خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ سخنگوی سپاه به استاندار: در لغو سخنرانی مطهری دخالت نداشتیم

سخنگوی سپاه پاسداران با اشاره به لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس در مشهد و انتشار برخی اخبار راجع به نقش اطلاعات سپاه در این موضوع، هرگونه اظهار نظر پیرامون نقش سپاه در لغو سخنرانی علی مطهری را تکذیب کرد.

سردار رمضان شریف در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی اخبار مبنی بر نقش اطلاعات سپاه مشهد در لغو سخنرانی علی مطهری نائب رئیس مجلس تاکید کرد: در تماسی که با فرمانده سپاه خراسان رضوی داشتم او اظهار کرد که اطلاعات سپاه خراسان هیچگونه نقشی در لغو این سخنرانی نداشته است.

وی همچنین با اشاره به نقش اطلاعات سپاه پیرامون برگزاری مراسم‌های مختلف گفت: مجموعه واحدهای اطلاعات سپاه در مراکز استان‌ها نسبت به برگزاری مراسم‌های مختلف با دو شرایط مواجه هستند؛ گاهی ممکن است در خصوص برنامه‌هایی که در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود و ممکن است برگزاری آن بسترهایی برای بر هم زدن امنیت ایجاد کند، از اطلاعات سپاه استعلام انجام شود که در این موارد سپاه  براساس برآوردهای اطلاعاتی درباره برگزاری آن مراسم اظهار نظر می‌کنند.

شریف افزود: گاهی نیز ممکن است سپاه با اطلاع از برگزاری برنامه‌ای در استان، بنابر وظیفه ذاتی، برآوردهای اطلاعاتی خود را به مقامات مسئول در استان اعلام کند.

سخنگوی سپاه در ادامه به نامه‌ ارسالی از سوی اطلاعات سپاه خراسان رضوی به استانداری و دادستان مشهد درخصوص برگزاری مراسم سخنرانی علی مطهری اشاره و اظهار کرد: یک هفته پیش از تاریخ برگزاری مراسم سخنرانی نائب رئیس مجلس، با توجه به اینکه احتمال طرح بیاناتی که می‌تواند بستری برای جنجال آفرینی و سوء استفاده در استان فراهم کند، وجود دارد، اطلاعات سپاه خراسان رضوی طی نامه‌ای به استانداری و دادستانی مشهد توصیه‌ می‌کند که بهتر است که به سخنران مدعو یادآور شود که با توجه به ایام اربعین حسینی و شرایط مذهبی شهر مشهد، مراسم به گونه‌ای برگزار شود که بستری برای سوء استفاده فراهم نشود.

شریف با تاکید بر اینکه هیچگونه اظهار نظری مبنی بر اینکه سخنرانی لغو یا برگزار نشود از سوی اطلاعات سپاه خراسان رضوی مطرح نشده است، گفت: اطلاعات سپاه استان صرفا براساس سوابق بیانات سخنان مدعو که معمولا مورد توجه بوده و بعضا نیز مورد سوء استفاده قرار گرفته ، این مطلب را توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، قرار بود علی مطهری نایب‌رئیس مجلس طی مراسمی روز یکشنبه به مناسبت اربعین حسنی با موضوع «تحلیل واقعه کربلا» در مشهد سخنرانی کند که دادستان مشهد دستور لغو این سخنرانی را صادر کرد.

این مراسم قرار بود از سوی مجمع مشورتی اصلاح طلبان مشهد برگزار شود.

استاندار: دادگستری براساس نامه اطلاعات سپاه لغو کرد

استاندار خراسان رضوی اعلام کرد که آیت‌الله علم‌الهدی هیچگونه ارتباطی با موضوع حکم دادستانی در لغو سخنرانی علی مطهری نداشت.

به گزارش ایسنا ، علیرضا رشیدیان در حاشیه جلسه کارگروه خدمات سفر ویژه زائران دهه آخر صفر استان خراسان رضوی از خدمات و هماهنگی‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی، عمومی و همچنین بخش‌های مردمی و خیران استان برای برگزاری مراسم پرشکوه راهپیمایی اربعین تقدیر کرد.

وی با تاکید بر آمادگی تمامی دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر برای میزبانی از حدود 3.5 میلیون زائر مشهد مقدس در دهه پایانی ماه صفر گفت: متاسفانه در ایامی که محبان پیامبر و اهل بیت طاهرینش اعم از شیعه و سنی و حتی اهل کتاب توفیق برگزاری عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) را داشتند، جلوگیری از برگزاری مراسم اربعین در مشهد الرضا(ع) با سخنرانی نایب رئیس محترم مجلس که خود فرزند یکی از مفاخر استان هستند، آن هم توسط مقام قضایی به صرف یک گزارش تایید نشده و با عنوان پیشگیری از وقوع جرم، بدون هماهنگی با سایر دستگاه‌های مدیریتی استان، اقدامی مذموم و ناشایست بود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه این مراسم به مناسبت اربعین حسینی و صرفا برای برگزاری عزاداری و دعوت مداح و تدارک آش نذری برای مراسم عزاداری پیش‌بینی شده بود، اظهار کرد: مراسم فوق مشکلی به لحاظ قانونی و اخذ مجوز نداشت و دستگاه‌های امنیتی هم پیش‌بینی مشکل و تخلف خاصی که مستلزم تعطیلی مراسم باشد  را نداشتند.

رشیدیان خاطرنشان کرد: بعد از ظهر شنبه، 29  آبان ماه، از ابلاغیه‌ای از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به نیروی انتظامی مبنی بر عدم برگزاری مراسم در تالار رازی مشهد مطلع شدم. با توجه به ابهام در حکم مذکور و با عنایت به تلاش‌های معاون سیاسی استانداری به عنوان دبیر شورای تامین خراسان رضوی جهت تماس با دادستان و رفع سوءتفاهم مشکل پیش آمده، متاسفانه علی‌رغم تماس‌ها هیچگونه پاسخی از طرف دادستان دریافت نشد.

وی تصریح کرد: بنده با توجه به تاکید وزیر محترم کشور دائر بر حل مشکل، شخصا موضوع را پیگیر شده و با مدیر کل دادگستری استان تماس تلفنی برقرار کردم که ایشان ضمن اشاره به جریان صدور حکم مذکور به اظهارات دادستان که بر اساس مکاتبه اطلاعات سپاه مبنی بر احتمال بروز برخی تخلفات انجام شده اشاره فرمودند و مقرر شد موضوع را مجددا شخصا با دادستان محترم مورد بررسی قرار داده و نتایج آن  را به اینجانب اعلام نمایند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ،استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در این مکالمه خدمت ایشان تصریح بر عدم وجود احتمال تخلف و بروز مشکل خاصی شد ولی متاسفانه بعد از این تماس دیگر هیچ ارتباطی از سوی ایشان دریافت نکردیم و تماسی حاصل نشد، گفت: همان شب با دادستان محترم کل کشور جناب آقای منتظری صحبت کردم تا ضمن اطلاع‌رسانی به ایشان، از واقعه و مکالمه و  پیگیری ریاست دادگستری، در این رابطه حساسیت و توجه لازم را داشته باشند.

رشیدیان با بیان اینکه در ادامه پیگیری‌ها، موضوع را پس از عدم پاسخ دستگاه قضائی در استان با روسای محترم قوای قضائیه و مقننه نیز در میان گذاشتم، تصریح کرد: در اینجا شایسته است از پاسخگوئی و ارشادات این بزرگواران کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

استاندار خراسان رضوی افزود: انتظار می‌رود با توجه به نظرات و سیاست‌های حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس محترم قوه قضائیه، مبنی بر عدم برخورد سلیقه‌ای با موضوعات مرتبط با حق‌الناس و با پیگیری و بررسی این موضوع شرایطی فراهم شود تا  شاهد تکرار موارد مشابه نباشیم.

وی با بیان اینکه مبنای عمل دادستانی مرکز استان براساس مکالمه ریاست دادگستری و نامه واصله از همکاران محترم اطلاعات سپاه بوده است، تصریح کرد: با توجه به گزارشات اخذ شده از اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی در استان و مطالعه مکاتبه معاون اطلاعات سپاه که به استانداری ارسال شده بود، وقوع هیچ حادثه و جرمی در این مراسم عزاداری پیش‌بینی نشده بود و درخواستی مبنی عدم برگزاری یا لغو مراسم در آن درج نشده بود.

استاندار خراسان رضوی تلاش برای بهره‌برداری از این رخداد توسط رسانه‌های بیگانه برای ایجاد اختلاف و تنش و حتی نسبت دادن آن به نماینده محترم ولی فقیه در استان را غلط دانست و در این خصوص اظهار کرد: حضرت آیت‌الله علم‌الهدی از برگزاری این مراسم مطلع نبوده و هیچگونه ارتباطی با موضوع حکم دادستانی نداشتند.

وی گفت: همانگونه که رئیس جمهور هم به آن تاکید داشتند، برخوردهای اینچنینی زیبنده نظام و خصوصا مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی کشور  و میزبان پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی نیست.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جلساتی از این قبیل در آستانه انتخابات افزود: شایسته است در موارد مشابه (تجمعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی) به جای حذف اصل برگزاری اینگونه نشست‌ها و پاک کردن صورت مساله با اقدامات پیشگیرانه از زمینه‌های آسیب و بروز تخلف جلوگیری شود نه اصل تجمعات قانونی دارای مجوز.

رشیدیان تصریح کرد: به نظر می‌رسد در صورت وصول گزارشاتی از این قبیل به دستگاه قضایی موضوع بایستی به شورای تامین شهرستان‌ها منعکس گردد تا با دعوت مسئولان برگزارکننده و طرح تخلف احتمالی با همکاری خود ایشان از بروز و  وقوع تخلف احتمالی پیشگیری و از آسیب به اصل آزادی جلساتی که با مجوزات قانونی بناست شکل بگیرد، جلوگیری شود.

وی گفت: با توجه به مذاکراتی که با حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، صورت گرفت و بیانات ایشان، انتظار دارم با تاکیدات و رهنمودهای ایشان، از این پس شاهد بروز چنین حوادثی در کل کشور و خصوصا مشهد مقدس نباشیم و از طرف دیگر با توجه به انتظار عمومی در خصوص رسیدگی به این حرکت مبهم و مخل اعتماد اجتماعی و با عنایت به بیانات ریاست جمهوری و ریاست قوه مقننه و ماموریت خاص وزرای کشور و دادگستری،  نتایج رسیدگی‌ها در اسرع وقت به اطلاع عموم رسانده شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. 1- سردار فرموده : (در تماسی که با فرمانده سپاه خراسان رضوی داشتم او اظهار کرد که اطلاعات سپاه خراسان هیچگونه نقشی در لغو این سخنرانی نداشته است.) خب، خدا را شکر، خاطرم جمع شد. 2- همچنين فرموده : (گاهی نیز ممکن است سپاه با اطلاع از برگزاری برنامه‌ای در استان، بنابر وظیفه ذاتی، برآوردهای اطلاعاتی خود را به مقامات مسئول در استان اعلام کند.) در مورد وظيفه ذاتي هم خدارا شکر، چون از اين بابت هم خاطرم جمع شد. 3- الف) استاندار با بیان اینکه (مبنای عمل دادستانی مرکز استان براساس مکالمه ریاست دادگستری و نامه واصله از همکاران محترم اطلاعات سپاه بوده است،) ، ب) شریف با تاکید بر اینکه هیچگونه اظهار نظری مبنی بر اینکه سخنرانی لغو یا برگزار نشود از سوی اطلاعات سپاه خراسان رضوی مطرح نشده است، — عزيزم، چرا خلاف ميگي!؟ سردار که تکذيب کردند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا