خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد عضو ندا از «عدم توجه کافی به جوانان در دولت»

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: ایستادگی دولت بر قانون سبب ایجاد ثبات در کشور شده است.

پژمان گرامی در گفت‌وگو با ایلنا، با تشریح نقاط قوت و ضعف دولت روحانی، سیاست خارجی، فعالیت‌های فرهنگی و قانون‌مداری را از نقاط قوت دولت و پیرسالاری و عدم توجه به موضوع جوانان را به عنوان نقطه ضعف آن برشمرد.

گرامی با بیان اینکه دولت روحانی در  بعضی عرصه‌ها فراتر از انتظار عمل کرده است، افزود: دولت توانست در عرصه سیاسی با برنامه‌ای حساب شده در مدت زمان دو سال ورق را به نحوی احسنت برگرداند.

نایب رییس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب همچنین فعالیت دولت در عرصه فرهنگ،  وضعیت مناسب شبکه‌های مجازی و قانون‌گرایی را از دیگر ویژگی‌ها و نقاط قوت دولت دانست و تاکید کرد: دولت با ایستادگی بر قانون توانست ثبات و آرامش نسبی در کشور ایجاد کند. این موضوع خودش را در عرصه اقتصادی به شکل کنترل تورم نشان داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اعتقاد به اینکه اقدامات دولت یازدهم مبتنی بر عقلانیت است، شخص حسن روحانی را نقطه قوت دولت دانست.

گرامی با اشاره به نقاط قوت دولت، نقاط ضعف آن را نیز بر شمرد و افزود:  عدم توجه کافی به جوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور مهمترین نقطه ضعف دولت روحانی است.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان دولت روحانی را یک دولت پیرسالار دانست که متوسط سن اعضای کابینه بالای۶۰ سال است و در ادامه با انتقاد از اجرایی نشدن کامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان خاطرنشان کرد: قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با هدف فراهم کردن مسیرهای شغلی برای جوانان و رفع معضل بیکاری و حضور جوانان در مسئولیت‌های اجتماعی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۹۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی و در تاریخ ۲۹ اردیبهشت به تایید شورای نگهبان تارسید، اما متاسفانه با گذشت زمان قانونی مندرج در قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، هنوز تعداد زیادی از آنها در سمت‌های دولت حضور دارند.

وی افزود: روزی که فهرست ۱۸ نفری وزرای دولت یازدهم معرفی شد، وزرای اقتصاد و علوم جوان‌ترین اعضای کابینه بودند که با ۵۳ سال سن میانگین سنی وزرا را به ۶۰ سال می‌رساندند، اما وضعیت در بعضی کشورها اینگونه نیست. نمونه نزدیک آن سباستین کورتس است که در ۲۷ سالگی صندلی وزارت امور خارجه اتریش را تصاحب کرد. همتای او در پاکستان حنا ربانی است که در ۳۰ تیر ۸۹ و وقتی که ۳۳ سال داشت، به عنوان اولین وزیر زن پاکستان انتخاب شد .وی در  سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۸به عنوان نماینده مجلس عوام پاکستان انتخاب شد و در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ وزیر اقتصاد و امور دارایی این کشور بود.

نایب رییس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب با نگاهی گذرا به سن و سال وزرا در ایران افزود: جوان‌ترین وزیر تاریخ ایران  محمد جواد تندگویان است .او در سال ۵۹یعنی زمانی که ۳۰ سال داشت به عنوان وزیرنفت در دولت شهید رجایی منصوب شد .بعد از  تندگویان دکتر حسین فاطمی جوانترین وزیر ایران بود که از ۱۳۳۱ در سن ۳۴ سالگی وزارت امور خارجه دولت مصدق را به عهده گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت عمده توان و تمرکز خود را به دو بخش سیاست خارجی و اقتصاد معطوف کرده و کمتر  از جوانان سخن به میان می‌آورد، خاطرنشان کرد: مشکل جوانان فقط وام ازدواج و معیشت نیست .سرانه ایی که دولت سالانه برای جوانان می پردازد کمتر از ۳۰۰ تومان در سال است.

وی در پایان  با یادآوری این سخن از مقام معظم رهبری که فرمودند هر جا جوانان ما خواستند و همت گماشتند به هدف رسیدند و رسیدیم، ابراز امیدورای کرد دولت با توجه بیشتر به موضوع جوانان از این سرمایه‌های مهم در جهت  توسعه و پیشرفت کشور  بهره لازم را ببرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا