خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدل‌های جدید بی‌ام‌و، فیات، نیسان و تویوتا به خیابان‌های ایران می‌رسند [+برآورد قیمت]

بررسی خودروهای ثبت‌شده در سامانه یک‌پارچه واردات خودرو توسط جانبازان، ورود مدل‌های جدیدی از خودروهای روز اروپایی و ژاپنی به خیابان‌های ایران را خبر می‌دهد.

به گزارش فرارو، مهلت ویرایش خودرو جانبازان در سامانه یک‌پارچه به آخرین ساعت‌های خود نزدیک می‌شود. از جمع سه هزار متقاضی که در مرحله اول موفق به ثبت‌نام شدند، الان موعد ویرایش خودرو جانبازان ۵۹ تا ۷۰ درصد فرا رسیده و با روندی که قبلا در پیش‌فروش خودرو‌های وارداتی شاهد بودیم، می‌توانیم منتظر بازگشایی سامانه در روز‌های آینده باشیم. در این مرحله پنج شرکت وارد‌کننده، روی هم هفت خودرو اروپایی و ژاپنی را در دسترس متقاضیان سامانه یکپارچه فروش خوردو جانبازان قرار دادند و اسم مدل‌هایی مثل بی‌ام‌و ۱۱۶، مینی‌کوپر، تویوتا کمری و… به‌چشم می‌خورد.

فیات تیپو سدان

فیات تیپو سدان تنها محصول این خودروساز ایتالیایی در سامانه یکپارچه خودرو جانبازان نیست و به‌جز آن از همین برند فیات تیپو کراس هم به‌چشم می‌خورد.

قیمت فیات تیپو سدان در کشوری مثل امارات بین ۴۳ تا ۴۸ هزار درهم یعنی تقریبا ۱۲ تا ۱۳ هزار دلار اعلام می‌شود و بااحتساب نرخ‌های فعلی بازار ارز خودمان معادل حداقل ۷۲۰ میلیون تومان است.

فیات تیپو سدان در دو نسخه هیبریدی و بنزینی پا به ایران می‌گذارد. نسخه هیبریدی از موتور ۱.۴ لیتر و گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. در نسخه بنزینی، اما از موتور ۱.۶ استفاده شده که قدرت بیشتری دارد و به گیربکس هفت سرعته دوکلاچه مجهز شده است. آن‌طور که در کاتالوگ فیات تیپو سدان می‌بینیم، در قسمت فهرست امکانات رفاهی امثال کزور کنترل و سانروف برقی دیده می‌شود و انصافا آپشن‌های بیشتری نسبت به خودرو‌های مونتاژی موجود در بازار به چشم نمی‌خورد.

نیسان آلتیما

نیسان آلتیما تیپ SR VC-Turbo با پیشرانه دو لیتری طراحی شده، اما نسخه‌ای که از این خوردو به کشور آمده به پیشرانه ۲.۵ لیتر مجهز است و اندکی ضعیف‌تر است. نیسان آلتیما وارداتی از پیشرانه ۲.۵ لیتر کمک می‌گیرد که نهایتا ۱۸۲ اسب‌بخار یعنی ۶۰ اسب‌بخار کمتر از نیسان آلتیما تیپ SR VC-Turbo تخمین زده می‌شود.

نیسان آلتیما به سامانه انحصاری تحت‌عنوان Safety Shield ۳۶۰ مجهز شده که به زبان ساده شامل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابر پیاده، هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور، ترمز خودکار در حرکت به عقب، هشدار برخورد به ماشین‌های عقبی و … از مهمترین ویژگی‌های این سامانه محسوب می‌شوند.

قیمت نیسان آلتیما وارداتی دست‌کم ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار است، اما نسخه فول‌آپشن این محصول تا مرز ۳۶ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت می‌خورد. یعنی چیزی بین یک میلیارد و ۶۰۰ تا دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان.

تویوتا کمری

تویوتا کمری مدل ۲۰۲۴ یکی دیگر از مدل‌های وارداتی در سامانه یکپارچه مختص جانبازان است که نسخه دو لیتری آن به کشور می‌آید. چقدر؟ حول‌وحوش ۲۶ هزار دلار.

قیمت تویوتا کمری مدل ۲۰۲۴ وارداتی به پول ما معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تخمین زده می‌شود و احتمالا با ورود به بازار باید منتظر ارقام بیشتری برای قیمت تویوتا کمری مدل ۲۰۲۴ باشیم. مدلی که از نظر امکانات رفاهی با آپشن‌های نه‌چندان جدیدی مثل استارت دکمه‌ای، دوربین عقب و تهویه خودکار و … به سامانه یکپارچه مختص جانبازان راه پیدا کرده و به‌خاطر موتور دو لیتر تنفس طبیعی، نهایتا ۱۷۷ اسب‌بخار و ۲۰۷ نیوتن‌متر گشتاور خروجی آزاد می‌کند.

تویوتا فرانت لندر

تویوتا فرانت لندر یکی از معدود شاسی‌بلند‌های وارداتی است که در دسترس جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد قرار گرفته و جزو پرفروش‌ترین خودرو‌های ۲۰۲۲ معرفی می‌شود.

تویوتا فرانت لندر مثل نسخه‌های جینگینگ و فرانتلندر از پیشرانه دولیتری کمک می‌گیرد که ۱۷۱ اسب‌بخار نیرو آزاد می‌کند و اساسا در بحث فنی تفاوت زیادی با نسخه‌های دیگر ندارد. با این حال تفاوت تویوتا فرانت لندر نسبت به نسخه‌های دیگر در اختلاف آپشن‌ها خلاصه می‌شود و مثلا در نسخه‌ای که به سامانه یکپارچه آمده یعنی تویوتا فرانت لندر، خبری از چی‌پی‌اس و چراغ مه‌شکن جلو نیست.

قیمت تویوتا فرانت‌لندر در بازار جهانی برخلاف تویوتا فرانتلندر از ۳۰ هزار دلار فراتر نمی‌رود و با این اوصاف احتمالا نزدیک یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون برای شرکت وارکننده که برساوش باشد، آب خورده است.

رنو کولئوس

رنو کولئوس توسط ماموت‌خودرو به سامانه یکپارچه مختص جانبازان اضافه شده است. شاسی‌بلند هزار و ۵۶۷ کیلویی که با موتور ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی طراحی شده تا ۱۷۰ اسب‌بخار و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور خروجی داشته باشد.

رنو کولئوس به شکل متوسط بابت هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۳ لیتر بنزین می‌سوزاند و سرعت آن در کمتر از ۱۰ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سیستم‌های کنترل پایداری، کروز کنترل، دوربین عقب، سیستم کنترل فشار باد تایر و سیستم هشدار نقطه کور بخشی از تجهیزات ایمنی رنو کولئوس است و در بخش امکانات رفاهی چیز‌هایی مثل نورپردازی کابین، روکش چرمی صندلی، سانروف پانورامیک و سیستم پارک اتوماتیک وجود دارد.

رنو کولئوس ۲۰۲۴ در بازار جهانی یک خودرو ۲۵ هزار دلاری به‌حساب می‌آید که معادل یک و نیم میلیارد تومان محاسبه می‌شود.

بی‌ام‌و ۱۱۶ i

بی‌ام‌و بعد تقریبا چهار سال به‌شکل رسمی پا به بازار خودرو ایران می‌گذارد و پرشیاخوردو این مرتبه بی‌ام‌و ۱۱۶i  را به کشور آورده است.

بی‌ام‌و ۱۱۶i  اشتهای زیادی در مصرف سوخت ندارد و مصرف ترکیبی آن کمی بیش از شش لیتر به‌ازای ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

کاتالوگ بی‌ام‌و ۱۱۶i  نشان می‌دهد پیشرانه نه‌چندان قدرتمند و سه سیلندر بی ام‌و ۱۶۶i  می‌تواند ۱۰۹ اسب‌بخار و ۱۹۰ نیو‌تن‌متر نیرو به چرخ منتقل کند و راننده نهایتا با سرعتی معادل ۲۰۰ کیلومتر برساعت حرکت کند. نمایشگر لمسی ۱۰.۲ ایچ یکی از گزینه‌های موجود در فهرست امکانات رفاهی بی‌ام‌و ۱۱۶i  است و کنار آن چیز‌های دیگری مثل استارت دکمه‌ای، سنسور پارک، سنسور باران و سنسور پارک عقب و جلو دیده می‌شود.

قیمت بی‌ام‌و ۱۱۶i  به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین بی‌ام‌و‌های فعلی در بازار جهانی، حول‌وحوش ۲۰ هزار دلار محاسبه می‌شود؛ یعنی نزدیک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون.

مینی‌کوپر

مینی‌کوپر به‌عنوان محصولی از زیربرند بی‌ام‌و، هفتمین و آخرین گزینه پیشنهادی به جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد است که در بازار جهانی به‌عنوان یک خودرو ۲۲ تا ۲۳ هزار دلاری شناخته می‌شود.

قیمت مینی کوپر با این اوصاف باید برای شرکت واردکننده یعنی پرشیاخودرو کمتر از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون هزینه داشته باشد، اما احتمالا با اضافه شدن آیتم‌های دیگری به قیمت گمرکی، قیمت مینی کوپر در سامانه یکپارچه مختص جانبازان بالاتر می‌رود.

مینی‌کوپر براساس کاتالوگی که پرشیاخودرو منتشر کرده، از موتور نسبتا ضعیف و سه سیلندر خطی بهره می‌برد که حداکثر قدرت و گشتاور خروجی آن به ترتیب ۱۳۶ اسب‌بخار و ۲۲۰ نیو‌تن‌متر خواهد بود. از نظر امکانات رفاهی تقریبا با خودرویی مثل بی‌ام‌و ۱1۶i  طرف هستیم و آن‌طور که پرشیاخودرو تعیین کرده، در زمان موعد تحویل خودرو ممکن است تغییراتی در فهرست امکانات رفاهی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا