خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صیادهای گروگان کجا، مهاجمان به سفارت عربستان کجا

در حالی که گروگان گیری صیادهای ایرانی در سومانی وارد ماه هجدهم شده، پیگیری قانونی به دلیل قطع روابط دیپلماتیک با آن کشور همچنان تحت الشعاع تبعات حمله‌ی تندروها به سفارت عربستان در تهران است.

به گزارش انصاف نیوز، یک کاربر شبکه‌های اجتماعی در این باره نوشت:

«آنهایی که به سفارت عربستان حمله کردند و باعث قطع رابطه با سومالی شدند، آنهایی که قطع رابطه را مسخره می‌کردند، الان بیایند بروند جواب خانواده‌ی صیادهای ربوده شده را بدهند».

«حسن قشقاوی»، معاون امور کنسولی وزارت امور خارجه روز گذشته با بیان اینکه امکان حضور فیزیکی در سومالی برای پیگیری امور مربوط به صیادان ایرانی وجود ندارد، گفته بود: «پس از واقعه سفارت عربستان، کشور سومالی اقدام به قطع رابطه با ایران کرد و به همین دلیل ما هیچ سفارتخانه، ‌سرکنسول و حتی حافظ منافعی در این کشور نداریم که بخواهد امور مربوط به گروگان‌های ایرانی را پیگیری کند».[ایسنا]

۱8ماه پیش 21 نفر از سرنشینان یک لنج صیادی از سوی دزدان دریایی متعلق به کشور سومالی گروگان گرفته شدند. بر اساس برخی اخبار این افراد  خدمه، ملوان و صیاد بودند که 3 نفر از خدمه لنج تاکنون فوت و 4 نفر نیز فرار کرده‌اند.

گروگان‌گیرها برای آزادی صیادان ایرانی طلب مبالغی پول از ایران و خانواده‌های صیادان کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در کارخانه ای که کار اصلی و اساسی این کارخانه تولید و صادرات خشکبار به کشورهای عربی و… بود بعد از حمله و شبیخون دوستان، تا 95 درصد کارگران بیکار شدند، تمام محموله ی موجود در حال خراب شدن میباشد و این دوستانی که احتمالن بیکاری ندارند و احتمالن عیال و اولاد و…ندارند لابد از جایی رسیده و میرسد، چهار ماه به نوروز مانده و همه ی دست اندر بیکاران که نه حولی دارند و نه حالی که فکر و خرد کلا تعطیل فرموده اند چون هولی میرسد.

  2. درود بر شما. اصولا در كشور ما اين چنين وقايعي اصلا قابل پيگيري نيست!به عبارتي ارزش پيگيري ندارد.يه حدثاي رخ داد و رفت پي كارش.

  3. اين بيچاره ها که بسان مغول و تاتار حمله کردند، عروسکان خيمه شب بازي اي بيش نيستند، آنکه در پشت پرده ايستاده بود و فرمان حمله ميداد بايد بيايد و پاسخگو باشد! (خيلي سنگين بود نه!؟ چه توقع بيجا و بيموردي)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا