خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خودروسازهای مهم کشور متهم اصلی آلودگی هوا

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای ا سلامی گفت که انگشت اتهام اصلی در آلودگی هوا متوجه خودروسازهای مهم کشور است.

«محمدرضا تابش» در گفت‌و‌گو با انصاف نیوز، ساخت وسایل نقلیه ی موتوری با حداقل مصرف سوخت را یکی از راهکارهای مقابله با آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: اانگشت اتهام اصلی در آلودگی هوا متوجه خودروسازهای مهم کشور است که علاوه بر کم توجهی به استانداردهای ایمنی، توجه کافی به استانداردهای آلایندگی نمی‌کنند و در نتیجه خودروهای ساخت داخل از نظر آلایندگی در سطح بالایی هستند.

وی با بیان اینکه اقدام بازدارنده‌ای برای جلوگیری از آلودگی هوا صورت نگرفته،‌ گفت:‌ ما هنوز خودروهایی با سوخت 10 لیتر در 100 کیلومتر تولید می‌کنیم. در حالی که اگر میزان مصرف سوخت خودروها از 10 لیتر در 100 کیلومتر به 5 لیتر در 100 کیلومتر برسد علاوه بر صرفه‌جویی در بخش اقتصادی، بخش عمده‌ای از مشکل آلودگی نیز حل خواهد شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس خاطرنشان کرد: البته در مورد تبدیل سوخت خودروها به CNG اقداماتی صورت گرفته اما موتورهای دوگانه‌سوزی داریم که باز هم آلودگی تولید می‌کنند و خودروسازها کمتر به سمت تولید موتورهایی رفته‌اند که آلودگی کمتری تولید کنند.

تابش در پایان تاکید کرد: 3 میلیون خودرویی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، روزانه 2 هزار تن گازهای آلاینده از خود متصاعد می‌کنند، این در حالی است که یک دهم خودروهای شهر تهران 50 درصد آلودگی هوای تهران را موجب می‌شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خودروسازان (بخوانيد فرغون/تابوت سازان) در اين کشور متهم/مجرم چه چيزي نيستند بفرمائيد!!؟ آلودگي هوا، فرغون و خودروهاي کاريکاتوري بي کيفيت 30 سال قبل را به قيمت خودروهاي پيشرفته اروپائي و آمريکائي به خلق الله انداختن، تابوت چندنفره ساختن، ممانعت از ورود خودروهاي باکيفيت به کشور، اطلاعات و آمارهاي دروغ دادن، و… در آخر هم با کمال وقاحت، از مردم طلبکار بودن!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا