خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت احمدی نژاد در دفتر یادبود فیدل کاسترو

کانال تلگرامی محمود احمدی نژاد، متن کامل یادداشت طولانی او در دفتر یادبود فیدل کاسترو در تهران را منتشر کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن این یاداشت در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

ای خدای مهربان بهترین سلام و درود خود را بر پیامبر خاتم و اهل بیت (ع) و همه ی انبیاء و صالحان و آزادگانِ جهان که منادیانِ مهربانی، عدالت، آزادی و رفاه برای همه ی انسان ها بودند، نثار کن.
ای خالق بی همتا به ویژه در ظهور و استقرارِ آخرین سفیرِ نجات بخشِ آسمانی که موعود همه ی انبیاء و خواستِ فطری و نقطه امید، انگیزه و شورِ زندگی برای همه فرزندانِ آدم است، با اراده و به سمتِ مردم، تعجیل کن و ما را از یاران و فداکاران در راهش قرار ده.

امروز برای امضاء دفترِ یادبودِ زنده یاد فیدل کاسترو از رهبران و مبارزانِ نامدار انقلاب کوبا و از شخصیت های برجسته آمریکای لاتین در اینجا حاضر شدیم. برای درک بزرگی کاری که فیدل و هم رزم شجاع و فداکارش چه گوارا انجام دادند، باید شرایطِ جهان به ویژه آمریکای لاتین را شناخت.

تاریخِ آمریکای لاتین به ویژه در چهارصد سال اخیر، تفسیرِ روشنی از شرایطیست که بر بشریت گذشته است.

از یک سو استثمار و استعمارِ کهنه و نو و فرانو خود را در عریان ترین و البته غیر انسانی ترین و خشن ترین شکلِ ممکن در این سرزمین زیبا و سرشار از ثروت و علیهِ مردم مهربان، پاک، آزادی خواه، عدالت طلب و بسیار دوست داشتنی آن به نمایش گذاشته است.

وقتی می بینیم که تفنگدارانِ بی رحم و خودخواه اقوامِ کوچک در اروپا که تعداد جمعیت هریک از آنان همین امروز از چند میلیون تجاوز نمی کند، سوار بر کشتی ها از راه می رسند و با کشتارِ وسیعِ مردم صلح طلب و بی دفاع که هرگز به سرزمینی تجاوز نکرده اند، سرزمین های وسیعی را اشغال می کنند که امروز تنها یک کشورِ آن بیش از دویست میلیون جمعیت دارد و اکثرِ مردم آن علیرغم داشتنِ حاصلخیز ترین زمین ها و جنگل ها و غنی ترین معادن، در فقرِ کامل به سر می برند و ثروتِ آنان و محصولِ کار و تلاش آنان همچنان توسطِ اقوامِ کوچک اما به شیوه ای مدرن به یغما می رود، عمقِ فاجعه آشکارتر می شود.

زمانی که استعمار کهنه و اقوامِ متعدد استعمارگر پس از مواجهه با جنبش های آزادی خواه و استقلال طلب، روش خود را ارتقاء می دهند و و در اقامت امپراطوری آمریکا و این بار با شعارِ آزادی خواهی و دفاع از حقوق بشر ظاهر می شوند، شیوه ها خطرناک تر و غارت ها سیستماتیک تر می شود.

می گویند قاره آمریکا را کشف کرده ایم و مالکِ آن جا شده ایم. گویا یک قاره بزرگ با میلیون ها مردم با تمدن و با فرهنگ و با تاریخِ چند هزار ساله گم شده بودند و یا وجود نداشتند.

امروز همان مشی استعماری و به طورِ سازمان یافته تر و گسترده تر دنبال می شود و سرکوب مردم و غارت نظام یافته ثروت در گسترده ترین شکل در آمریکای لاتین در جریان است.

از سوی دیگر آمریکای لاتین نماد آزادی خواهی و عدالت طلبی جامعه بشری است. شرح جنبش های عظیم مردمی در این خطه از جهان برای کسب آزادی و استقلال و رهایی از استعمار کهنه و نو هزاران کتاب و دفتر است.

فراوانند رهبران و انسان های بزرگ، فرهیخته و فداکار که برای آزادی ملت ها و استقرار عدالت قیام کرده اند و البته همه آن ها با ناجوانمردانه ترین شکل ممکن سرکوب شده اند.

با نگاهی به نقشه جغرافیایی و مشاهده غول بزرگ امپراطوری استعمارگر آمریکا و در کنارش سرزمین محدود کوبا با عظمت ملت بزرگ کوبا و شصت سال مقامتِ آنان بیشتر آشنا می شویم. تقریبا در تمام کشورهای امروزی آمریکای لاتین از مکزیک تا آرژانتین شاهد ظهور و مجاهدت این انسان های بزرگ بوده ایم. سیمون بولیوار قهرمان نام آور و صادق، آلنده رهبر مردمی دلسوز، هوگو چاوز انسانی مومن و رهبری بزرگ، شجاع، آزادی خواه، آزاده و مردمی، ارنستو چگوارا انقلابی بزرگ، پرشور و سازش ناپذیر و فیدل کاسترو از رهبران بزرگ انقلاب کوبا، از جمله کسانی اند که نسل امروز جهان، آنان را می شناسد و نام آنان را گرامی می دارد.

آنان هر یک به شیوه ای به دنبالِ آزادی ملت های منطقه از سلطه سرمایه داری خشن امپراطوری آمریکا و استعمار جدید و به دنبالِ رفاه و سعادت مردم بوده اند.

استعمارگران به ظاهر موفق شده اند خواست خود را غالب نمایند لیکن به لطفِ خداوند، مجاهدت های مردمی روحِ آزادی خواهی و عدالت طلبی و اتحاد را در مردم زنده کرده است و چهره واقعی دولت خشن و استکباریِ آمریکا را در برابر جهانیان قرار داده است. امپراطوری فریب هر روز از درون تهی تر شده و در آستانه ی فروپاشی قرار گرفته است.

شمارشِ معکوس برای فروریزی و در هم شکستنِ بزرگترین، خشن ترین و ضد مردمی ترین امپراطوری تاریخ که دایره سلطه، غارت و سرکوب او همه بشریت را در برگرفته، آغاز شده است.

دور نیست که ملت ها و حتی مردم آمریکای شمالی یکی پس از دیگری جشنِ بزرگ پیروزی نهایی و رهایی از سلطه مستکبران و استقرار عدالت، آزادی، کرامت، عشق و دوستی را در سرتاسر جهان برپا نمایند.

همه آزادی خواهان و عدالت طلبان تاریخ در تحقق این آرزوی بزرگ مشارکت داشته اند و یاد و نام و روح آنان در اندیشه ملت ها تا ابد زنده خواهد ماند.

اولین بار دوره دانشجویی با نامِ فیدل کاسترو و چگوارا آشنا شدم و در پیگیریِ تحولات جهان، همواره تحولاتِ کوبا را دنبال می کردم.

خاطره ی سفر فیدل به ایران و شادی زایدالوصفش از پیروزیِ ملت ایران و بعدها تماسِ تلفنی در آستانه ی نشست سران هاوانا در سال 2006 برای احیای جنبش عدم تعهد که حدودِ یک و نیم ساعت طول کشید( البته بیشتر آن را فیدل صحبت کرد) و ملاقات با او وقتی در بیمارستان و ممنوع الملاقات بود و دیدارِ طولانی در یک شبِ بارانی در سال 2012 وقتی در منزلِ خود مشغول مطالعه برای نجاتِ اقتصاد کشورش از تک محصولی تحمیلی بود، خاطراتِ خوبی است که همواره با من خواهد ماند.

یک بار دیگر یاد و خاطره فیدل کاسترو، رهبر بزرگ کوبا و دیگر مبارزانِ راهِ آزادی را گرامی می دارم و بهترین سلام های خود را به مردمِ کوبا و دولتِ آن و آمریکای لاتین و همه ملت ها تقدیم می نمایم.

از خداوند بزرگ برای همه درگذشتگان به ویژه رهبران عدالت طلب و آزادی خواه آمرزش مسئلت دارم و برای همه ی ملت ها سربلندی، عزت و آزادی و برخورداری از رفاه را آرزو دارم.

محمود احمدی نژاد
95/9/11

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا