خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل حمید رسایی از سخنان رهبری درباره «مذاکرات عجولانه»

به گزارش انصاف نیوز، «حمید رسایی»، نماینده ی اصولگرای مجلس قبل در یادداشتی تلگرامی نوشت: بعد از سخنان روز گذشته امام خامنه ای در خصوص تبعاتی که تعجیل در مذاکرات هسته ای به دنبال داشته [لینک]، برخی از رسانه های منتسب به دولت که از این تذکرات دلسوزانه دلخوشی ندارند، با کنار هم قرار دادن دو جمله از رهبر انقلاب، کوشیده اند تا نشان دهند که سخنان جدید رهبر انقلاب، در تناقض با سخنان گذشته ایشان است.

✅ یک سال قبل در هفته دولت و در دیدار سالانه دولتمردان، ایشان در بیان اقدامات مثبت دولت فرمودند: «آنچه مهم است این است که این مذاکرات را آقایان توانستند ختم کنند، چون بالاخره کش دادن مذاکرات یک مسئله ای بود و توانستند سر این مسئله را ببندند؛ خود این خیلی کار مهمی بود.» (۴ شهریور ۹۴) در حالی که چند روز قبل ایشان بیان می کنند: «مشکلات موجود در توافق هسته ای به خاطر عجله در زودتر به سرانجام رساندن توافق است.» (۷ آذر ۹۵) برخی از رسانه های مجازی [حامی] دولتی این دو جمله را کنار هم قرار داده اند.

✅ در این خصوص به چند نکته باید توجه کرد:

✅ ۱. همه می دانند که دولت یازدهم از بیماری خوشبینی به کدخدا رنج می برد و شیطان بزرگ در طول عمر سه ساله این دولت، از این فرصت، بهترین بهره برداری را کرده است تا جایی که دولت جمهوری اسلامی که مشهور به مقاومت در برابر زرگویی آمریکاییها بود، در این دوره به تذبذب رفتاری در برابر شیطان بزرگ در نگاه ملت های مبارز متهم است.

✅ ۲. یکی از مهمترین دلایل تشدید این بیماری در دولت و یکی از بهترین بهانه ها برای شیطان بزرگ در مذبذب جلوه دادن نظام اسلامی، مذاکرات هسته ای بود که در قالب آن، برای اولین بار روسای جمهور دو کشور، مکالمه تلفنی کردند، وزرای آن قدم زدند، دست دادند و رسانه های وابسته داخلی نیز شیطان بزرگ را بزک میکردند. موضوعی که استمرار آن، بهانه های بیشتری برای سوءاستفاده شیطان بزرگ و تشدید بیماری در دولتمردان میشد.

✅ ۳. بر همین اساس، رهبر انقلاب در هفته دولت سال قبل، ختم این مذاکرات را که بهانه ای برای لبخندهای و قهقه های بی جای مقامات دولتی – آن هم در حالی دستانشان در دست مسئولان جنایتکار آمریکا بود – شده بود را یک اقدام مثبت و به نفع دولت و ملت قلمداد کردند. بویژه که در هفته دولت، کارنامه دولت خالی از عملکرد قابل دفاع است و رهبری انقلاب، چاره ای جز بیان چند نکته مثبت، هر چند کم اهمیت، در کنار بیان دلسوزانه اشکالات مهم و متعدد دولت را ندارد.

✅ ۴. عجله ای که رهبر انقلاب از وجود آن در مذاکرات هسته ای گلایه و به درستی از آن به عنوان یکی از مهمترین دلایل مشکلات توافقنامه برجام یاد میکنند، نه در مقطع پایانی و بعد از سه سال مذاکره که از روز اول است. پایه توافقنامه مشهور به برجام، در آستانه صد روزگی دولت و با توافقنامه ژنو بنا نهاده شده و در توافقنامه لوزان تکمیل تر شد. در همان ایام و بعد از توافق ژنو، انتقادات به شکالات متن، آنقدر زیاد بود که امام خامنه ای در توصیه های خود به دولت، تقویت تیم حقوقی و فنی مذاکره کننده را خواستار شدند.

✅ ۵. تذکر این روزهای امام خامنه ای درباره صدماتی که تعجیل دولت در رسیدن به سراب مذاکرات هسته ای به دنبال داشت، برای بار نخست نبود که بیان می شد، بلکه پیش از این نیز وقتی چهارماه به توافق نهایی موسوم به برجام مانده بود، ایشان خطاب به مسئولان و مذاکره کنندگان هشدار دادند: «الان فرصت خوبی است برای همدلی؛ یک عدّه‌ای مخالفند، یک عدّه‌ای اعتراض دارند؛ خیلی خب، مسئولین ما که مردمان صادقی هستند، مردمان علاقه‌مند به منافع ملّی‌اند، بسیار خب، یک جمعی از مخالفین را ــ از آن افرادی را که شاخصند ــ دعوت کنند، حرفهای آنها را بشنوند؛ ای بسا در حرفهای آنها یک نکته‌ای باشد که این نکته را اگر رعایت کنند، کارشان بهتر پیش برود؛ اگر چنانچه نکته‌ای هم نبود، آنها را قانع کنند؛ این میشود همدلی؛ این میشود یکسان‌سازی دلها و احساسها، و به تبع آن عملها. به نظر من بنشینند، بشنوند، بحث کنند. حالا ممکن است بگویند آقا ما سه ماه بیشتر زمان نداریم؛ خب، حالا سه ماه بشود چهار ماه، آسمان که به زمین نمی‌آید؛ چه اشکالی دارد؟ کمااینکه آنها در یک برهه‌ی دیگری هفت ماه زمان را عقب انداختند. خیلی خب، دوستان ما هم اگر چنانچه در این همدلی‌ها و هم‌زبانی‌ها و تبادل‌نظرها یک وقتی گرفته شد، چه اشکال دارد، وقتی گرفته بشود، یک خرده زمان آن تصمیمات نهایی عقب بیفتد؛ طوری نخواهد شد.» (۲۰ فروردین ۹۵)

بنابر این، سخنان ایشان نه تنها تناقضی ندارد بلکه هر کدام در مقطع زمانی خود، منطبق بر مصلحت جامعه اسلامی بود که اگر دولت به ان عمل میکرد، امروز در این مشکلات دست و پا نمیزد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دکتر حمید رسائی متخصص شیطان شناس ، دولت را بیمار تشخیص دادند.
    پیشنهاد میشود هیئت مذاکره کننده بعدی با دولت ترامپ این آقایان بدست گیرند ، جناب حمید رسائی ، دکتررین حسن عباسی و حضرت روح الله حسینیان و برادر حسین شریعتمداری .
    باور کنید چنان پوزه شیطان بزرگ به خاک مالیده میشود و برادر حسینیان متخصص بتن و سیمان درب خانه شیطان را برای ابد گل خواهد گرفت . و این حماسه تاریخی را برادر شریعتمداری چنان بصورت نثر و نظم در خواهد آورد که همه سعدی و فردوسی را فراموش خواهند کرد .
    دکتررین حسن عباسی هم با نطق های آتشین خود آنچنان پروپاگاندائی راه اندازی میکند که گوبلز از قبر بیرون آمده ، پیش استاد لنگ میاندازد. در پایان همه از شر شیطان خلاص شده و انشا الله در سایه آشتی ملی و اصولگرائی ، همه همدیگر را بعد از ۳۸ سال در آغوش خواهند گرفت . پایان خوش

    1. چاره ای جز لودگی و تمسخر ندارید چون در مقام عقل و منطق چنته خالی دارید. آنچه مشخص است و تر تاریخ انقلاب خواهد ماند اینکه رسایی، حسینیان، عباسی و شریعتمداری در شناخت دشمن، ضعف های دولت یازدهم و مشکلات توافق هسته ای محق و برحق بودن ولی شما و امثال سما در ساده لوحی و حماقت غرق بودید
      از کوزه همان طراود که در اوست

      1. جناب ا.ک ، از اسمت کاملا” مشخص است که آکي! عزيزم دنيا و مافيها ميدانند که هر توافقي در برجام، بدون موافقت رهبري غيرممکن بوده است! مگر شما که ظاهرا” خودتان را از دنيا و مافيها نمي دانيد! الان شما نمي فهميد يا خودتان را به نفهميدن زده ايد!!؟

  2. جناب حميد خان رسائى
    باز هم كه بر خلاف توصيه پزشكانتان عمل كرديد ! مگر قرار نبود چند سالى را به دور از جار و جنجال جناحى و هياهوى رسانه اى به استراحت مطلق بپردازيد ؟! باور كنيد ارادتمندان شما راز اصرار بيش از حدّ جنابعالى در پرداختن به امور سياسى و دخالت در امور غير تخصصى را نميدانند ، انتظار داشتيم هم اكنون صداى دلنشينتان را از فرنگستان يا فنلاند – فرقى نميكند – مى شنيديم كه هم در حال انجام وظائف فرهنگى بوديد و هم بازيابى توان تحليل رفته ! يعنى با يك كرشمه هر دو كار را به سامان مى رسانديد ،چون در دوره هشت ساله مهرورزى فعاليتهاى سنگينى را پشت سر گذاشته و انرژى زيادى در حمايت از آن شهسوار شيرين كار از دست داده ايد، انصاف نيست از نفس بيافتيد ! ما بعنوان ارادتمندان هميشگى دكتر هيچگاه حمايتهاى سنگين و پر هزينه شما را از ايشان فراموش نمى كنيم و تمايل داريم آنگاه كه بهار دوباره طلوع ميكند و خادم واقعى ملت بزرگ ايران دوباره به صحنه برميگردد جنابعالى را بار ديگر در كنار آن بزرگمرد ببينيم ! لطفاً مراقب سلامتى خود و ميزان فسفرى كه مى سوزانيد باشيد !

  3. یه سوال ؟ شما منتقدان و به اصطلاح دلواپسان که اینقدر از مذاکرات و توافق هسته ای ایراد میگیرید و هر دفعه یه انگی میارید که چنین و چنان و اگر فلان طور میشد و فلان کار میکردند و … چرا خودتان پای عملتان لنگ بود و قبلاً این همه افتضاح به بار آوردید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا