خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خروجی؟! | سهم مساجد، اوقاف و حوزه‌های علمیه از بودجه ۹۶

سهم سازمان‌های فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، شورای عالیه حوزه‌های علمیه و … به همراه زیرمجموعه‌های آنها از لایحه بودجه ۹۶ درحالی تعیین شده که تقریبا همه آنها از افزایش بودجه برخوردار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، صبح روز یکشنبه (۱۴ آذر ماه) حجت‌الاسلام حسن روحانی لایحه بودجه ۹۶ را تقدیم مجلس کرد که براساس آن میان بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان اوقاف، ستاد اقامه نماز، مرکز خدمات حوزه علمیه، و … مشخص شده است.

* برآوردِ بودجه‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به صورت کلی بیش از ۲۸۵ میلیارد تومان بوده است. در این بین بودجه‌های پیش‌بینی شده برای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (۱۸۶ میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی (۳۲ میلیارد تومان) مجمع جهانی اهل بیت (۴۱ میلیارد تومان)، دانشگاه اهل بیت (سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان) و دانشگاه مذاهب اسلامی (۱۱ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.

* برآوردِ بودجه‌ سازمان تبلیغات اسلامی مجموعا ۳۷۷ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که از میان زیرمجموعه های آن، سهم سازمان تبلیغات اسلامی (۱۵۱ میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان)، موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی (۱۷ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان)، بنیاد دایره‌المعارف اسلامی (۸ میلیارد و ۸۲ میلیون تومان)، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی (۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان)، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه (۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان)، مرکز رسیدگی به امور مساجد (۳۵ میلیارد تومان) و همچنین ستاد اقامه نماز (۱۷ میلیارد تومان) برآورد شده است.

* برآوردِ بودجه‌ سازمان اوقاف و امور خیریه ۱۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که در این میان سازمان اوقاف و امور خیریه (۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان)، دانشگاه علوم و معارف قرآنی (۲۵ میلیارد تومان) و حمایت از مدارس علوم دینی اهل سنت (81 میلیارد تومان) از این بودجه سهم خواهند داشت.

* برآوردِ بودجه‌ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که مستقل محاسبه شده، ۱۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

* برآوردِ بودجه‌ مرکز خدمات حوزه علمیه از لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۶ نیز ۷۰۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

* برآوردِ بودجه‌ شورای عالیه حوزه‌های علمیه مجموعا ۳۶۷ میلیارد تومان و شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ۲۲۹ میلیارد تومان تعیین شده است.

* برآوردِ بودجه‌ جامعه المصطفی برای سال آینده ۲۶۷ میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

*‌ برآورد بودجه‌ دولت برای بنیاد بین‌المللی و فرهنگی امام‌رضا (ع) ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و بودجه کانون فرهنگی و هنری مساجد ۵۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

پرسش انصاف نیوز: خروجی این بودجه های عظیم چیست؟ آیا تاکنون از نحوه ی هزینه کردن این بودجه ها و نتیجه ی آنها گزارشی به مردم داده شده است؟ این نهادها در آسیب های اجتماعی چه تاثیری داشته اند؟ میزان بهره وری برخی از این نهادها با بودجه های عظیم آیا محاسبه شده است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام ،
    آقای رئیس جمهور ! من یکی ، بعنوان شهروندی که انواع و اقسام مالیات و هزینه های زندگی ، از قبیل پول برق و آب و گاز و خدمات عمرانی و چه و چه را با چندرغاز حقوق ( 900 هزارتومان در ماه ) در این مملکت پرداخت میکنم، راضی نیستم که مالیات پرداختی مرا به این تشکیلاتی که اسم برده شده بدهید ! از شما راضی نخواهم بود که از من بگیرید و به اینها بدهید ! شما را نمی بخشم ! خود دانید! اگر در این دنیا نتوانم، مطمئن باشید در دنیای دیگر و در محضر پروردگار تا از شما توضیح مقبول نگیرم، رضایت نخواهم داد ! خود دانید !

  2. پرسش انصاف نیوز ، پرسش من هم هست .
    بد نیست مقایسه شود مثلا با بودجه سازمان محیط زیست و ….

  3. با اجازه دوستان میخواهم ازجناب رئیس جمهور قدردانی نمایم خداوکیلی اگر درطی این مدت این بودجه ها نبود و عزیزان با طیب خاطر اسلام وتشیع موردنظر خودشان را تبلیغ وتبیین نمیفرمودندچگونه میتوانستیم شیعیان مومن امیرالمومنین ان اسوه تقوی وفضیلت وعدالت را از مسلمان بدلی که دائمابه سمت شرق غش میکنند ویا به سمت غرب وخلاصه تشنگان قدرتندنه شیفتکان خدمت را بشناسیم واگانه به ریسمان الهی چنگ زده واز فرقه های منحرف اعلام برائت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا