خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایران توافق احمدزی و عبدالله را فرجام خوش خواند

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه ای توافق دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان را فرجامی خوش بر روند انتخابات این کشور خواند.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:
«بسمه تعالی
سفارت جمهوری اسلامی ایران از حصول توافق سیاسی بین آقایان دکتر محمد اشرف غنی احمد زی و دکتر عبدالله عبدالله برای تشکیل دولت وحدت ملی استقبال کرده و هم چنین انتخاب رییس جمهور جدید جمهوری اسلامی افغانستان را به مردم و دولت این کشور تبریک می گوید.
سفارت جمهوری اسلامی ایران مشارکت پرشور مردم مسلمان افغانستان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و حمایت آن ها از ساز و کارهای انتقال مسالمت آمیز قدرت را نشان دهنده عمق بینش سیاسی و درک آنان از اهمیت مردم سالاری دینی می داند که نقشی تعیین کننده و کلیدی در ایجاد ثبات و امنیت و ارتقای شرایط اجتماعی کشورشان خواهد داشت.
دستیابی دو نامزد ریاست جمهوری به توافق برای تشکیل دولت وحدت ملی در کنار انتخاب رییس جمهور جدید و تعیین رییس اجرایی، فرجامی خوش بر روند انتخابات ریاست جمهوری بوده و بستر مناسبی برای مشارکت حداکثری و ایجاد همدلی میان اقوام مختلف و نیروهای سیاسی است که یقینا افزایش توانمندی جامعه افغانستان برای حل مشکلات را به دنبال خواهد داشت.
بدون تردید اجرای توافق حاصله ضامن تداوم ثبات، آرامش و حرکت موثر در جهت حل مشکلات خواهد بود و زمینه پایه ریزی ساختار سیاسی مستحکم مورد نیاز برای تقویت دولت و رشد و شکوفایی و به روزی مردم افغانستان را فراهم می کند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل»
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا