خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مخالفت امام جمعه اردبیل با راه اندازی دفتر اتحادیه اروپا در ایران

امام جمعه اردبیل ابراز عقیده کرد: راه اندازی دفتر اتحادیه اروپا در تهران مصداق احیای لانه جاسوسی آمریکا و نقض استقلال سیاسی و حاکمیت ملی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: آنها برای عادی سازی روابط راه اندازی دفتر اتحادیه اروپا را در سر دارند تا دوباره لانه جاسوسی آمریکا را در ایران پایه گذاری کنند.

وی گفت: در فروردین سال 1393 کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا پیش نویس قطعنامه راهبردی اتحادیه اروپا در قبال ایران را تصویب کرده و اولین اقدام آنها بر اساس این پیش نویس افتتاح دفتر مذکور در تهران است.

عاملی گفت: این گونه ارتباطات در جهان معاصر بسیار خوب و ضروری است اما به شرط اینکه طرف مقابل حسن نیت داشته باشد و اعتماد مردم ایران را جلب کند.

او سند راهبردی اتحادیه اروپا در قبال ایران را سند مداخله جویانه و زیادخواهانه دانست و افزود: روح سند راهبردی نشان می دهد اتحادیه اروپا ، ایران را یکی از مستعمره های اروپایی می داند و برای دولت و ملت ما دستورالعمل صادر می کند.

امام جمعه اردبیل همچنین اظهار کرد: وزارت خارجه در این زمینه باید روشنگری کند چون این سند به مثابه یک کاپیتولاسیون از نوع پیشرفته است که نباید در برابر آن منفعل بود.

وی به آنچه پایبند نبودن اروپایی ها به برجام می خواند اشاره کرد و گفت: اروپایی ها باید به تعهدات برجام پایبند بوده و حساب های ایران را از از بلوکه خارج کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا