خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقد زیدآبادی به استفاده از واژه‌ی «پدر زن رئیسی»

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار در کانال تلگرامی خود نوشت:

این روزها در بسیاری از نوشته‌های دوستان، هرگاه سخن از سید احمد علم‌الهدی به میان می‌آید، بلافاصله تأکید می‌شود که وی “پدر زن رئیسی” است.

منظور از این تأکید چیست؟ آیا علم‌الهدی خودش آنقدر ناشناخته است که تنها با یادآوری نسبت فامیلی‌اش با رئیسی شناخته می‌شود؟ یا اینکه قرار است از این طریق به رئیسی تعرض شود که چرا چنین پدرزنی دارد؟ و یا اینکه روابط فامیلی دو طرف به عنوان مواضع یکسان آنها به حساب آید؟

روشن است که در محافل سیاسی، علم‌الهدی شخصاً آنقدر شناخته شده است که نیازی به معرفی او از طریق اقوامش نیست. پس می‌ماند مورد دوم و سوم.

مورد دوم از هر جهت بی‌ربط است زیرا اینکه فردی با چه خانواده‌ای وصلت کرده صرفاً به خودش مربوط است و اگر قرار به این نوع طعنه‌ها باشد، بسیاری از بزرگان تاریخ را هم می‌توان مورد طعن و کنایه قرار داد بخصوص بزرگان صدر اسلام را که اغلب‌شان یا داماد همدیگر بودند و یا پدر زنِ هم.

مورد سوم هم خلاف اصلِ مسئولیت شخصی افراد در برابر اعمال و رفتار خود و در نتیجه، اقدامی غیراخلاقی است. در فرهنگ ما تأکید می‌شود که هر آدمی را در گور خود می‌خوابانند و در کتاب هم آمده است:
وَ لا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى (و هیچ کس بار گناه دیگری را به دوش نگیرد )

بنابراین اگر قرار به نقد و طعن سید ابراهیم رئیسی است، صرفاً باید اعمال و رفتار و گفتار شخص او مورد استناد قرار گیرد. اینکه پدرزنش کیست و چه می‌گوید، منطقاً و اخلاقاً ربطی به او ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. می تواند به عنوان دومین مقام کشور جلوی دهان و دست کسی را که بر خلاف قانون باز است بگیرد و اگر هم نمی تواند استعفا دهد

  2. خیلیها نمی دانند علم الهدی پدرزن رئیسی است و دیوارکشی که گفته میشد دروغ است را در مشهد انجام می دهد . منظور مخالفت با فضای مجازی و ورود به ورزشگاه و دوچرخه سواری زنان و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا