خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ پزشکیان به توجیه کننده: چرا باید جلوی حرف زدن نایب رئیس مجلس را بگیرند؟

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با رد تذکر نماینده مردم میمه مبنی بر عادلانه نبودن اظهارات امروز رئیس مجلس، گفت: چرا باید جلوی حرف زدن نائب رئیس مجلس را بگیرند؟

به گزارش ایرنا، حسینعلی جاجی دلیگانی در تذکرماده 18 آیین نامه داخلی با اشاره به دلایل لغو سخنرانی مطهری در مشهد گفت:‌ بی طرفی، رعایت عدالت، دید جامع و همه نگر و برای همه نمایندگان را از رییس مجلس انتظار داریم.

وی درباره سخنان صبح رییس مجلس گفت: شاهدیم که ده ها مورد سخنرانی های همین نمایندگان مجلس لغو می شود و نمی گذارند که سخنرانی کنند، در دانشگاه ها و مکان های مختلفی بوده است که لغو شده است.

نماینده مردم میمه در مجلس ادامه داد: درباره این موارد دفاع نشده است اما درباره این موضوع خاص، رییس مجلس سخنرانی و صحبت کردند و آن طور وارد موضوع شدند، درحالیکه باید دلایل طرف مقابل را هم بشوند.

مسعود پزشکیان که ریاست ساعاتی از جلسه علنی را برعهده داشت از حاجی دلیگانی پرسید که حالا کجای کار هیات رییسه خلاف بوده است که حاجی دلیگانی پاسخ داد رییس مجلس رعایت عدالت را نمی کند.

وی ادامه داد: رییس مجلس فقط درباره یک مورد که موضوع آقای مطهری بوده است، انجام داده و درباره نمایندگان دیگر که چنین اتفاقی رخ داده است، دفاعی نکرده اند. بسیاری از این حوادث در کشور داشته ایم که هرگز سران سه قوه وارد نمی شدند اما نمی دانم چرا درباره این موضوع وارد شدند.

این نماینده اصولگرای مجلس تأکید کرد: خبرهایی داریم که جریان خاصی پشت این موضوع بوده و البته جریان سیاسی هم نبوده است. عناصر نفاق پشت این مسأله بوده‌اند که این میتینگ را برگزار کنند.

حاجی دلیگانی افزود: خوب بود نظرات دادستان مشهد را هم می‌شنیدند؛ از طرفی فکر می‌کنم این یک بازی برای سرگرم کردن مردم است تا مردم از اینکه مطالباتشان را بخواهند صرف نظر کنند. در حال حاضر مسائلی چون اشتغال و جوانان وجود دارد و وظیفه مجلس این است که وقتش را صرف این مسائل کند. مشکل پدیده شاندیز، میزان و ثامن‌الحجج مسائلی هستند که باید به آنها توجه کنیم.

مسعود پزشکیان که ریاست ساعاتی از جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر حاجی دلیگانی، با وارد ندانستن این تذکر گفت: اینکه دادستان جلوی نماینده مجلس را بگیرد غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: شما به جای اینکه بگویید چرا برای دیگران نگفته‌اند، می‌گویید چرا برای این فرد گفته شده است؟ چرا باید جلوی نایب رئیس مجلس را در این مملکت بگیرند که نتواند حرف بزند؟ اگر نماینده نتواند حرف بزند چه کسی حرف بزند؟

نایب رییس مجلس خاطر نشان کرد:‌ این کار اگر برای یک نفر هم اتفاق افتاده غلط است و هر کس این کار را کرده اشتباه کرده است.

به گزارش ایرنا پس سخنان پزشکیان نمایندگان با احسنت گفتن سخنان رییس جلسه را تایید کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا