خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متن بیانیه کنگره خبرگزاری های جهان | مبارزه با سرقت ادبی

شرکت کنندگان در پنجمین کنگره خبرگزاری های جهان،موانع و مشکلات تامین مالی برای انتشار خبرهای بی طرفانه را یک چالش بزرگ دانستند و ضمن فراخوان برای مبارزه با سرقت ادبی، برتعهد خود برای انتشار اطلاعات درست و احترام به ارزش های انسانی، تاکید کردند.

پنجمین کنگره خبرگزاری های جهان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با حضورخبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و بیش از یکصد خبرگزاری و اتحادیه خبری در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، برگزار شد. شرکت کنندگان در پایان این نشست، بیانیه ای منتشر کردند که متن کامل آن را در زیر، مشاهده می کنید:

ما، مدیران 130خبرگزاری جهان و اتحادیه های خبریِ منطقه ای که در روزهای 16 و17 نوامبر (26 و 27 آبان) برای شرکت در پنجمین کنگره خبرگزاری های جهان با عنوان ‘چالش های نوینِ خبرگزاری ها’ به میزبانی خبرگزاری ‘ آذرتاج’ جمهوری آذربایجان و با پشتیبانی بنیاد حیدر علی اف در باکو گرد آمده ایم:

– یادآور می شویم که ‘تامین مالی و حمایت از انتشار پایدار، مستقل و بی طرفانه خبر مبتنی بر اصل آزادی بیان در عصر دیجیتال’ بزرگترین چالش های پیش روی خبرگزاری ها است.

– بر ضرورت تامینِ امنیتِ خبرنگاران درهنگام انجام وظیفه، تاکید می کنیم.

– ضمن تاکید بر آزادی رسانه به عنوان ضرورت قرن بیست و یکم، تعهد سازمان های رسانه ایِ بین المللی، منطقه ای و ملی را به اصل انتشار اطلاعات، به رسمیت می شناسیم.

– تاکید می کنیم که با توجه به تغییراتی که در جامعه اطلاع رسانی در حال وقوع است، احترام به ارزش های جهانی، شان انسان ها، حاکمیت قانون، عدالت، برابری و احترام به تفاوت های نژادی، قومی و فرهنگی، دارای اهمیت فراوان و برای فعالیت رسانه ای، ضروری است.

– همه را به مبارزه با سرقت ادبی و تخطی از حقوق نشر، فرامی خوانیم و همگان را برای مبارزه با تولید و انتشار آگاهانه اطلاعات نادرست و مغرضانه دعوت می کنیم.

– اعلام می کنیم که ششمین کنگره خبرگزاری های جهان در شهر صوفیه بلغارستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا