاست شورای شهری را برعهده دارد که اخبار تایید نشده ی زیادی مستند به گزارش اولیه ی سازمان بازرسی از تخلف و رانت رخ داده در آن بر خروجی خبرگزاری ها و سایت ها منتشر می شود.

یک: آنچه که در ابتدا به ذهن می رسد، مقایسه ی این اخبار با مساله ی فیش های نجومی است. اگر فیش های نجومی برای کارهایی صادر می شد که آنقدر ارزش مالی برای نظام نداشت، اگر اخبار واگذاری زمین ها درست باشد، حتی همان اندک کار هم انجام نشده و ولو قانونی، مبلغ های هنگفتی به بیت المال واریز نشده است و در واقع چه فرقی بین برداشت از بیت المال و عدم واریز سهم آن وجود دارد؟

دو: از چمران گفته شد؛ چمرانی که امام خمینی مرد خدا خواندش و او خود را پیرو امامی می دانست که لحظه ای در مقابله با فساد کوتاهی نکرد، همان امام علی که رفتارهای غلیظ و شدید خود را متوجه منسوبین خود می کرد و آنان را به واسطه ی این انتساب هشدار می داد. همان امامی که وقتی خبر استفاده ی یکی از کارگزارانش از بیت المال را شنید، فورا نامه ای نوشت که: «از تو به من خبر رسيده است که اگر چنان کرده باشی، پروردگار خود را به خشم آورده و امام خود را نافرماني و در امانت خود خيانت کرده اي. به من خبر رسيده که کشت زمين ها را برداشته و آنچه را مي توانستي گرفته و آن چه در اختيار داشتي به خيانت خورده ای. پس هر چه زودترحساب اموال را براي من بفرست و بدان که حسابرسي خداوند از حسابرسی مردم سخت تر است».

سه: فساد یا خلاف قانون، فساد و خلاف قانون است چه از طرف اعضای اصولگرای شورای شهر و چه از طرف شهردار کارگزارانی سابق!

معنی عدم امضای تحقیق و تفحص چیست؟! معنی درخواست برخورد با رسانه ی افشاگر یک گزارش قبل از اثبات و اتمام پرونده چیست! مگر نه آن است که اگر این رسانه درست گفته باشد باید تشویق شود پس چرا مبنا را بر خلاف می گذاریم؟ مگر نه آن است که رسالت رسانه دفاع از حقوق مردم و بیت المال است؟

چهار: از انتساب گفته شد و نام مهدی چمران! همو که امروزه بسیار از لحاظ چهره و شمایل نزدیک تر است به شهید چمران تا ابتدای انقلاب. اما به راستی در این بزنگاه بزرگی که جوهر مرد مشخص می شود و عیار مسوولین سنجیده می شود، مهدی چمران، چون مصطفی چمران عمل می کند؟ و شهادت طلبانه و جهادگرانه به مقابله با فساد می رود؟ و با همراهی جدی رسیدگی به ماجرای املاک نجومی، به قضاوت ها درباره ی رویکرد خودش پایان می دهد یا نه؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا