خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت هاشمی از اشک های پیامبر(ص)

آیت الله هاشمی در گفتاری پیرامون رحلت رسول خدا(ص) تاکید کرد: ایشان تا آخرین لحظات عمر مبارک خود مواظب بودند هیچ حقی از هیچ انسانی در قلمرو حکومتش ضایع نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در گزیده گفتار وی آمده است:

پیغمبر اسلام(ص) تا آخرین لخظات عمر مبارکشان، مواظب بودند هیچ حقی از هیچ انسانی در قلمرو حکومتش ضایع نشود. آخرین حرکت ایشان در روزهای آخر عمرشان برای ما مثل خیلی خوبی است.شاید چند ساعت ازعمر پیامبر(ص) باقی مانده بود که به کمک دیگران به زحمت به مسجد آمدند و رو به مردم فرمودند: من آمده ام تا از شما خداحافظی بکنم، اگر وعده ای به شما دادم و عمل نکردم همین الان بگویید. این خلف وعده من را نگذارید به آخرت بیفتد. اگر به کسی ستم کردم، یا کسی از من طلبی دارد، مطرح کند که من بپردازم . من نمی خواهم مطالبات از من به آخرت بیفتد.

پیغمبر اسلام (ص) در اواخر عمر مبارک خود ناراحتی بزرگ دیگری هم داشتند، یک بار در همان روزهای آخر عمر رفتند بقیع. به اسم اینکه برای مردگان بقیع، مغفرت از خدا بخواهند. آنجا که رفتند، اول سلام کردند و بعد خطاب کردند به اصحابی که آنجا خوابیده بودند و فرمودند: گوارا باشد بر شما که آرامش دارید، شما نیستید که ابرهای فتنه را ببینید. دارند برادران و خواهرانتان را از هم جدا می کنند.درهمان لحظه این حرفها را می گفتند، اشک از چشمانشان جاری شد و بعد به بازوی علی ابن ابیطالب (ع ) که همراهشان بود، تکیه دادند و از قبرستان برگشتند. در راه بازگشت از قبرستان بقیع رو به علی(ع) کردند و گفتند: من احساس می کنم،عمرم تمام شده است ولی نگران آینده این امت هستم.

این عمل ایشان بهترین نمونه امت سازی و حکومت سازی و اداره یک ملت است. پیغمبری(ص) که توانست در مدت کوتاهی از یک شهر کوچک دور افتاده یثرب، آن قدرت را بسازد و همین پیغمبری (ص) که در وقتی در جنگ احزاب همه علیه او بودند و وقتی با تبر به سنگها می زدند که خندق بسازند برای مقابله با آنها و در همان حال برقی جهید، فرمودند، من در این برق کاخ کسری و کاخ روم را دیدم و با آن استحکام تاریخی صحبت می کردند، ولی همین پیغمبر(ص) وقتی که بوی تفرقه را شنید و دید که آنها افتاده اند به جان هم، آنوقت می آید در قبرستان و به مرده ها بشارت می دهد که آنها وضعشان خوب است و گوارا باشد آرامش بر آنان. چرا که خوب می دیدند وضع آینده مسلمانان چگونه دارد، بد می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا