خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سیستان و بلوچستان، مهمترین اولویت جدید گردشگری

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نباید اجازه داد تا نقاط گردشگری در استان سیستان و بلوچستان به دست فراموشی سپرده شود.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، «زهرا احمدی پور» در جلسه شورای راهبردی گردشگری استان اظهار کرد: به خاطر تعلق خاطری که به سیستان و بلوچستان دارم تمام سعی و تلاش خود را برای توجه نگاه‌ها به این استان خواهم کرد.

وی افزود: استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستانی نباید به دلیل دور بودن از مرکز کشور و داشتن مسیر طولانی مورد توجه قرار نگیرد.

این مسئول ادامه داد: باید یک نگاه متعادلانه به این استان داشت که با داشتن یک سیستم مدیریتی و برنامه مشخص از ظرفیت‌های این استان برای توسعه صنعت گردشگری بیشترین بهره را در سطح کشور برد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های درونی و سرمایه تمدنی که در کشور وجود دارد باید بازتولید و به نسل‌های بعدی منقل شود.

زهرا احمدی‌پور خاطرنشان کرد: محکم کردن پایه‌های فرهنگی کشور سبب حفظ صنایع گردشگری و میراث فرهنگی در کشور خواهد بود که ما نیز موظف به نگهداری از آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه گردشگری نباید به فراموشی سپرده شود بیان کرد: گردشگری سبب ایجاد اشتغال خواهد شد، بنابراین نباید فرصت‌های بدست آمده در این حوزه را نادیده گرفت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عنوان کرد: در چرخه گردشگری باید تغییر ذائقه داد و همه نگاه‌ها نباید به شمال کشور معطوف باشد.

وی درباره استفاده از صنایع دستی در هتل‌ها سطح شهر بیان کرد: باید فرهنگ استفاده از اشیای سنتی و تزئینی استان را در زندگی روزمره وارد کرد و همچنین از این نمادها باید برای تبلیغ بیشتر صنایع در هتل‌ها استفاده شود.

احمدی پور اظهار کرد: باید از سرمایه‌های فرهنگی حفاظت کنیم و هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی می‌تواند فضا را برای فعالیت دولت در این زمینه فراهم کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تبدیل صنایع دستی به فرصت برای ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال یک راهبرد مهم در برنامه‌های میراث فرهنگی است.

احمدی‌پور اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان یک مقصد مهم فرهنگی و گردشگری در کشور است که تاکنون در عرصه ملی به خوبی معرفی نشده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه علاوه‌بر عدم معرفی صحیح سیستان و بلوچستان، بخشی از محرومیت‌های این استان ناشی از انزوای جغرافیایی آن اتفاق افتاده است.

وی گفت: در برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی، سیستان و بلوچستان مهمترین اولویت کاری من است، چرا که با بسیاری از محرومیت‌ها و همچنین قابلیت‌های این استان آشنا هستم و باید فضاهای این سرزمین را با نگاه عدالت‌محور در جایگاه مناسب خود معرفی کرد.

احمدی‌پور صیانت از میراث فرهنگی کشور را یک ضرورت دانست و خواستار معرفی میراث و هویت فرهنگی و تاریخی کشور به نسل‌های جوان به ویژه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی با استفاده از نمادهای فرهنگی در کتب درسی مدارس شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: تبدیل صنایع دستی به فرصت برای ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال یک راهبرد مهم در برنامه‌های میراث فرهنگی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا