خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از آنچه دیروز در دانشگاه هنر پردیس باغ ملی گذشت

شرق نوشت: چند روزی از التهاب دانشگاه هنر پردیس باغ ملی بر سر دستور اجباری‌شدن نوع پوشش مقنعه می‌گذرد. ماجرایی که طی آن به دانشجو‌ها اعلام شده بود از شنبه بیست‌وهفتم خرداد شرط ورود به دانشگاه پوشش مقنعه برای دختران خواهد بود. موضوعی که منجر به تجمع برخی دانشجو‌ها در این دانشگاه شد و طبق اعلام کانال‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه، صبح شنبه ۱۰ نفری از دانشجو‌ها جلوی در دانشگاه دستگیر شدند که البته با وجود آنکه رسانه مستقل دانشگاه هنر از آزادی هر ۱۰ نفر خبر داده بودند، اما همچنان دانشجو‌ها تنها از آزادی تعدادی از همکلاسی‌های خود آن هم با ضبط تلفن همراه خبر دادند.

فضای امنیتی حاکم بر اطراف دانشگاه

فضای امنیتی جلوی در دانشگاه و حضور تعداد زیادی لباس‌شخصی، همچنان نشان از وجود التهاب در این محیط دارد. حالا بعد از انتشار خبر بازداشت چند دانشجو کمتر دانشجویی در این خیابان تردد می‌کند. بعضی از زنان با شال از در دانشگاه بیرون می‌آیند و برخی دیگر هنگام نزدیک‌شدن به در اصلی دانشگاه مقنعه‌ای سر می‌کنند تا بدون حاشیه وارد دانشگاه شوند.امکان نداره سرفیس با کمتر از این قیمت پیدا کنی!پیشنهاد امروز

یکی از دانشجو‌ها از شروع برخورد‌های صبح شنبه این‌طور می‌گوید که: «ما حدودا نزدیک ۱۰، ۱۵ نفر بودیم که داشتیم به سمت دانشگاه می‌آمدیم، بدون اینکه هیچ سروصدا و حتی شعاری جلوی دانشگاه رسیدیم که لباس‌شخصی‌های خانم و آقا شروع به هل‌دادن و گرفتن پسر‌ها کردند. ما دختر‌ها خواستیم جلوی آن‌ها را بگیریم تا پسر‌ها را نبرند که با ما هم برخورد کردند. پنچ تا از بچه‌ها را که یک دختر و چهار پسر بودند، سوار ون کردند.

یکی از پسر‌ها موی بلندی داشت، از موهایش گرفتند، کشیدند و به داخل ون پرت کردند. بعد از آن جلوی دانشگاه سروصدا شد. بدون توجه به اینکه چه چیزی سرمان است، گفتند داخل دانشگاه بروید. اصلا به این موضوع که ما مقنعه‌ای سر نداشتیم کاری نداشتند، چون نمی‌خواستند جلوی دانشگاه شلوغ شود. البته به بچه‌های دیگر که بعد از ما وارد دانشگاه شدند گفته بودند از فردا باید مقنعه سر کنید، چون امروز، به‌جز تعدادی، بیشتر بچه‌ها شال سرشان بود».

طبق روایت دانشجو‌ها از حدود ۹ صبح با حضور گارد ویژه فضای اطراف این دانشگاه امنیتی شده و با وجود اینکه گارد ویژه با دانشجو‌ها برخوردی نداشته، اما افراد لباس شخصی برای برخورد با دانشجو‌ها اقدام کردند. حتی طبق اظهار برخی دانشجوها، با والدین برخی دانشجو‌هایی که در داخل دانشگاه تحصن کردند، تماس گرفته شده تا فرزندشان هرچه زودتر از دانشگاه بیرون بیاید. روایت بیشتر دانشجو‌ها از فضای داخل دانشگاه نشان از پابرجایی التهاب داخل دانشگاه دارد.

نگران ممنوع‌الورودی

با وجود آنکه تعدادی از دانشجو‌ها ظهر شنبه آزاد شدند، اما همچنان بسیاری از دانشجو‌ها نگران شناسایی و در پی آن ممنوع‌الورودی به دانشگاه هستند. حتی پنجشنبه گذشته هم شورای صنفی دانشگاه هنر در کانال تلگرامی خود اعلام کرده بود: «ما دانشجویان حاضر در تحصن روز گذشته اعلام می‌داریم عکس‌های منتشرشده از افراد به هیچ عنوان برای یک دانشجوی معمولی ممکن نبوده و به احتمال زیاد این اقدام به‌منظور آسیب‌رساندن به دانشجویان از سمت شخصی غیردانشجو صورت گرفته است».

ایجاد التهابی بی‌موقع

با وجود آنکه دانشجو‌ها به زمان برگزاری امتحانات پایان ترم خود نزدیک می‌شوند، بسیاری از آن‌ها این جو به‌وجودآمده در دانشگاه را باعث برهم‌خوردن آرامش قبل از شروع امتحانات می‌دانند. حتی علی شریفی‌زارچی، از استادان دانشگاه شریف هم بعد از تحصن روز چهارشنبه دانشجو‌ها در دانشگاه هنر در توییتی نوشته بود: «دانشجویان دانشگاه هنر تهران در اعتراض به تصمیم جدید دانشگاه مبنی بر اجباری‌شدن نوع پوشش «مقنعه» برای دانشجویان دختر، از عصر امروز تاکنون در داخل دانشگاه دست به تجمع زده‌اند. مسئولیت ایجاد هرگونه تنش و فشار روانی بر دانشجویان، آن‌هم در فصل امتحانات، بر عهده مدیریت دانشگاه است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا