خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یکی از مشهورترین رهبران موسیقی جهان به ایران می‌آید

خبرگزاری ایسنا نوشت: والری گرگیف، یکی از مشهورترین رهبران جهان و مدیر ارشد اپراهای مارینسکی در سنت پترزبورگ و اپرای بولشوی در مسکو به همراه علی رهبری (رهبر اپرای مارینسکی) به ایران می‌آید.

رهبری ضمن تاکید بر اینکه حضور او و والری گرگیف در ایران ارتباطی با بنیاد رودکی ندارد، گفت: مایسترو گرگیف با آمدن به ایران به همراه من موافقت کرده است و قرار است که با ارکستر سمفونیک جوانان ایران در فرصتی مناسب کنسرت برگزار کنیم.

او ادامه داد: این اتفاق پروژه‌ای است که به همراه خانم سوسن تقی‌پور (رییس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶) برایش برنامه‌ریزی کرده‌ایم و تنها باید تاریخ مناسبی برای آن انتخاب کنیم. در این کنسرت قرار است که من قسمت اول را با یک قطعه ایرانی دوتار و ارکستر سمفونیک با نوازندگی آیدین اولیانسب و آذین راستگر رهبری کنم و قسمت دوم را مایسترو گرگیف رهبری می‌کند.

این آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر در توضیحات بیشتر، درباره جزییات شکل گرفتن این پروژه گفت: یک سال پیش، سرکار خانم تقی‌پور با من تماس گرفتند و گفتند که جوانان و استادان زیادی هستند که علاقه‌مندند تا من به ایران بیایم و با آنها کار کنم. به همین جهت از من درخواست کردند که ارکستر تازه‌ای را پایه‌گذاری کنم. من هم که همیشه آرزو داشتم ایران مانند اغلب کشورهای پیشرفته ارکستر سمفونیک جوانان داشته باشد از این پیشنهاد استقبال کردم. در اوایل تابستان گذشته هنگامی که مایسترو گرگیف در مراسمی تلویزیونی از من بابت دو سال همکاری با ایشان تجلیل و تقدیر می‌کردند، در پایان گفتند: «به امید روزی در ایران»! من می‌دانستم که جناب گرگیف ایران‌دوست هستند؛ به همین دلیل از ایشان قول گرفتم که روزی به ایران بیایند تا اینکه برنامه‌ریزی کردیم واقعا با هم به ایران بیاییم و این برنامه را اجرا کنیم؛ تاریخ این برنامه را هم به زودی اعلام خواهیم کرد.

رهبری همچنین درباره هدف حضور خود و گرگیف در ایران توضیح داد: هدف اصلی این پروژه بالابردن سطح کیفیت نوازندگی دانشجویان و حتی استادانشان در ارکستر است. آمدن مایسترو گرگیف به ایران که مشهورترین رهبر ارکستر جهان است، نه تنها به انگیزه جوانان کمک می‌کند بلکه در سطح جهانی برای جوانان ما موثر خواهد بود. همچنین اگر جوانان ما بتوانند نظر مثبت ایشان را دریافت کنند، شانس دعوت از این ارکستر به سن‌پترزبورگ و مسکو که جناب گرگیف مدیر کل هنری در این دو شهر هستند، بالا می‌رود.

والری گرگیف برنده مسابقه جهانی رهبری ارکستر هربرت فون کارایان در برلین است و رهبری اکثر ارکسترها و اپراهای مهم جهان را به عهده داشته است. او همچنین برنده جوایزی مانند نشان افتخار مسروپ ماشتوتس مقدس، نقاب زرین، نشان الکساندر نوسکی، لژیون دونور (افسر)، نشان دوستی، قهرمان کار از فدراسیون روسیه، و هنرمند مردمی روسیه شده‌ است.

علی رهبری نیز طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ مدیر هنری و رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران بود.

انتهای پیام 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا