خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فاطمه هاشمی: روحانی تا اینجا که رقیب جدی ندارند

 

به گزارش انصاف نیوز، «فاطمه هاشمی»، رییس بنیاد بیماری های خاص و فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی، که به کاشان سفر کرده است، در حاشیه ی لغو سخنرانی در دانشگاه کاشان به پرسش های سایت محلی مشکات آنلاین پاسخ داده که در پی می آید:

دستآورد سفر شما به کاشان چه بود؟

به دو منظور به کاشان آمدم؛ از سال ۸۹ بحث تاسیس مرکز مراقبت از بیماران خاص به کمک خیرین در کاشان مطرح شد. در اولین  سفری که به کاشان داشتیم و صحبت‌هایی که با خیرین انجام شد، این مرکز راه‌اندازی شد. قرار بود که برای بازدید از این مرکز به کاشان بیایم. در بازدید از این مرکز از مشکلی که در بخش دستگاه‌های دیالیز وجود داشت  مطلع شدیم و قرار شد برای حل شدن این مشکل کمک کنیم.

برنامه دیگر  ما هم سخنرانی به مناسبت روز دانشجو بود. امروز صبح ساعت پنج متوجه شدم این مراسم لغو شده ولی چون در کاشان کارهای دیگری هم داشتم سفرم را لغو نکردم.

فعالیت‌های اجتماعی فرزندان آیت الله هاشمی در دولت آقای روحانی نسبت به قبل چه تفاوتی داشته است؟

فعالیت‌های من چون در مورد بیماری‌های خاص بوده تفاوتی نداشته است. از سال ۷۸ که کارم را شروع کرده‌ام در همه دولت‌ها فراز و نشیب‌هایی را داشته‌ام. علت این فراز و نشیب‌ها هم اختلافاتی است که با وزارت بهداشت پیدا می‌کنیم. ما نمایندگی بیماران را انجام می‌دهیم و وقتی مشکلات را می‌بینیم نمی‌توانیم صحبت نکنیم؛ وزا هم خوششان نمی‌آید و موانعی را بر سر راه ما ایجاد می‌کنند؛ ولی خشبختانه به کمک خیرین و همکارانم در بنیاد بیماری‌های خاص، بیست سال است که فعالیت می‌کنیم.

فعالیت‌های دولت آقای روحانی در زمینه آزادی احزاب و تشکل‌های سیاسی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سیاست دولت آقای روحانی بر این است که در حکومتی که بر اساس جمهوریت و اسلامیت شکل گرفته احزاب و گروه‌ها بتوانند فعالیت داشته باشند و لذا دولت مشوق فعالیت گروه‌های سیاسی است ولی مخالفان سیاست‌های آقای روحانی هنوز در جاهایی مسئولیت دارند و مانع فعالیت‌ها می‌شوند که نمونه آن لغو سخنرانی امروز ماست.

آیا می‌توان دولت را در موضوع لغو سخنرانی‌ها مقصر دانست؟

دولت در موضوع لغو سخنرانی‌ها می‌تواند قوی‌تر عمل کند. سخنرانی امروز من در دانشگاه بوده و دانشگاه هم زیرمجموعه دولت است. وقتی رئیس دانشگاهی که در خودِ دولت مشغول است مانع سخنرانی می‌شود، مشکل از دولت است.

پیش‌بینی شما از انتخابات ریاست جمهوری آینده چیست؟

انتخابات آینده مانند انتخابات ۹۲، پرشور خواهد بود. با وجود حرکت‌هایی که مخالفان دولت روحانی انجام می‌دهند امیدواریم آقای روحانی مجددا پیروز انتخابات باشند.

تحلیل شما درباره رقیبان آقای روحانی در انتخابات پیشِ رو چیست؟

بر اساس گمانه‌زنی‌هایی که تاکنون انجام شده آقای روحانی رقیب جدی ندارند. ممکن است بعد از این اتفاقی بیفتد.

آیا برای کاندیداتوری در انتخابات شورای تهران برنامه‌ای دارید؟

نه؛ من هیچ برنامه ندارم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا