خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاثیر خبر پیروزی دونالد ترامپ بر بازارهای جهان

با اعلام نتایج شمارش آراء در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا به نفع دونالد ترامپ، تاثیر این مهم بر بازارهای جهان و شوک حاصل از آن در ساعات اولیه روز مشخص شد.

به گزارش یورونیوز، شاخص سهام بازارهای بورس اروپا در ساعت اولیه کار در روز چهارشنبه با کاهش روبرو بوده اما ساعت به ساعت در حال بهبود است. شاخص سهام شرکتهای مستقر در اتحادیه اروپا، شاخص بازار لندن و شاخص بازار سهام فرانکفورت افت چند درصدی را شاهد بوده اند. با نزدیک شدن به ساعت میانی روز شاخص های این بازارها روند صعودی پیدا کردند.

کارشناس بازار سرمایه می گوید: «تاثیر بر بازارهای امروز را می توان فراموش کرد زیرا به هر حال کاهش خواهند داشت. شوک بزرگی است. بازارها به بهترین اوضاع و بدترین اوضاع واکنش نشان می دهند. و بدترین وضع این است که این تنیجه پیش بینی نمی شد. نظرسنجی ها واضح بودند. امروز شوک عمیقی خواهد بود اما به مرور التیام می یابد و اوضاع منطقی خواهد شد.»

سه شنبه شب، بازارهای آسیا در ساعات اولیه اعلام نتایج در اولین ایالت های آمریکا و مطرح شدن احتمال پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ساعات پایانی کار خود نوسان چشم گیری داشتند. شاخص بورس توکیو با افت ۵ درصد، بازار بورس شانگهای با ۳/۱ درصد و شاخص بورس هنگ کنگ با ۵/۳ درصد روبه رو شدند.

ارزش پزو،واحد پول مکزیک نیز به دلیل صحبت های آقای ترامپ در مدت تبلیغات انتخاباتی بر علیه این کشور، افت چشمگیر دوازده درصدی داشته است. در مقابل قیمت طلا با افزایش روبرو بوده و پنج درصد بالا رفته است.

شاخص بازارهای بورس آمریکا نیز پس از انتشار نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری این کشور که پیشتازی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه را نشان می دهد کاهش داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا