خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تقدیر مردمی از محیط‌بانان ایران در سومین دوره جایزه یحیی

مراسم اهدای جوایز و معرفی محیط بانان برگزیده سومین دوره جایزه یحیی ۱۴ آذر ۹۵ در تهران برگزار می شود.

به گزارش انصاف نیوز، دبیر برگزاری سومین دوره جایزه یحیی ضمن اعلام این خبر، گفت: بخش ویژه مراسم امسال، تجلیل از خانواده‌ی محیط بانان شهید استان های فارس و هرمزگان است که با دعوت از خانواده‌های ایشان و اهدای هدایا انجام خواهد شد.

ریحانه روحی افزود: جایزه یحیی یک اتفاق مردمی است و تمام تلاش دبیرخانه این است که بهترین‌ها به بهترین شکل تقدیر شوند. به همین منظور ضمن دعوت از خانواده های محیط بانان برگزیده برای حضور در مراسم، هدایایی نیز جهت تقدیر از خانواده های محیط‌بانان به ایشان اهدا می شود.

وی مزیت این دوره نسبت به دو دوره قبلی را، امکان ثبت نام مستقیم محیط بانان از طریق سایت جایزه یحیی می داند که این مهم باعث حضور حداکثری محیط بانان فعال می شود.

روحی فرایند انتخاب محیط بانان برگزیده را این گونه شرح می دهد: سومین دوره جایزه یحیی از اسفند ماه سال ۹۴ کلید خورد.  ابتدا فرم ثبت‌نام جایزه یحیی بازبینی و اصلاح شد. سپس فراخوان ثبت‌نام برای محیط‌بانان و شبکه تشکل‌های محیط زیست استانی ارسال و در نهایت تعداد ۵۹ فرم از ۲۲ استان کشور دریافت شد. فرم‌های دریافتی به منظور معرفی محیط‌بانان برگزیده، در چند مرحله مورد ارزیابی، بازبینی و دقت نظر هیات داوران قرار گرفت و در نهایت برگزیدگان این دوره مشخص شدند.

دبیر جایزه یحیی در خصوص شکل گیری این جایزه نیز این گونه توضیح می دهد: انجمن یوزپلنگ ایرانی در راستای برنامه‌های حمایتی خود از محیط‌بانان، به ابتکار دو تن از اعضای هنرمند خود، مجتبی رمزی و پریدخت مشگ‌زاد جایزه‌ سالانه‌ای مخصوص تقدیر از محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط‌زیست پایه‌گذاری نمود. حامیان رسانه‌ای و داوران نهایی این جشنواره نیز از فعالان محیط زیست کشور هستند که به صورت داوطلبانه در روند اهدا این جایزه با دبیرخانه همکاری می کنند. محل دبیرخانه جایزه یحیی در «انجمن یوزپلنگ ایرانی» است.

وی افزود: به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره محیط بان شهید، «یحیی شاه کوه محلی» و معنی حیات بخش اسم یحیی، این مراسم «جایزه یحیی» نامگذاری شد و هدف اصلی آن تجلیل از محیط‌بانانی است که تلاش‌های چشم‌گیری در زمینه حفاظت از عرصه‌های تنوع‌زیستی در حوزه‌های محل خدمت خود داشته‌اند.

روحی ضمن دعوت از تمام علاقمندان به محیط زیست ایران برای شرکت در این مراسم افزود: امیدواریم با حضور پرشور حامیان محیط زیست و حیات وحش در روز مراسم، تقدیری درخور این عزیزان داشته باشیم.

گفتنی است این مراسم با مشارکت انجمن یوزپلنگ ایرانی، بانک ایران زمین، دانشکده محیط زیست، پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew)، پایگاه خبری –  تحلیلی زیست بوم، سامان گلریز، موسسه آموزشی نیکوکاری رعد و موسسه تصویر حیات وحش برگزار خواهد شد.

آدرس: تهران، شهرک غرب، فاز۲، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، پلاک ۷۴. ساعت ۱۸ الی ۲۰

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا