خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بالاخره سر و کله احمدی نژاد پیدا شد و درباره اسرائیل نظر داد

مطهره شفیعی در آرمان ملی نوشت: احمدی‌نژاد بالاخره پیدا شد. رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم مدت‌ها بود که در انظار عمومی ظاهر نمی‌شد و اظهارنظری هم از او منتشر نمی‌کردند، حتی پاسخی به ادعاهایی که درباره خودش مطرح می‌شد، نمی‌داد. تا اینکه دیروز در حاشیه دیدار با جمعی از بانوان، در پاسخ به سوالی درباره حمله ایران به اسرائیل گفت: «هر کشوری به سایر کشورها غیرقانونی حمله کند، باید پاسخ آن را دریافت کند.

مرد پر حاشیه رخ نشان داد

این حق کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است.» نکته قابل تامل آنجاست که سایت دولت بهار مرجع انتشار اخبار احمدی‌نژاد خبر دیگری از دیدار او با بانوان منتشر نکرد. نکته قابل تامل در اظهارات روزگذشته احمدی‌نژاد به کلماتی باز می‌گردد که ادا کرد و به نوعی اسرائیل را یک کشور دانست. «عصرایران» نوشت: «هر چند در نگاه اول سخن او در حمایت است اما جمله او در قاموس و ادبیات اصول‌گرایی و در قالب شعار «اسرائیل باید محو شود» نمی‌گنجد زیرا او برای اسرائیل هم از واژهٔ «کشور» استفاده کرده و قضیه را به حملات دو کشور تقلیل داده در حالی‌که همه به یاد دارند در موضع رئیس‌جمهور چگونه از محو اسرائیل سخن می‌گفت و حالا پیرانه‌سر دیپلمات شده است. آنجا و در زمان و موقعیتی که باید دیپلمات می‌بود و جز به منافع ملی نمی‌اندیشید غره به درآمد سرشار نفتی یا اطلاع از برخی اسرار به گمان خود در مجامع جهانی شعار سر می‌داد و موجب تشدید حساسیت غرب به فعالیت‌های هسته‌ای ایران که از سال‌ها قبل با احتیاط دنبال می‌شد و حالا که ملاحظات قبلی فروکاسته و دیگران آشکارا علیه اسرائیل موضع می‌گیرند او دیپلمات شده است!  در سخنان احمدی‌نژاد  و دست‌کم در جملاتی که انتشار یافته ستایش سپاه هم دیده نمی‌شود و کم مانده مثل دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا بگوید «دفاع حق هر کشور است ولی ایران قدری زیاده‌روی کرده است.» البته مشخص نیست که احمدی‌نژاد حسب عادت و  بی‌توجه به نکته ایدئولوژیک اصولگرایی از لفظ «کشور» استفاده کرده یا به عمد خواسته لحن او سرد و غیررسمی و از موضع اپوزیسیون باشد. ناگفته نماند برخی از مسئولان حساسیت خاصی به این موضوع و کلمه «کشور» ندارند کما این‌که از ایده «دو کشوری یا دو دولتی در این سرزمین» آشکارا حمایت می‌کنند، اما چون احمدی‌نژاد تحت‌تاثیر افرادی چون محمدعلی رامین و نادر طالب‌زاده لحن دیگری داشت و هزینه تراشید این موضوع جلب توجه می‌کند خاصه به این خاطر که «کیهان» و برخی رسانه‌های اصولگرا ذره‌بین برداشته‌اند تا علیه هر که ذره‌ای تشکیک کرد و ادبیات آنان را تکرار نکرد، ولو از شناخته‌شده‌ترین و دلسوزترین فعالان سیاسی و مدنی باشند، موضع بگیرند و به روی خود نمی‌آورند، برکشیده خودشان چه می‌گوید. هر چند بعید نیست این فقره را هم گردن خاتمی و روحانی بیندازند!

*رفع تکلیف کرد

عباس امیری‌فر از یاران گذشته احمدی‌نژاد گفت: به یکی از نزدیکان آقای احمدی‌نژاد پیام دادم که این چه وضعی است و چرا ایشان موضع‌گیری نکرده است، او گفت که آقای احمدی‌نژاد دو سالی است که سکوت کردند. در پاسخ گفتم که چطور ایشان در برخی از موارد مانند فوت آن هنرپیشه همجنس‌باز در سکوت پیام می‌دهد؟ این برای ما قابل درک نیست. با این حال او برای آنکه طرفداران خودش را اقناع کند، در عید دیدنی به‌صورت کلی و مبهم حرف زده است. یعنی ایشان نتوانسته تشخیص بدهد دشمن جنایتکار بیش از ۳۰ هزار نفر را به شهادت رسانده و ۱۰۰ هزار نفر را مجروح کرده است؟ این سکوت برای یک مسلمان هم جایز نیست چه برسد به فردی که ۸ سال رئیس‌جمهور بوده است. اینکه سکوت کند و سپس برای رفع تکلیف پاسخ بدهد، قابل قبول نبوده و نتیجه تغییرات و انحرافاتی است که در او ایجاد شده است.

*احمدی‌نژاد و پرونده صدیقی

دیروز پای احمدی‌نژاد به پرونده صدیقی هم باز شد. چنانکه یکی از سایت‌ها این سوال را مطرح کرد که «مقام ارشد اداری که با اجرای درخواست تحویل زمین موافقت نموده چه کسی بوده و آیا اینکه گفته شده است محمود احمدی‌نژاد شهردار وقت با واگذاری زمین موافقت نموده صحیح است؟ و آیا حق شهرداری وصول گردیده است؟» «اکو ایران» هم نوشت: «بررسی گزارش تحقیق و تفحص از املاک شهرداری تهران که در دوره مدیریت پنجم شهری انجام شده نشان می‌دهد که تقاضای واگذاری باغ ازگل به حوزه علمیه امام خمینی به دوره محمود احمدی‌نژاد‌ در شهرداری تهران بازمی‌گردد و شهردار وقت با این واگذاری موافقت کرده است.» پس از انتشار پرونده‌ای مربوط به کاظم صدیقی، معصومه ابتکار عضو پیشین شورای شهر تهران در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «یادتان هست؟ سال ۹۱ در شورای شهر تهران موضوع یکی از تذکرات سه‌شنبه من در صحن علنی افشای بی‌اعتنایی و همدستی هم‌طیفان این آقا در موضوع قطع درختان و تخریب باغات ازگل بود.» «عصرایران» مدعی شده است: «بررسی گزارش پانزدهم تحقیق و تفحص از املاک شهرداری نشان می‌دهد که واگذاری این باغ به دوران مسئولیت محمود احمدی‌نژاد‌ در شهرداری تهران می‌رسد. در میان اسناد این گزارش درخواست حجت‌الاسلام صدیقی سرپرست حوزه علمیه امام خمینی(ره) با شهرداری وقت (محمود احمدی‌نژاد‌) درخصوص واگذاری زمینی حداقل به مساحت ۵ هزار متر مربع دیده می‌شود. همچنین حوزه علمیه امام‌خمینی با مکاتبه با شهردار وقت تهران درخواست می‌کند تا زمین مجاور برای احداث مجموعه فرهنگی و مسجد و حوزه علمیه خواهران واگذار شود.» محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در یادداشتی باعنوان «سوال‌هایی که آقای کاظم صدیقی از خودش نپرسید» در کانال تلگرامی خود نوشت: فرض کنید، فلک با مردم ایران مهربان می‌بود و آقای احمدی‌نژاد شهردار تهران نمی‌شد و باغی را در منطقه ازگل تهران به آقای شیخ کاظم صدیقی واگذار نمی‌کرد. تصور می‌کنید آن باغ الان چه بود؟ یک پارک برای مردم منطقه؟ یک مجتمع تفریحی- فرهنگی؟ یک فرهنگسرا؟ یک بیمارستان؟ نه! اشتباه می‌کنید. آنجا به قطعات مختلف تقسیم می‌شد و ده‌ها برج مسکونی در آن بنا می‌شد و الان ده‌ها هزارمیلیاردتومان ارزشش بود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا