خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای مجدد: ایران پایگاه هوایی نوژه را در اختیار روسیه قرار می دهد

خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در بازتاب سخنان امروز سردار دهقان، وزیر دفاع، تیتر زد: «ایران پایگاه هوایی نوژه را در اختیار روسیه قرار می دهد».

به گزارش انصاف نیوز، این خبرگزاری روسی نوشته است: «حسین دهقان وزیر دفاع ایران اعلام کرد، ایران آماده است تا پایگاه هوایی «شهید نوژه همدان» را بسته به وضعیت سوریه، در اختیار روسیه قرار دهد».

اسپوتنیک می افزاید: به گفته ایگور کنوشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه، استفاده نیروی هوایی روسیه از پایگاهی در همدان، تنها پس از توافق دو طرف در مورد مبارزه با تروریسم و بسته به وضعیت سوریه دارد. در اواسط ماه اوت سال 2015، نیروی هوایی روسیه برای اولین بار از پایگاه هوایی همدان برای حمله به گروهک تروریستی “داعش” و “جبهه النصر” استفاده کرد.

سخنان وزیر دفاع به نقل از منابع داخلی

سایت پرس تی وی، زیر مجموعه ی صداوسیما از این سخنان گزارش داد:

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران می‌گوید در صورت لزوم بار دیگر می‌توان با روسیه در پایگاه هوایی نوژه همکاری داشت.

سردار حسین دهقان روز شنبه در حاشیۀ گردهمایی بزرگ 5 هزار نفر از بسیجیان وزارت دفاع، در پاسخ به سؤالی دربارۀ تمایل روس‌ها برای استفاده از پایگاه هوایی نوژه در همدان گفت: «در حمایت و پشتیبانی از دولت قانونی سوریه و نیازهایی که آن‌ها اعلام می‌کنند، قطعاً با دوستان روس خود  همکاری‌هایی داریم و متناسب با الزامات شرایط میدانی اقداماتی را انجام می‌دهیم، حال اگر اقتضاء این باشد که بخواهیم برای پشتیبانی از عملیات در میدان، همکاری‌های مجددی با روسیه در نوژه داشته باشیم، چنین اقدامی را انجام می‌دهیم.»

خرید جنگندۀ سوخو 30 در دستور کار است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران همچنین از خرید جنگندۀ سوخو 30 از روسیه به‌عنوان یکی از برنامه‌های این وزارتخانه یادکرد.

وی دربارۀ نوسازی تجهیزات نیروی هوایی گفت: «خرید جنگندۀ سوخو 30 از روسیه در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد.»

وی تصریح کرد: «هر نوع همکاری با طرف فروشنده باید مستلزم در اختیار قرار گرفتن بازار، فناوری و سرمایه‌گذاری مشترک باشد. ما در جریان مذاکره با روسیه نیز این موضوع را مطرح کرده‌ایم و آن‌ها نیز آن را پذیرفته‌اند.»

دهقان دربارۀ احتمال خرید نظامی ایران از چین گفت: «در سفر اخیر وزیر دفاع چین توافقنامه‌ای به‌عنوان توافق بین دولتی امضا شد و طی آن همکاری‌های دفاعی و صنعتی را پیش‌بینی کردیم و قطعاً متناسب با آن نیز جلو می‌رویم و در مواردی خاص تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

مذاکرۀ نظامی با همه به‌جز امریکا و اسرائیل

سردار دهقان دربارۀ برخی گزارش‌ها مبنی بر قرارداد نظامی 10 میلیارد دلاری میان ایران و روسیه گفت: «ما برای تأمین نیازهای دفاعی خود با هر مرجعی به‌جز امریکا و اسرائیل که قادر به تأمین نیازها و همراهی و هم‌پایی با صنایع دفاع باشد، حتماً مذاکره خواهیم کرد.»

پیروزی ترامپ یا کلینتون؛ بی‌تأثیر برای ایران

سردار دهقان در پاسخ به سؤالی دربارۀ نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، با اشاره به اینکه هرکسی در امریکا به قدرت برسد، به دنبال منافع خود در منطقه است، گفت: «ممکن است امریکا رئیس‌جمهور خود را تغییر دهد یا برخی اولویت‌های خود را جابجا کند اما در اصل موضوع تغییری نمی‌کند. به همین دلیل برای ما اینکه کلینتون رأی می‌آورد یا ترامپ رأی آورده هیچ تفاوتی نمی‌کند.«

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تأکید کرد: «آنچه برای ما مهم است این است که ما در هیچ شرایطی از مواضع و اصول اولیه و پایدار انقلاب خود عدول نمی‌کنیم و در مقابل هیچ فشاری تسلیم نمی‌شویم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اشغال گر و استعمار کننده، در هر صورت حق خودش ميداند تا از کشوري که اشغال کرده و مستعمره اوست و يا تحت قيموميت وي، هرگونه استفاده اي به ويژه نظامي داشته باشد، لذا موضوع استفاده روسها از پايگاه هاي نظامي ايران، امري منطقي است. (اي واي برما، دوستان – بخوانيد اربابان- ما در جهان امروز چه کشورهائي هستند، روسيه، کره شمالي، چين، کوبا!! با هرچي کمونيست توي دنيا است طرح دوستي و رفاقت -بخوانيد بردگي و ذلالت- ريخته ايم که مثلا” با آمريکاي جنايتکار دشمنيم!! اي کاش خداوند ذره اي فقط ذره اي عقل بما ميداد. موقع تقسيم عقل، ماها کجا بوديم، احتمالا” زير پونز!!

  2. روسیه از خودمان است ، گذاشتن پایگاه نظامی در اختیار امریکا از طرف شاه خائن اسبق خلاف منافع ملی و خلاف شرع بود !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا