خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اهانت یک روحانی به علی مطهری: نجس هستید، توبه کنید!

یک روحانی به نام احمدرضا احمدی، رئیس ستاد قومی و مذهبی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به خاطر اظهارات اخیر علی مطهری، نایب رییس مجلس گفته است: «اگر چنانچه در شرایطی قرار گیرم که به شما دستی بدهم حتما پس از آن دستان خود را خواهم شست زیرا مبتنی بر مبانی فقهی و کلامی ، شما را بعد از این اهانت به معصوم قطعا نجس می دانم»!

به گزارش انصاف نیوز، سایت محلی «گلستان ما» در استان گلستان، که از وی به عنوان «حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا احمدی دانش آموخته حوزه علمیه قم و عضو هیات علمی دانشگاه» نام برده، متن یادداشت اهانت آمیز آقای احمدی خطاب به علی مطهری را منتشر کرده که در پی می آید:

بدور از نگرش سیاسی معمول، طی سال های اخیر در حال رصد رفتار سیاسی شما بودم و از شما در شکل و محتوای رفتارهایی متناقض مشاهده نمودم که مشاهدات میدانی حاکی از آن است که بدلایل ذیل بیشترین آسیب را بعد از دو جریان تروریسم و ماتریالیسم ، شخص شما به جایگاه رفیع آن اندیشه زلال زده اید.

1. مبانی اندیشه شما نه تنها با اندیشه های بلند علامه مطهری میزان نیست، بلکه مغایر با آن اندیشه های ناب است.

2. جریان الحادی هرگز برای اندیشه علامه مطهری جایگاهی قائل نیست و جریان منافقین ملحد، هرگز نتوانست آن اندیشه مطهّر را تحمل کند اما همان جریان پلید همواره برای اندیشه شما که در نقطه مقابل اندیشه آن اندیشمند بزرگ قرار دارد هورا کشیده و با ذوق زدگی تمام برایتان کف و سوت می زند.

3. علامه مطهری مرزبان اندیشه وحیانی اهل بیت (ع) بوده و در مرام و سخنانش مرتبه اقناعی اعم از مبانی فلسفی، فقهی، عرفانی و کلامی بقدری قوی و غنی است که بسیاری از روشنفکران را مجبور به تعظیم نموده است تا جایی که نگرش آنان نسبت به جایگاه عصمت و امامت متحول گردیده است اما شما درست برعکس تغییر پیدا کرده اید تا جایی که اهانت شما به ساحت قدسی امام رضا (علیه السلام) قابل بخشش نیست.

4. اعتقاد دارم که اندیشه های شهید مطهری همانند خورشید برای همه آحاد قابل بهره برداری است اما ممکن است عده ای بخاطر انحراف جدی جنابعالی از آن اندیشه های تابناک، مانع از رجوع به کتب آن بزرگوار گردد و عامل اصلی این فاصله، رفتار شما می باشد.

5. معتقدم کسانی که امروز شما را به مرحله ای از انحطاط فکری رسانده اند که به امام واجب التعظیم اهانت کنید حتما و قطعا به اندیشه شهید مطهری اعتقادی ندارند که هیچ؛ بلکه کثیری از آنان به تمسخر آن بزرگ اندیشمند معاصر اقدام می کنند. و همین دگر اندیشان، شهید مطهری را مانع افکار پوچ جامعه شناسان و منورالفکرهای التقاطی می دانند.

آقای علی مطهری! سهم شما در انحراف نسل نوپای جامعه درخور تأمل است

بنابراین شما در تخریب جایگاه نام و آثار گرانسنگ علامه شهید مرتضی مطهری گام های موثری برداشته و بر می دارید و سهم شما در انحراف نسل نوپای جامعه انقلاب اسلامی درخور تامل است.

شایسته بیت شریف آن دانشمند نامور فقه و فلسفه، کتابت و اندیشه و نیز زمان شناس و قهّار در موضع انقلابی گری نیست که فرزند او در سراشیبی انحراف از مسیر فکری پدر؛ آن هم با سرعت حرکت کند و ساقط گردد و امروز آنقدر منحط شود که به معصوم (علیهم صلوات الله اجمعین) اهانت نماید.

دستان خود را پس از مصافحه با شما خواهم شست، مگر توبه کنید!

بنده معتقدم که اگر کلام شما در ایام حیات امام خمینی(ره) طرح می شد حکمی مشابه حکم آن بانویی که در هشتم بهمن ماه ۱۳۶۷ در برنامه ای زنده که در سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) از صدای جمهوری اسلامی پخش می شد گفته بود: “حضرت زهرا مال ۱۴۰۰ سال پیش است. ما یک الگوی امروزی می‌خواهیم. الگوی من اوشین است”، صادر می کرد و شما نیک می دانید حضرت امام (ره) حکم آن زن را این گونه اعلام فرمودند: “در صورتی که ثابت شود قصد توهین درکار بوده‌ است، بلاشک فرد توهین‌کننده محکوم به اعدام است.”

آقای مطهری! تا صدای شما را نشنیده بودم که به امام هشتم (علیه السلام) اهانت کرده اید باورم نمی شد و گمان می کردم که شاید موضوع سیاسی است اما وقتی خود صدای شما را گوش کرده و اهانت شما به آن امام معصوم را شنیدم که به ساحت مقدسش هتاکی کرده و گفته اید که «اگر امام رضا زنده بود در کنسرت موسیقی شرکت می کرد» و تعدادی از مخاطبان برای شما کف زده و تشویق تان نمودند. یقین کردم که شما چنین سخن سخیفی را گفته اید.

و تعجب من از سکوت عالمان و مراجع تقلید در برابر این گفته های نابخشودنی است و من که خود از طلاب دانش آموخته حوزه مقدسه قم هستم اگر چنانچه در شرایطی قرار گیرم که به شما دستی بدهم حتما پس از آن دستان خود را خواهم شست زیرا مبتنی بر مبانی فقهی و کلامی ، شما را بعد از این اهانت به معصوم (اگر در مقامی نباشم که شما را مستحق اعدام بدانم که این مقام در حاکم شرع منحصر است ؛ اما) قطعا نجس می دانم. مگر توبه کنید.

در پایان کلام مشهور شیخ شیراز را به شما هدیه می کنم.

توانگری نه به مالست پیش اهل کمال

که مال تا لب گورست و بعد از آن اعمال

من آنچه شرط بلاغست با تو می‌گویم

تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام ،
    و بدان که اگر آن دردانه خلقت ( عالیجناب حافظ ) در این زمان بود، قطعِ به یقین دیوانش را کُر میداد، چون می دید کلام مبارکش از لسانِ چون توئی جاری میشود ! و خودِ جنابش مکرر از دست چنین زهادی، چه شکایاتی نموده!

  2. هدیه شیخ شیرازی به علی مطهری (ها) ، آزاد مردان آگاه و شجاع

    سعدیا چندان که می‌دانی بگوی‌‌
    حق نباید گفت الا آشکار
    هر که ‌را خوف و طمع در کار نیست‌‌
    ‌‌ از خطا باکش نباشد وز تتار

  3. «حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا احمدی دانش آموخته حوزه علمیه قم و عضو هیات علمی دانشگاه» و رئیس ستاد قومی و مذهبی شورای هماهنگی شورای اسلامی…….!!
    آلبرت اینشتین فقط به یک عنوان شناخته شد ، فیزیکدان نظری
    ایشان بهتر است منتظر دست دادن به جناب مطهری نباشند و زودتر دستانشان را شسته و بعد چشمهایشان را ، و طور دیگر ببینند

  4. واقعااینهمه تندخویی ازیک عالم روحانی حوزه علمیه باعث تعجبه!؟قطعاایشان بااین تندی اگرباجناب دکترمطهری رودرروشوندقبل ازمصافحه بابرخوردفزیکی جناب دکترراازپای درخواهنداورد!؟گویاحاج اقا فرصت مصافحه ودست شستن ازدست خواهندداد!!

  5. برو به كار خود اى واعظ اين چه فرياداست ؟ . مرا فتاده دل از ره ، تورا چه افتاده است ؟
    به كام تا نرساند مرا لبش چون ناى . نصيحت همه عالم به گوش من باد است !
    گداى كوى تو از هشت خلد مستغنيست .اسير عشق تو از هر دو عالم آزاد است !
    اگرچه مستى عشقم خراب كرد ولى . اساس هستى من زان خراب آباد است !
    دلا منال ز بيداد و جور يار كه يار . تو را نصيب همين كرد و اين از آن دادست !
    برو فسانه مخوان و فسون مَدَم حافظ . كزين فسانه و افسون مرا بسى ياد است !

  6. مصافحه با ان کس نجاست دارد که چشم و دهان و گوش در برابر ظلم و بی عدالتی ببندد…و با تمسک مصلحت اندیشی حق مظلوم و حق الناس پایمال کند…

  7. نجس نجس نجس بعضی کلماتند که بکاربردن انها اسباب مضحکه است مثل همین نجس . واما ای……. مطهری بزرگ است نه چون که فرزند ان نادر زمان است (البته بسی اقبال است که نصیب هرکسی نمیشود ) چون دروغ نمیگوید چون رذیلت ها را برنمی تابد وشجاع است پس تمکین هم نمیکند هم کسوت تونیست پس ادعایی هم نداردولی………. حقیران درشتگو وعربده کش های داعش مسلک را بهیچ میگیردوبر صاحب قدرتان وقدرت پرستان می خروشد ونهیب میزند .اوفرزند خلف نادر زمان مرتضی مطهریست.

  8. متاسفانه سالهائي است که حملات لفظي و فحاشي و بدزباني ، به روشي معمول براي خودنمائي و استشهار رواج يافته و با تاسف بيشتر، عمدتا” اين روش توسط کساني مورد استفاده قرار ميگيرد که خود را منتسب به اصولگرائي ميدانند! شوربختانه، سهولت دسترسي به فضاي مجازي ، اين امر را تسهيل نموده و لذا انگار آقايان در سبقت از يکديگر، مسابقه گذارده اند! بدانيد که الناس علي دين ملوکهم، و لذا بر مردم حرجي نيست، اما قطعا” روزي خواهد رسيد که پاسخگو باشيد. ضمنا” جناب احمد رضا احمدي + ( آنهمه القاب و عناويني که برايتان رديف شده) شما و بزرگ تر از شما هم با حملاتي بمراتب سخت تر از اين، هرگز نخواهيد توانست ذره اي از محبوبيت خلف مطهر مطهري بکاهيد! بل، بر تنفر از خود خواهيد افزود. کامنت ها را ببينيد! (اگر ميتوانيد ببينيد)

  9. یکی را تو ده راهش نمیدادند سراغ خونه کدخدا رو میگرفت حالا عضو هیات علمی کدوم دانشششگاه هستی که میخواهیم رشته انتخاب کنیم دورشو قلم بکشیم چون بااین تفاصیل تو اصلا نجسی پاکی رو نمیدونی چیه

  10. دکتر مطهری هم منتظره تا شما بهش اجازه دست دادن بدین.
    بعضیا خودشونو تا چه اندازه ای بالا میبرن.
    من که تازه اسمشونو شنیدم

  11. سید جمال
    این فرد هم از همان قماشی است که میخواستند کاسه آب شهید سید مصطفی خمینی را بعلت تدرس فلسفه اب بکشند .خدا رحم کند به ما ملت که این قبیل ادمها بر ما حاکم شده اند.

  12. آقای مطهّری که قطعاً از همه ی این اتّهامات مبرّا هستن، امّا واقعاً با خوندن اظهارات این فرد شوکه شدم! این افکار نتیجه ای جز امثال داعش و بوکوحرام و … نداره.

    1. بابک عزیز داعش همان رفتاری را که ادعا دارد هر چند کثیف به ان عمل مبکند ولی برخی اقابان ریا ونفاق دارند واگر دستشان بود نصف بیشتر مردم نجس وباید اعدام شوند این طرز تفکر داعش داخلی است وفقط خرافه ترویج میکنند مطهری شجاع وبسیار قابل احترام است

  13. به نظرم ایشان اصل نجس است برود به پیشنه خود مراجعه تا با این صراحت نتواندبه دیگران اتهام ببندد.شما مقصر نیستید وقتی یکشبه امثال شما از حجت الاسلامی به دکتر ،ویا آیت الله تبدیل می شوید طبیعی است که برای همه کس وهمه چیز فتوا صادر کنید ،کمی هم اگر شل کنید از امام ومقام معظم رهبری جلوتر می افتید چون…………

  14. چقدر خوب بودکه پاسخ کوبنده ومستدل آقای مطهری را به این شخص جاهل به اسلام وانقلاب اسلامی را در سایتتان می آوردید.خیلی عالی ومنطقی پاسخ داده به یاوه گویی این شخص بیسواد.اینها باور کنید دل آقای نور مفیدی امام جمعه ونماینده ولی فقیه در استان گلستان را خون کرده اند.

  15. از جناب آقای احمدی تقاضا داریم ، حکم اهانت بیّن آقای منصور ارضی به امام حسین ع رو صادر بفرمایند!

  16. آقای احمدی حضرتعالی بجای توهین به نماینده منتخب مردم، از [دیگران] بپرسید چرا مشهد را ارث پدری خود می دانند؟؟ چرا خون سهامداران پدیده شاندیز را در شیشه کرده اند؟

  17. رصد کردن رفتار سیاسی دیگرا به دور از نگرش سیاسی هم به همان اندازه تخصص روشنفکران در عرفان و فلسفه و فقه و کلام که باعث تعظیم شهید مطهری قابل توجه است ، این حضرت کدام اسلام را تبلیغ میکتتد ؟!
    گر تو قران به این نمط خوانی
    ببری رونق مسلمانی

  18. واعظان که این جلوه در محراب ومنبر میکنند چون به خلوت میروند ان کار دیگر میکنند پرسشی دارم زدانشمند!! مجلس بازپرس توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند؟ درود بر ازاد مرد مجلس علی مطهری کاش از این علی مطهری ها در این زمانه زیاد بودند امام رضا علیه سلام اگر جاذبه داشتند ومردم زمانش اورا دوست داشتند بخاطر مهرورزی ونشان دادن چهره زیبا از دین بودند وبا این ادبیات اقای احمدی با دشمنش هم صحبت نمیکردند چه برسد به مخالف طرز تفکرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا