خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۵۰ سال است رسانه‌ای هندی به‌خاطر انتشار اسناد محرمانه تنبیه نشده

رسانه‌های هند گاهی از ناحیه دولت آسیب می‌بینند ولی اغلب مواقع در برابر اعمال نفوذ دولت مقاومت می‌کنند.

سانجی کاپور – سردبیر مجله هاردنیوز – در جریان بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در غرفه ایسنا حضور یافت و به مصاحبه‌ اختصاصی با خبرنگار ایسنا پرداخت.

او درباره‌ی وضعیت رسانه‌های هند بیان کرد: آزادی رسانه‌ای نتیجه‌ای از برآیند آزادی بیان است و در قانون اساسی هند بر آزادی بیان تاکید شده است؛ البته گاهی رسانه‌های هند از دولت آسیب می‌بینند ولی در اغلب مواقع در برابر اعمال نفوذ دولت مقاومت می‌کنند.

سانجی کاپور افزود: اخیرا دولت یک شبکه تلویزیونی را توبیخ کرد، به همین دلیل جنبش ملی در هند راه افتاد و دولت مجبور به عقب‌نشینی شد. رسانه‌های هند در برابر آزادی خود حساسند.

سردبیر مجله هاردینوز درباره‌ی انتشار اسناد محرمانه در رسانه‌های هند، گفت: در رسانه‌های هند اسناد محرمانه گاهی منتشر می‌شود، اما در دو سال اخیر به نام امنیت ملی فشار زیادی بر مطبوعات هند وارد شده است. در میان رسانه‌ها و امنیت ملی هند اختلافی وجود دارد که به دادگاه ارجاع داده می‌شود.

او اضافه کرد: قانونی به نام اسرار رسمی و دولتی وجود دارد که بر اساس این قانون رسانه‌های هند نمی‌توانند اطلاعات محرمانه را منتشر کنند اما رسانه‌های هند گاهی از این قانون سرپیچی می‌کنند و اسناد را منتشر می‌کنند. در ۵۰ سال اخیر هیچ رسانه‌ای در هند به دلیل انتشار اسناد محرمانه تنبیه نشده است اما به تازگی نگرانی به نام امنیت ملی رسانه‌های هند را محدود می‌کند.

سانجی کاپور درباره‌ی تعامل میان رسانه‌های ایران و هند بیان کرد: هیچ ارتباطی میان رسانه‌های هند و ایران وجود ندارد و متاسفانه به دلیل نبود شناخت میان این رسانه‌ها، رسانه‌های هند درباره‌ی ایران به تکرار مطالب می‌پردازند. من به ایران آمدم تا این روند درک متقابل میان رسانه‌های ایران و هند را شروع کنم.

سردبیر مجله هاردینوز درباره‌ی تعداد کانال‌های تلویزیون، گفت: ما در هند هزار کانال تلویزیونی به زبان و گویش‌های مختلف داریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا