خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت اعتراض به دخالت اطلاعات در دانشگاه چمران اهواز

«محمد كيانوش راد»، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده ی اسبق مجلس در اعتراض به لغو سخنراني خود در دانشگاه شهيد چمران اهواز، در خطاب به مدير كل اطلاعات خوزستان و مسوول دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه شهيد چمران یادداشتی نوشت.

متن این یادداشت که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته در پی می آید:

شنيدم چند هفته پيش مديركل اطلاعات خوزستان آقای باقرزاده در سخناني كه در دانشگاه داشته اند نسبت به استقلال دانشگاه در برگزاري مراسم اظهار داشته اند كه اطلاعات در مسايل دانشگاه دخالت نمي كند.

اگرچه متاسفانه، مسوول حراست دانشگاه آقاي بابادي با عملكرد منفي خويش، و به دليل مماشات ريس دانشگاه همچنان بر سر پست خويش مانده است اما هنوز چند هفته از سخنان اميدواركننده ی مدير كل اطلاعات آقای باقرزاده نگذشته بود كه، دستگاه زير نظر ايشان با دخالت غير مستقيم و با تحت فشار قراردادن مسوولان و دانشجويان و پس از نااميدي با دخالت مستقيم، در محيط دانشگاه مانع از برگزاري سخنراني در رابطه با انديشه امام خميني شد.

شايد ايشان و برخي از نهادها كه مخالف برگزاري اين مراسم دانشجويان بوده اند، نگران آشنايي دانشجويان با انديشه هاي راستين امام هستند، انديشه هايی كه تحجر، كج انديشي، قشري گرايي و مقدس مآبي، استبداد و قيم سالاري را نفي مي کند.

متاسفم براي وضعيتي كه امروز در وضعيت فرهنگي دانشگاه ها حاكم شده است. شعار آزاد انديشي سر داده مي شود، اما از بيان انديشه ی متفاوت و نه مخالف، ممانعت مي شود؛ از وضعيتي كه استاد شهيد مطهري مي گفت، تا امروز چقدر فاصله ايجاد شده است؟ دفتر نهاد نمایندگی در دانشگاه كه بايد مدافع آزادي انديشه و تريبون آزاد انديشي باشد، امروز مخالف سخنراني فردي در مورد انديشه امام مي شود.

استاد مطهري در نظامي كه به قول آقايان نظام ستم شاهي است، استاد دانشگاه است و شهيدان باهنر و بهشتي در تدوين كتب درسي نظام شاهنشاهي به خدمت گرفته مي شوند و مطهري معتقد است حتا در دانشكده ی الهيات بايد استاد ماركسيسم و ماترياليسم، تدريس كند و ماركسيسم را آنگونه كه هست تدريس كند. (كتاب پيرامون انقلاب اسلامي)

اما امروز اساتيد دانشگاه را با اشاره و دستور وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي از كار بر كنار مي كنند و از امكان حضور آنان در يك كلاس درس و حتا يك سخنراني معمولي و براي تعداد معدودي دانشجو ممانعت به عمل مي آورند.

دانشجويان با هزاران مشقت و زير هزاران تهديد به سختي و بدون امكانات فعاليت مي كنند و در كنار آن دفاتر نهاد نمایندگی و بسيج با امكانات غير قابل تصور و با حمايت هاي بي دريغ بودجه هاي دولتي مورد حمايت قرار مي گيرند، شب و روز و با هزاران تريبون رسمي و غير رسمي به تبليغ انديشه هاي خويش مشغول اند، اما كمترين صداي منقد، مخالف و معترض بر تابیده می شود؟

استاد مطهري به درستي گفت:

هركس مي بايد فكر و بيان و قلم اش آزاد باشد و تنها در چنين صورتي است كه انقلاب اسلامي ما، راه صحيح پيروزي را ادامه خواهد داد، … به اعتقاد من تنها طريق درست برخورد با افكار مخالف همين است و الا اگر جلوي فكر را بخواهيم بگيريم، اسلام و جمهوري اسلامي را شكست داده ايم. (كتاب پيرامون انقلاب اسلامي، از استاد مطهري)

مدير محترم اداره اطلاعات

امروز دانشجويان را بترسانيد،

امروز از نقد دلسوزانه و حتا معترضانه اساتيد جلوگيري كنيد،

امروز اساتيد را با اعمال فشار بازنشسته كنيد، امروز مانع سخنراني هاي مستقل در دانشگاه ها شويد،

امروز از ادامه تحصيل در مقاطع ارشد و دكتري دانشجويان معترض را رد صلاحيت كنيد،

امروز همه ی امكانات را به نهاد و بسيج دانشجويي بدهيد،

امروز از قدرت خويش در شوراي تامين استان استفاده كنيد،

امروز صداي مخالفان را خفه كنيد،

اما فردا با رويش سبز جوانه چه مي كنيد؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. درود بر شما جناب کيانوش راد، اطلاعات و اطلاعات هاي موازي چنان ريشه در خصوصي ترين مسائل شخصي حتي خانواده ها دوانده اند که … ايکاش اين سرک کشيدن ها از روي دلسوزي بود، اما ما و شما و خودشان بخوبي ميدانيم که براي چیست. در يک کلام، خودمان با دست خودمان، کرديم آنچه را که دشمنانمان آرزويش را داشتند و نميتوانستند!

  2. درود بر كيانوش راد.خوب گفتي برادر ولي خيلي دير گفتي. ايكاش زودتر متوجه مي شدي!

  3. در مورد صدماتی که انگلیس و روسیه به کشور ما زده اند تا حدودی روشنگری شده است ، اما در مورد امریکا تنها به کودتای 28 مرداد اکتفا شده است که عامل اصلی آن هم انگلیس بود ، با کمک اصل 4 ترومن رئیس جمهور امریکا بیماری هایی چون مالاریا و تراخم وسل و شپش در کشور ما ریشه کن شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا