خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشکل دانشجویی اصلاح طلب: دکتر روحانی جواب امید ما را با تدبیر درخور همراه سازند

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با صدور بیانیه ای پیرامون انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تاکید کرد: اینک از منتخب ملت، دکتر روحانی انتظار داریم که جواب امید ما را با تدبیر درخور همراه سازند.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم. خرداد واقعه خیز تاریخ ساز این بار با انتخابات یازدهم ریاست جمهوری از راه رسید. انتخاباتی که بیش از پیش در مرکز توجهات ایرانیان و جهانیان قرار داشت. این انتخابات در فضای نه چندان گرم حاکم بر جامعه و نخبگان سیاسی کلید خورد اما این بار هم نقش فعال دانشجویان دغدغه مند عامل ایجاد نشاط و تحرک سیاسی شد و روحی تازه در کالبد انتخابات دمید. دانشجویانی که میان دار عرصه مبارزه با تحریم انتخابات و قهر با صندوق های رای بودند و در این راه از وقت و آبرو و توان خود هیچ مضایقه نکردند. این دانشجویان جز سودای آینده ایران در سر نمی پروراندند و سرفرازی ایران و ایرانی و اعتلای نام انقلاب و اسلام سختی های راه را برایشان آسان و درشتی ها را برایشان هموار می نمود. محافظت از شعله امید تنها راهی بود که می شُد جاده ی جامعه را به سوی تدبیر و امید هموارتر کرد. امیدی که تنها سرمایه ی ما بود، آن را در طبق اخلاص گذاشتیم و به عرصه آوردیم و اینک از منتخب ملت، جناب آقای حجه الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی انتظار داریم که جواب امید ما را با تدبیر درخور همراه سازند و همانطور که ما بر آرمان های خود ایستاده ایم، منتخب ملت هم بر عهدی که با مردم و دانشجویان دارد، پایدار و استوار بماند. رجاء واثق داریم که چُنین است.

بدون شک نهادِ انتخابات میراث بزرگ انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی است که بارزترین عرصه ی تجلی پیوند حضرت امام وملت بود. باید دانست که هیچ گاه نباید ارج انتخابات را فروگذاشت و آن را از کف داد. چرا که تنها و تنها راهِ اصلاح طلبی همین صندوق رای است و لاغیر. قهر با صندوق انتخابات راه به هر کجا ببرد ، در شرایط کنونی به اصلاح طلبی نخواهد انجامید. از این روست که همگان هنوز از حضور پیش بینی ناپذیر ملت ایران در پای صندوق رای انگشت تعجب به دهان می گزند. پیام روشن چنین مشارکتی بی شک ، رفتار بالغانه و مبتنی بر عقلانیت مردم و هوشیاری خیره کننده آنان است. مشارکتی که اساس بسیاری از تحلیل ها و پیش بینی ها را به هم ریخت و نشان داد که گاه تئوری ها فرسنگ ها فاصله با بدنه ی اجتماعی پیدا می کنند. بدنه ای که راه خود را پیدا کرده و منتظر نمی ماند و تشخیص می دهد و عمل می کند و چه زیباست عقلانیت برآمده از تجربیات تاریخی که تندروی ها را بر نمی تابد و دست از تحریم فروشسته و آشتی جویانه به صندوق رای سلامی دوباره می دهد. به راستی باید پیش فرض های تحلیلی را تغییری دوباره داد و دوباره رفتار ملت را تحلیل کرد.

انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و متن و حواشی آن و علی الخصوص رای بالای جناب آقای حجه الاسلام و المسلمین دکتر روحانی نشان داد که ایده ی اعتدال و آشتی ملی پایگاهی قدرتمند و حامیانی وسیع در میان مردم پیدا کرده است همانطور که از اقبال نخبگان سیاسی بهره مند است. این بزنگاه تاریخی ، فرصتی است تا دولت اعتدال-اصلاحات به بازگرداندن سرمایه های اجتماعی از دست رفته ، ترمیم شکاف تعمیق شده ی دولت-ملت در سالهای اخیر و بازیابی اعتماد از دست رفته همت گمارد. این مهم با تدابیر دولت جدید و جناب آقای دکتر روحانی که مستظهر به پشتیبانی حجه الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی ، آیت الله هاشمی رفسنجانی ، دکتر محمدرضا عارف و بسیاری از نیروهای موجه ، معتبر و صالح هر دو اردوگاه چپ و راست است می تواند راحت تر محقق شود. البته از این رو باید به این عزیزان تبریک گفت که با تدابیر خاص خود و از خود گذشتگی و ایثار علی الخصوص از جانب دکتر محمدرضا عارف ، زمینه ی پیروزی دولت تدبیر و امید را فراهم کردند. باید تبریک گفت که انشاءالله تاریخ نام نیک شمایان را در سالهای آینده بلندتر فریاد زده و نسل های بعدی قدر مایه گذاشتن شما از آبرویتان را بیش از پیش خواهند دانست.

این انتخابات در متن خود ، بستر تقابل عقلانیت-تندروی بود. عقلانیتی که به بهبود معیشت ، آشتی با جهان و عزت ایران و ایرانی می اندیشید و اعتلای نام اسلام ، انقلاب ، نظام و کشور را در همین ها می دید. به این می اندیشید که غبار از چهره ی ایران و ایرانی زدوده شده و باز طنین نام ایران بیش از پیش در جهان به گوش برسد.

بی شک دولت تدبیرو امید با انتظارات و توقعات فراوانی رو به روست. از یک سو دانشجویان در این سالها مشکلات بسیاری را تحمل کردند و اکنون مطالبات فراوانی از جمله مسئله ستاره دار شدن دانشجویان، تفکیک جنسیتی ، اخراج اساتید ، فضای امنیتی حاکم ، زندانی های سیاسی دانشجو ، احضار به سازمان سنجش و … دارند و از سوی دیگر مسئله زندانیان سیاسی و حصر مسئولین انقلابی هم وجود دارد. امیدواریم حجه الاسلام و المسلمین دکتر روحانی و دولت آشتی ملی با برنامه ریزی و مدیریت خاص خود این مطالبات را دنبال کرده و با تعامل خود با نهادهای حاکمیتی روزنه های امید را گشوده و معقول و متناسب به خواست ملت پاسخ دهند و ایران را به سوی آبادی ، فضای امنیتی را به فضای سیاسی-فرهنگی و تضاد و تفرقه را به سوی همبستگی ملی سوق دهند .
این ذره ذره گرمی خاموش وار ما
یک روز، بی گمان
سر می زند ز جایی و
خورشید می شود …
 
انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
خردادماه 1392

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا