خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض به مخالفت دانشگاه ع پ شیراز با مراسم 16 آذر

اعضاي انجمن اسلامي اميد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیانیه ای به لغو برنامه ی این تشکل به مناسبت روز دانشجو اعتراض کرد و نوشت: بیم آن می رود که با برخورد های غیرقانونی و دخالت های بی جای نهاد های امنیتی خارج دانشگاه در فرایند صدور مجوزها، همین اندگ دانشجویان متعهد به آرمان های انقلاب و دردمند تعالی کشور به سمت ناامیدی بیشتر روند و عملا نتیجه بی تفاوتی دولت نسبت به دانشگاه، خودسانسوری بیشتر دانشگاهیان شود.

به گزارش انصاف نیوز، متن این بیانیه در پی می آید:

معمولن در تمامی انتخابات ها نخبگان سیاسی و قشر جوان به خصوص دانشجویان بار اصلی ستادی و میدانی مبارزه را بر عهده دارند. موسم انتخابات که به پایان می رسد معمولن دانشجویان و دانشگاهیان هنوز هم در میدان مبارزه گفتمانب باقی می مانند هرچند این باز بدون حمایت های عملی و حتی زبانی قبل از انتخابات.

دولت آقای روحانی در حوزه دانشگاه نخواست یا نتوانست وعده های خود را عملی کند، گرچه به باور ما فضای امروز با سال ۹۰ و ۹۱ غیرقابل مقایسه است اما آنچه تحت عنوان نشاط و اداره دانشگه توسط دانشگاهیان مدنظر بود، چندان تحقق نیافت.

شاید کارشکنی، حملات و دخلالت های ناصواب تریبون داران حاکمیتی اعم از خطیبان جمعه و نمایندگان تندرو مجلس از جمله رد و استیضاح وزیر پیشنهادی و مستقر علوم و تهدید رووسای دانشگاه ها، نقش برجسته ای درین مورد داشته باشد اما بی شک انفعال و عدم حمایت مقام های ارشد دولت قابل چشم پوشی نمی باشد.

قصه پر غصه دانشگاهیان در دولت یازدهم سر درازی دارد و در مظلومیت شان همین بس که گهگاه و در دانشگاه های مختلف علی الخصوص وزارت بهداشت، حامیان دولت احساس غریبگی بیشتری می کنند.

در اکثر دانشگاه های کشور با مدیران و مسوولان محافظه کار و غیرجسوری مواجه هستیم که صندلی ریاست را بر مردانگی مدیریتی و ایستادگی قانونی ترجیح داده اند و گاها اعتقادی به شعارها و وعده های سال ۹۲ ندارند.

از علوم پزشکی شیراز مشخصا صحبت می کنيم که بیش از ۱۱ سال است تقریبن با همان تیم مدیریتی دولت نهم اداره می شود و به جز در یکی دو قسمت دانشگاه، کماکان همان نیروهای مخالف اصلاحات و اعتدال حکم رانی می کنند. جالب است که علی رغم تمام پیگیری ها و اعتراضات ما و تخلفات گسترده دانشگاه، وزارت بهداشت و شخص تمام قد از مدیریت علوپ پزشکی شیراز حمایت می کنند و باعث شده است روند یکه تازی و مخالفت با برنامه های اصلاح طلبانه شتاب بیشتری گیرد.

بیم آن می رود که با برخورد های غیرقانونی و دخالت های بی جای نهاد های امنیتی خارج دانشگاه در فرایند صدور مجوزها، همین اندگ دانشجویان متعهد به آرمان های انقلاب و دردمند تعالی کشور به سمت ناامیدی بیشتر روند و عملا نتیجه بی تفاوتی دولت نسبت به دانشگاه، خودسانسوری بیشتر دانشگاهیان شود.

متاسفانه باز هم شاهد تصميمات سليقه اي مسوولان دانشگاه علوم پزشكي شيراز در خصوص درخواست هاي تشكل انجمن اسلامي اميد هستم. انجمن اسلامي اميد در تاريخ ١٧/٨/١٣٩٥ كه تقريبا يك ماه مانده به مراسم ١٦ اذر ميشد در خواست هاي خود را به هيئت نظارت دانشگاه تحويل داد ولي متاسفانه علي رغم دستورات كتبي وزارت خانه بنا به دادن پاسخ در مدت كمتر از يك هفته، هيئت نظارت با تخلف اشكار آيينامه اي بعد از نزديك بيست روز در خواست هاي ايشان را پاسخ دادند.

تخلف ايشان در زمان پاسخ دهي و موافقت كردن تنها با يكي از در خواست هاي اين تشكل امكان برگزاري را براي هماهنگي مراسمات از ايشان سلب کرد.

حتي بعد از اين تخلف، هيئت نظارت با درخواست هاي مجدد ايشان به مناسبت ١٦ اذر موافقت نكرده در حالي كه با در خواست هاي ايشان در تاريخ هاي ديگر موافقت شد.

جالب توجه است كه تمام اشخاص درخواست داده شده توسط اعضاي اين تشكل در شهرهاي ديگر كشور و حتي دانشگاه هاي ديگر شهر شيراز مجوز گرفته و به ايراد سخنراني خواهند پرداخت.

متاسفانه معلوم نيست تا كي بايد فعالين دانشجويي در دانشگاه علوم پزشكي شيراز محتمل چنين رفتار هاي نامناسب و فراقانوني مسئولين اين دانشگاه باشند.

اعضاي انجمن اسلامي اميد باتوجه به داده نشدن مجوز براي مراسمات ١٦ اذر به همراه تعدادي از اساتيد و فعالين دانشجويي از اسايشگاه جانبازان بازديد خواهند كرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا