خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه علامه درباره ی «جولان متحجران»

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه در واکنش به اتفاقات برنامه ی این تشکل در روز دانشجو، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن این بیانیه در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحيم

وَاصْبِرْ عَلَى مَا أَصَابَكَ إِنَّ ذَلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ

امروز بار دیگر دانشگاه علامه طباطبائی شاهد بی اخلاقی عده ای معلوم الحال بود. عده ای که بار دیگر نشان دادند تنها منطق آنها زور و خشونت است. شانزده آذر دیروز، اسلحه دژخیمان شاهنشاهی صحن دانشگاه را خونین کردند و شانزده آذر امروز، توحش و جمود فکری عده ای، صحن دانشگاه را لگد مال کرد. دانشگاهی که باید مهد پذیرش آرای گوناگون فکری و محلی برای عرضه اندیشه، گفت و گو و تحمل نظر مخالف باشد، امروز جولانگاه متحجرانی شد که به هیچ وجه نظر مخالف را برنمیتابند.

متاسفانه مراسم انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه که با اخذ تمامی مجوزهای قانونی و هماهنگی های لازم و با استقبال کم نظیر از سوی دانشجویان همراه بود، به واسطه حمله عده ای دانشجو نمای معلوم الحال و مجهول الهویه، دچار اختلال شد. انجمن علامه پیرامون اتفاقات رخ داده، مصرانه خواستار پیگیری است. به امید آن که دیگر شاهد چنین بی اخلاقی هایی در صحن دانشگاه نباشیم.

1. انجمن علامه به عنوان تشکلی قانون مند از دانشگاه انتظار دارد تا با عوامل این حمله به طور جدی برخورد نماید و نیز پیگیر این مسئله خواهد بود. اعتقاد داریم اگر در مراسم روز دانشجوی سال گذشته با عوامل حمله گاز اشک آور به انجمن علامه برخورد میشد، دیگر بار، شاهد چنین حمله ای به مراسم روز دانشجو نبودیم.

2. تشکل های دانشجویی باید موضع خود را نسبت به قانون مشخص کنند. آیا تا جایی که قانون مطابق میل آن هاست باید آن را قبول کنند؟ آیا حمله به مراسم سایرین با اصول قانونی و اخلاقی سازگار است؟

3. شایعاتی از جهت دهی برخی ساختار و نهادهای دانشگاهی به افراد متخلف حکایت دارد. انجمن علامه ضمن پیگیری جدی و دقیق این حادثه و بررسی صحت و سقم این شایعات، با طرح مطالبه خود از ریاست محترم دانشگاه تقاضای رسیدگی و برخورد قاطع و قانونی با این دست اقدامات را دارد.

4. شورای مرکزی تمامی اعضای انجمن علامه را به پرهیز از هرگونه واکنش احساسی در تمامی دانشکده ها دعوت کرده و به همه اعضا خاطر نشان میکند با پافشاری بر حق قانونی خود تخلف مشهود حمله کنندگان به مراسم را از مجاری قانونی تا رسیدن به مجازات در خور آن پیگیری خواهد کرد.

انجمن اسلامی دانشجویان علامه از دوسال پیش تا کنون حرکت خود را مطابق با خواست دانشجویان و پیشینه انجمن های اسلامی، آغاز کرده است. به همه بدخواهان اعلام میداریم که با عزمی راسخ مسیر اتخاذ شده را با مصلحت اندیشی تغییر نخواهیم داد. در پایان از مهندس کرباسچی و دکتر حکیمی پور به دلیل تحمل این رفتارهای به دور از شان برخی افراد، پوزش خواسته و بابت حضورشان تشکر مینماییم. ضمن تشکر از دانشجویان ارجمند و حضار محترم نیز امیدواریم تا دیگر شاهد چنین بی اخلاقی هایی نباشیم.

لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ ۚ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی، شانزده آذر 1395

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا