خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نمکی: هدف ما تزریق روزانه یک میلیون دُز واکسن است

سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: توسعه واکسیناسیون با جدیت دنبال می‌شود و با تامین واکسن به اندازه کافی، رکورد روزانه تزریق نزدیک به ۶۵۰ هزار دوز واکسن را تجربه کرده‌ایم و به سمت ۷۰۰ هزار دوز و بالاتر می‌رویم و به پشتوانه تامین واکسن تا تزریق یک میلیون دوز را هدف قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر نمکی در حاشیه بازدید از مرکز منتخب کرونا در بخش بیماران سرپایی در منطقه سیدی مشهد با بیان اینکه توزیع سِرُم در داروخانه‌های کشور طی سه روز آینده برای مصرف عموم مردم انجام می‌شود، گفت: مدتی به دلیل کاهش تولید یکی از کارخانه‌های سِرُم‌سازی، سِرُم در کشور کم شد و قرار شد سرم وارد شود اما انجمن تولیدکنندگان به مجلس معترض شدند که با این که تولید در داخل وجود دارد می‌خواهند سرم وارد کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در عین حال صورتجلسه کردند و تعهد کردند که تا تاریخی سرم را برسانند تا واردات انجام نشود اما نتوانستند تولید و میزان سرم مورد نیاز را برسانند، گفت: متاسفانه ناگهان مصرف داورهای ضد ویروس در کرونا از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار به پنج تا ۶ میلیون در ماه رسید و همه این داروها باید با سرم مصرف شوند.

وی با اشاره به برنامه وزارت برای واردات سرم از هندوستان، افزود: مقداری سرم هم قرار بود از هند وارد کشور شود که دادستان هند اجازه خروج نداد، بنابراین سرم را از چهار روز قبل از مسیرهای دیگر وارد کردیم و روز گذشته به اندازه کافی توزیع شد و از ۲ تا سه روز آینده و در واردات بعدی نیز توزیع در داروخانه‌ها برای عموم آغاز خواهد شد و نمی‌گذارم سلامت مردم لگدمال برخی حرف‌های بیهوده و توخالی شود.

نمکی درباره دارو اظهار کرد: مشکل خاصی در کشور نداریم و به رغم همه فشارها و مصرف بالا مشکلات حل و فصل می‌شود.

وزیر بهداشت اظهار کرد: هدف از سفر به مشهد، بررسی وضعیت کرونا در خراسان رضوی و عوامل موثر در ایجاد این خیز است.

وی تاکید کرد: توسعه واکسیناسیون با جدیت دنبال می‌شود و با تامین واکسن به اندازه کافی، رکورد روزانه تزریق نزدیک به ۶۵۰ هزار دوز واکسن را تجربه کرده‌ایم و به سمت ۷۰۰ هزار دوز و بالاتر می‌رویم و به پشتوانه تامین واکسن تا تزریق یک میلیون دوز را هدف قرار داده‌ایم.

نمکی گفت: هم اکنون واکسیناسیون گروه‌های هدف از ۵۰ سال به بالا و در حاشیه شهرهایی مثل مشهد که تراکم بالا دارد از ۴۰ سال به بالا در حال انجام است و در مرحله بعدی گروه‌های سنی پایین‌تر را شروع می‌کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به ایجاد ایستگاه‌های واکسیناسیون متعدد در مشهد ادامه داد: امروز ظهر نیز پایگاه‌های متعدد دیگری در قسمت‌های پرتراکم به خصوص حاشیه شهر برای تامین کافی واکسن و تیم واکسیناتور و استفاده از ظرفیت بسیج فعال و واکسیناسیون با واگذاری حاشیه شهر به نیروهای بسیج با سرعت دنبال می‌شود و مراکز سرپایی کرونا نیز قرار است ۲۴ ساعته شوند.

انتقال کانون آلودگی با افزایش سفر به مشهد

وی درباره طرح ممنوعیت سفر به مشهد و خراسان رضوی نیز گفت: در وزارتخانه اختیارات محدودی داریم و فقط پیشنهاداتی ارائه می‌دهیم اما تصمیم برای محدودیت‌ها در اختیار ما نیست و به جای وزارت بهداشت باید در کمیته‌های مربوطه تصمیم‌گیری شود و در این کمیته‌ها نیز دستگاه‌های متعددی هستند که این پیشنهادها را بررسی و مبتنی بر اقتضای کشور تصمیم می‌گیرند.

نمکی افزود: پیشنهاد ما از روز نخست محدود کردن تردد و پرواز به مشهد بود و به شدت به انجام پروازها و سفر به این استان معترض بودیم چون هر روز تعداد زیادی افراد از مناطق مختلف به خصوص نقاط آلوده با ویروس دلتا از طریق هوایی و زمینی به مشهد و استان خراسان رضوی سفر می‌کردند و برای ما مسلم بود که کانون آلودگی جا به جا می‌شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: از روز اول به این موضوع اعتراض داشتیم و همچنان اعتراض داریم و البته استاندار خراسان رضوی هم کار را دنبال می‌کند و ما هم از طریق ستاد ملی کار را دنبال می‌کنیم که هرچه زودتر با اعمال محدودیت‌های بیشتر تنش این استان کم شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. چرا ساکت نمیشی؟

    چرا کمی احساس شرم نمیکنی ؟

    چرا فکر میکنی دروغهایی که میگویی برای ما مردم جالبه؟

    خستمون کردید ، از شما بیشتر از کرونا آزار میبینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا