خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فیلم منتشر شده از نشست خبری، گزینشی و قطعه قطعه شده»

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به حاشیه های ایجاد شده در خصوص نشست خبری خود، گفت: برای تایید توضیحاتم، کل فیلم جلسه موجود است و هم دوستان خبرنگاری که در جلسه حضور داشتند می توانند تایید کنند که جلسه برای توضیحات علمی بود یا توجیه عملکرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، فیلمی چند ثانیه ای، قطعه قطعه شده و گزینشی در سیما با نریشن منتخب، از میان یک ساعت و نیم صحبت های دکتر سعید متصدی معاون سازمان حفاظت محیط زیست در جمع خبرنگاران تهیه و پخش شده است؛ جلسه ای که همراه با ارائه آمار و ارقام و نمودارهای علمی به بیان دلایل کاهش آلودگی هوا طی سه سال اخیر و تشریح مسایل مختلف در این زمینه از جمله اینورژن اختصاص یافته بود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست در این مورد می گوید: راهکارهایی که از ابتدای دولت یازدهم برای کاهش آلودگی هوا به اجرا درآمده، حاصل دانش علمی و تخصصی فرزندان این سرزمین است و با تلاش تمامی دستگاه های اجرایی صورت می گیرد تا روند تولید آلودگی در کشور رو به کاهش بگذارد.

در این حال اعلام برخی اخبار غیرمستند از جمله مرگ و میر٤٤١ نفر در روزهای هشدار آلودگی در تهران و یا قرارگرفتن شاخص به بیش از ١٨٠ به منزله بمب اتم و … نه تنها واقعیت نداشته (چنانچه اورژانس تهران نیز مرگ و میرها را تکذیب کرد) بلکه تضعیف توان و تخصص ایرانی و سبب ازبین رفتن انگیزه ها برای آبادانی ایران می شود و به نظر می رسد بیان چنین الفاظی مغرضانه و بدور از واقعیت بوده و اهداف دیگری در پی آن دنبال می شود.

در مورد طبیعی بودن اینورژن یا وارونگی هوا یا دما، این پدیده از نظر متخصصین اتمسفر در برخی مواقع سال اتفاق می افتد که طی آن جابجایی هوا متوقف می شود. در این شرایط اقدام مهم، جلوگیری از انتشار آلودگی و اعلام مقرراتی است تا از سلامت مردم محافظت شود که در دولت های قبل وقتی شاخص به 200 می رسید کمیته ویژه تشکیل می شد، اما از دو سال پیش با رسیدن شاخص به 150 کمیته تشکیل و راهکارها اتخاذ می شود.

برای تایید توضیحاتم، کل فیلم جلسه موجود است و هم دوستان خبرنگاری که در جلسه حضور داشتند می توانند تایید کنند که جلسه برای توضیحات علمی بود یا توجیه عملکرد.

فعالیت سازمان حفاظت محیط زیست برمبنای اصول علمی و اجرایی است و بدون در نظر گرفتن هر گونه گرایش سیاسی، صرفا حفظ سلامت مردم وارتقا کیفیت محیط زیست، ایرانی سربلند و هموطنانی سالم و شاداب را آرزو داریم و برای آن با تمام توان در شرایط سخت کوشش می کنیم.

اما این پخش گزینشی، خود تاییدی بر انتقادات متصدی در جلسه با خبرنگاران، از جوسازی های ناعادلانه و غیرعلمی است. فایل گراف ها و توضیحات مطروحه در اینجا برای قضاوت عمومی ارایه می شود

























انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا