خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ هتاکی در دانشگاه رازی با حمایت از خاتمی و هاشمی

شنبه شب در دانشگاه رازی برنامهٔ مناظرهٔ صادق زیباکلام و علی خضریان با عنوان «لانه یا سفارت» برگزار شد؛ برنامه ای که با حضور پررنگ دانشجویان اصلاح طلب از سویی و توهین های مکرر علی خضریان از سوی دیگر همراه بود. توهین هایی که در نهایت به اعتراضات دانشجویان حاضر در برنامه و ترک سالن توسط عضو سابق اتحادیه انجمن های مستقل کشور منجر شد.

به گزارش انصاف نیوز، صادق زیباکلام در این برنامه به نقد تاکید بر سیاست‌های آمریکاستیزی پرداخت و گفت: اگر آمریکاستیزی را حذف کنیم و روابط با آمریکا عادی شود عملاً ما دچار بحران می‌شویم و تداوم دشمنی با آمریکا به خاطر این است که هویت ما آمریکاستیزی شده است و تحولات منطقه را مجبوریم با آمریکاستیزی گره بزنیم.

در طرف مقابل، علی خضریان با لحنی عامیانه تلاش داشت تأکید کند که آمریکاستیزی وجه اصلی انقلاب اسلامی و جزء ذات آن بوده است و حتی در این حین به موضوع کودتای ۲۸ مرداد پرداخت و اشغال سفارت را واکنشی به این اقدام خواند.

در بخش زیادی از این برنامه او تلویحا مدافع مصدق و نهضت ملی شدن صنعت نفت شده بود تا بلکه بتواند اثبات کند که آمریکاستیزی از ابتدا جزء ذات مبارزات بوده است.

جلسه اما زمانی به تنش کشیده شد که خضریان به مخالفانش نسبت‌های رکیکی داد و از جمله گفت آنها حاضرند «تولید مثل» خودشان را هم به آمریکا واگذار کنند.

پس از آن دانشجویانی مکرراً به این توهین وی واکنش نشان دادند و خواستار توضیح وی در باره ی عبارت «تولید مثل» شدند. نهایتاً تعدادی از دانشجویان دست‌نوشته‌ای را بالا بردند که روی آن نوشته شده بود: «نحوه تولید مثل خودتان را به دیگران نسبت ندهید».

پس از آن خضریان که به نظر می‌رسید کنترل خودش را از دست داده است، به بگومگو با دانشجویان معترض پرداخت و آنان را «شعبان بی‌مخ» خطاب کرد که اگر قدرت داشته باشند مخالفان خود را خواهند کشت.

دانشجویانی در اعتراض به سخنان او یکسره شعار «بی‌ادب، بی‌ادب» سرمی‌دادند و در نهایت وی جلسه را ترک کرد.

پس از پایان جلسه، عده‌ای از دانشجویان اصول‌گرا شعار «مرگ بر آمریکا» سرمی‌دادند که دانشجویانی دیگر در پاسخ به آنها شعار «درود بر خاتمی، سلام بر هاشمی» را سردادند.

در این جلسه نه تنها هیچ برنامه‌ای برای پرسش و پاسخ دانشجویان چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی در نظر گرفته نشد، بلکه حتی از ابتدای جلسه که مشخص شد دانشجویان اصلاح‌طلب حضور قابل‌توجهی در این برنامه دارند، مجری برنامه با بلند کردن صدای موسیقی بلندگوها سعی در ایجاد مانع برای شنیده شدن شعارهای دانشجویان داشت.

با وجود آنکه مجری برنامه «انجمن اسلامی مستقل» (از جمله تشکل های اصولگرای دانشگاه) بود، شرکت دانشجویان اصلاح‌طلب در برنامه به واسطهٔ حضور صادق زیباکلام گسترده بود.

در این جلسه دانشجویانی بارها زیباکلام را تشویق کردند؛ به ویژه زمانی که صحبت از تعامل با آمریکا و نقد تأکید بر آمریکاستیزی می‌کرد.

همچنین شعارهایی در این جلسه سر داده شد از جمله «انجمن واقعی احیاء باید گردد»، «درود بر خاتمی، سلام بر هاشمی»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد».

بنا بر گزارش دریافتی انصاف نیوز، «در دانشگاه رازی با وجود تغییر و تحولات در دولت روحانی، دانشجویان هنوز از داشتن یک تشکل با گرایشات همسو با اصلاح‌طلبان محرومند در حالی که «انجمن اسلامی مستقل» دانشگاه رازی که متولی برگزاری این برنامه بود پس از درخواست مجوز فعالیت «انجمن اسلامی دانشجویان» از سوی دانشجویان اصلاح‌طلب، فرآیند اخذ مجوز را آغاز کرد اما مسوولان وقت دانشگاه به «مستقل های اصولگرا» مجوز فعالیت دادند و مجوز «انجمن اسلامی دانشجویان» با درخواست دانشجویان اصلاح‌طلب را در نیمه‌راه موافقت نهایی در روندی غیرقانونی لغو کردند. پس از چند سال پی‌گیری نافرجام برای تأسیس انجمن اسلامی دانشجویان، دانشجویان اصلاح‌طلب مجددا درخواست مجوز تشکلی دیگر با نام «انجمن فرهنگ و سیاست» را ارائه کردند که تا کنون برای صدور مجوز این تشکل نیز هیچ پاسخی داده نشده و هم چنان اخذ مجوز برای این تشکل در دست بررسی است. از این رو علیرغم گذشت چندین سال از پیروزی دولت در انتخابات 92، هنوز بوی اعتدال و امید به دانشگاه رازی کرمانشاه نرسیده و در این دانشگاه تنها تشکل‌های اصول‌گرا مجال فعالیت سیاسی دارند؛ تشکل هایی که فضای دانشگاه را به پایگاه سیاسی طیف موسوم به جبهه ی پایداری تبدیل کرده‌اند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. پناه بر خدا ! از كى تا بحال ورود لات و لوت ها به دانشگاه ، آزاد شده انصاف ؟! آيا نبايد بانى مراسم را استيضاح كرد كه چطور براى مناظره با يك شخصيت علمى و محترم از افراد بى سر و پا و فاقد شناسنامه فرهنگى دعوت بعمل آورده ؟ آنهم در محفلى علمى و ديارى كه مردمش از ديرباز به ادب و ميهمان نوازى اشتهار دارند ؟!

  2. اگر امریکا نباشد پس بی لیاقتی ها و گند زدن های سیاسی اقتصادی و فرهنگی شان را چگونه لاپوشانی کنند

  3. مخالفان غرب همیشه می گویند که موفقیت در گرو قطعه رابطه با امریکاست .اما ژاپن و المان غربی و کره جنوبی و ونزوئلا و کوبا و کره شمالی را بر رسی کنیم !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا