خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ضرورت احیای حیات شبانه تهران

«محمد حسنی سعدی» در وبلاگ خود نوشت:

اکثر شهرهای بزرگ دنیا و خصوصا آنهایی که توریست پذیر هستند حیات شبانه بسیار فعالی دارند. شب های پرانرژی و نشاط بسیاری از این شهرها باعث می شود خیلی از توریست ها ترجیح بدهند شب زنده داری کنند و در فعالیت های شبانه حضور داشته باشند و روزها بخوابند. کسانی که شغلشان اقتضای شب بیداری دارد هم شب نشینی می کنند و شب های تعطیل خیلی از مردم شب ها را به محلی برای کسب انرژی برای بقیه هفته می بینند.

گذشته از محدودیت های دینی که بسیاری از تفریحات شبانه را برای ما ممنوع کرده است و البته این تفریحات زیرزمینی که مختص اقشار خاصی شده اند، بسیاری تفریحات شبانه هستند که با سلایق دینی هم تضادی ندارند و متاسفانه ما مردممان را از همان ها هم محروم می کنیم. اداره اماکن نیروی انتظامی اجازه نمی دهد حتی مغازه ها از 12 شب به بعد به فعالیت ادامه دهند و جرایم سنگینی برای آنها تعیین می کند. شما برای تهیه موارد ضروری هم در شب ها به مشکل بر می خورید و بهانه نیروی انتظامی هم حفظ امنیت است. این در حالی است که در صورت احیای حیات شبانه شهر امنیت هم خود به خود تامین خواهد شد.

تهران استعداد آن را دارد که شب های پر از نشاط و انرژی داشته باشد و لااقل در شبهای تعطیل فضایی برای شهروندان باشد تا اوقاتی خوش را با خانواده هایشان در فضای شهر سپری کنند. نمی دانم مخالفت با احیای حیات شبانه شهر به چه دلیل است. حتی شما در جایی مثل جزیره کیش در فصل تابستان که روزهای غیر قابل تحملی دارد امکان فعالیت شبانه را ندارید و از نیمه شب به بعد تنها ساحل پذیرای شماست. این در حالی است که در اقلیم مشابه کشورهای حاشیه خلیج فارس عمده فعالیت ها شبانه است و البته جذابیت اصلی این کشورها در همین شب نشینی هاست.

زندگی عمدتا کارمندی شاید دلیل این سبک زندگی تهرانی ها شده است. البته کارمندها هم شب های تعطیل می توانند از شب نشینی لذت ببرند. شب های دوست داشتنی تهران را به فضای مرده ای تبدیل کرده ایم که به امر حکومت همه بایستی بخوابند. این رفتار قیم مآبانه موجب شکل گیری فضاهای پنهانی و زیرزمینی شده است که آسیب های فراوانی هم به دنبال دارد. احیای حیات شبانه در تهران علاوه بر ایجاد نشاط و انرژی موجب جذب گردشگران هم خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. همیشه این سئوال برای من مطرح بود که چرا ما متوجه بدی یا خوبی حجاب زنان در جامعه نمیشویم و پاسخش این بود که چشممان دنبال زنان در کوچه و خیابان نیست . نویسنده این مطلب ظاهرا میخواهد موکلین پوشش خانمها را شبها هم به خیابان بکشد و خواب و استراحت را بر آنان حرام کند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا