خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشداری درباره‌ی نظرسنجی انتخاباتی صداوسیما

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده‌است، نوشت:

فضای سرد انتخاباتی برای همگان کاملا محسوس است و نگرانی مسئولان نظام هم از شرکت نکردن اکثریت مردم، آشکارتر؛ که ناخودآگاه در بیانات آنان انعکاس می‌‎یابد.

البته نظرسنجی‌های گسترده و از جانب منابع معتبر و بی‎طرف، بهترین نمود دهنده شور یا عدم شور انتخاباتی است و چون این نظرسنجی‌ها از عدم اقبال عمومی به انتخابات آینده حکایت داشته، انتشار نتایج این نظرسنجی‌ها ممنوع شده یا نهادهای انجام دهنده از انتشار عمومی آنها خودداری کرده‌اند.

اخیرا در دهان‌ها این سخن پیچیده که کانون‌هایی قصد دارند بعد از روز انتخابات، شرکت بیش از 60 درصد مردم در انتخابات را اعلام کنند و کم و بیش زمینه‌چینی‌های این ایده هم دیده می‌شود و با توجه به همراه بودن نهاد اجرا و ناظر، انجامش هم مشکل نیست و با توجه به نبودن شخصیت‎هایی توانمند مثل مرحوم هاشمی که نسبت به چنین توطئه‌ای در انتخابات 76 هشدار داد و آن را ناکام گذارد، این بار خود مردم باید نسبت به این توطئه هشیار باشند و مانع تحقق آن گردند.

اخیرا نتیجه یک نظر سنجی از طرف صدا و سیما اعلام شده که به شدت مشکوک است و هیچ نظرسنجی دیگری این نتایج را تأیید نکرده و این خود تردیدزا است.

خبرگزاری امنیتی فارس نتایج نظرسنجی صدا و سیما را به شرح زیر اعلام کرده است: «در این نظرسنجی ۴۱.۵ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که قطعا در انتخابات شرکت خواهند کرد. ۲۹.۵ درصد مردد هستند و هنوز تصمیم نگرفته اند و ۲۹ درصد هم اعلام کرده اند که قطعا در انتخابات شرکت نمی‌کنند. در میان مرددین، ۱۶.۳ اعلام کرده اند که احتمالا رای می دهند، ۹.۱ هنوز تصمیم نگرفته اند و ۴.۱ هم گفته اند که احتمالا شرکت نمی کنند. بدین ترتیب با احتساب مرددین، ۷۱ درصد احتمال مشارکت بالقوه در انتخابات وجود دارد که البته طبیعی است که این برآورد حداکثری به صورت کامل محقق نشود.»

منتشرکنندگان این نظرسنجی برای این که تردیدها نسبت به آن زدوده شود و باور به واقعی بودن این نظرسنجی حاصل گردد، لازم است نتایج نظرسنجی‌های نهادهای دیگر تا کنون را هم منتشر کنند و در ضمن به احزاب سیاسی و نهادهای مردمی هم اجازه نظرسنجی و نشر نتایج آن داده شود. لذا تا زمانی که نتایج نظرسنجی های دیگر منتشر نشده و تایید کننده این نتایج نباشد و به نهادهای مردمی و سیاسی غیر دولتی اجازه نظر سنجی و نشر نتایج آن داده نشود، طبیعی است که مردم نسبت به این نظر سنجی با دیده تردید نگریسته، بلکه آن را زمینه ساز اقدامی غیرمردمی در آینده بدانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به کوری چشم شما بی انصاف ها، مشارکت مردم بالای ۶۰ درصد خواهد بود! روی بی بی سی راسفید کردید! با این تحلیل خصمانه

    10
    28
    1. با سلام .برادر عزیز دشمن مردم ایران بی بی سی نیست یک عده جاهل و مرتجع مثل شما هستن که حتی حاضرید به چوب خشک هم رای بدید.خداوند متعال برای برای انسان ارزش قایل شده و دارای عقل و منطق خلق کرده است؟طی ۱۱ دوره انتخابات مجلس چه حرکت و قانونب که برای رفاه و رفع مشکل مردم باشد تصویب شده است؟ انسان نباید بعد از چند دهه بشیند و دستاورد انتخابات طی ۱۱ دوره را آسیب شناسی کند و سپس ادامه مسیر دهد؟

      23
      3
  2. شما همونهایی هستید که اختلاف یازده میلیونی رای رو میگفتین تقلب شده.الان هم دارین میگین اگه مشارکت بالا بود یعنی تقلب کردن.پس خفه شین چون ملت تو دهن کثیفتون میزنن

    9
    26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا