خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد به مرگ یکی از کارکنان خدمات دانشگاه بهشتی

جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، با توضیح چگونگی مرگ یکی از کارکنان خدمات این دانشگاه، از نحوه ی برخورد دانشگاه با این حادثه انتقاد کرده و خواستار رسیدگی مسوولان شدند.

به گزارش انصاف نیوز، متن اعتراض این دانشجویان در پی می آید:

انا لله و انا الیه راجعون. سه هفته پیش بود که در سکوت خبری محض، زمزمه‌های سقوط یکی از نیروهای خدماتی دانشگاه شهید بهشتی از بلندی‌های پشت رستوران شماره 3 (وی‌آی‌پی) به گوش رسید. نیروهای خدماتی دانشگاه، تحت نظر شرکت پیمانکار خدماتی (که صوری‌بودن آن را تمامی کارمندان خدماتی و اداری دانشگاه تایید کرده‌اند) تنها ملزم به انجام امور بهسازی فضای سبز می باشند اما این بار برای پراکندن و جمع آوری سگ هایی که در محیط دانشگاه وجود داشته اند به اجبار، مامور به این کار شده و متاسفانه یکی از نیروهای خدماتی با نام «بهنام قشلاقی» اهل روستای خمس شهرستان خلخال، در اثر سقوط از پرتگاه، دچار ضایعه قطع نخاع شده و روز گذشته در بیمارستان طالقانى، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

طبق گفته‌های خانواده محترم قشلاقی، با اینکه شرکت پیمانکار، با پیگیری برخی از کارمندان سابق دانشگاه، هزینه عمل جراحی ایشان را پرداخت کرد اما شرم آور این که (به اذعان کارمندان دانشگاه) هیچ یک از مدیران دانشگاه حتی برای ابراز همدردی و عیادت، بر بالین او حاضر نشدند و با ارعاب و تهدید سایر نیروهای خدماتی، مانع از خبرپراکنی و احقاق حقوق وی شدند. این اتفاق تا روز گذشته که ایشان به دیار حق شتافتند، حتی به اطلاع حراست دانشگاه نرسیده بود.

مسوولان دانشگاه با توجه به اوضاع مالی ضعیف آقای قشلاقی و پدر و مادری که تحت کفالت وی هستند، موظف به پیگیری جدی این مساله و پرداخت دیه کامل بوده و همدردی و همدلی با بازماندگان و گرامیداشت زحمات و یاد آن مرحوم، کمترین وظیفه ای است که ملزم به انجام آن است.

شوربختانه پس از مرگ ایشان نیز، دانشگاه شهید بهشتی و شرکت خدماتی تحت امر آن حتی امورات ترخیص از بیمارستان، انتقال و کفن و دفن وی را پیگیری نکرده و هیچ هزینه‌ای پرداخت نکرده‌اند. تا کنون که سه هفته از این حادثه و دو روز از مرگ این نیروی خدماتی می گذرد، هیچ اطلاع رسانی و اعلام موضعی از سوی دانشگاه شهید بهشتی صورت نگرفته است.

این رخداد، حادثه ای است که با سهل انگاری و درنظر نگرفتن حقوق و وظایف مشخص کارکنان دانشگاه رخ داده و خسارتی جبران‌ناپذیر به بار آورده است. این اتفاق، ممکن است برای هر شخص دیگری در دانشگاه رخ دهد و تا زمانی که قانون، حمایتی از کارکنان و کارمندان نکند، به همین شکل حقوق افراد پایمال خواهد شد.
انجمن اسلامی دانشجویان آزادی‌خواه دانشگاه شهید بهشتی و تيم رسانه اي پيج شهید بهشتی مدیا، عرض تسلیت و ابراز همدردی عمیق با خانواده محترم ايشان را دارند و از مراجع مسوؤل درخواست رسيدگي دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا