خرید تور تابستان ایران بوم گردی

1000 تن از محصولات لبنی در مرز ایران و عراق فاسد شد

در حالی که چندی پیش ابراهیم محمد رضازاده، رایزن بازرگانی ایران در عراق، روایتی تلخ از فرصت سوزی صادرکنندگان ایرانی در بازار آشفته و نا به سامان عراق در روزهای بحرانی ارائه داد و از صادر کنندگان ایرانی درخواست کرد که اگر می خواهند در بازار عراق حضوری مستمر و پایدار داشته باشند باید بتوانند در سخت ترین شرایط همراه مشتریان خود باشند؛ حالا غلامعلی سلیمانی بنیانگذار شرکت کاله از عدم حمایت مسوولان از صادرکنندگان گلایه کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، وی در این باره می گوید: متاسفانه در روزهای عزاداری اربعین 1000 تن از محصولات لبنی در 60 کامیون اجازه ورود به عراق را پیدا نکرد، محصولات فاسد شد و این شرکت متحمل یک میلیون دلار ضرر و زیان شد.

سلیمانی ادامه داد: در این رابطه اقدامات بسیاری به عمل آوردیم و با مراجع مختلف تماس گرفتیم اما کسی پاسخگو نبود.

وی با تاکید بر شعار امسال رهبری که باید سال اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل باشد ادامه داد: هم اکنون با بهره 24 تا 30 درصد و تورم 11 درصد این شرکت متضرر شده است. تولید و صادرات بقای این کشور است و واحدی که جایزه صادراتی می گیرد چرا باید در مرز دچار مشکل شود؟ آیا می توان در روزهای تعطیل از دامدار شیر نخرید و آیا دامدار باید شیر را دور بریزد؟ سوال من این است آیا با این تصمیمات ناگهانی چرخه تولید را متوقف نمی کنیم؟

سلیمانی که مدال افتخار صادرات را رییس جمهور دولت یازدهم دریافت کرده است از جمله صادر کنندگانی است که هم اکنون بازار مواد غذایی کشور عراق را تحت تاثیر قرار داده است. رایزن بازرگانی ایران در عراق پیش از این از صادر کنندگان خواسته بود تا در عراق حضور داشته باشند و کالاها را را به معرض عرضه بگذارند و اگر درخواست کالایی شد، حتی کالا را تا بغداد حمل کنند و تحویل خریدار دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. هنوز یاد نگرفتیم دو تا کار را باهم انجام بدیم ، هم این ۶۰ کامیون راه خودشان را بروند و هم راهپیمانان ، راه خودشان را . انصافا مسئولیت این ندانم کاری را باید دولت بعهده بگیرد و خسارت وارده را جبران کند .
    تا کی باید این سیستم آزمون و خطا را تجربه کنیم و تقاص پس بدهیم ؟
    شایسته ها کجایند ؟ چرا سر کار خود نیستند ؟ سئوال این است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا