خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لاوروف و کری مذاکرات حلب را ادامه می دهند

پس از مذاکرات چهارشنبه شب وزیران خارجه آمریکا و روسیه در هامبورگ آلمان، اعلام شد که دو طرف بار دیگر صبح پنجشنبه (امروز) مذاکرات خود را برای رسیدن به توافق در باره حل مشکلات شرق حلب ادامه می دهند.

به گزارش ایرنا، مذاکرات هامبورگ برای بررسی پیشنهاد اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا در رم به سرگئی لاوروف همتای روسی وی انجام می گیرد تا در صورت امکان در باره برنامه خروج تمامی جنگجویان از شرق حلب توافق کنند.

شبکه خبری راشا تودی در باره این مذاکرات به نقل از لاوروف اعلام کرد: روسیه پشتیبان بررسی و اجرای طرح وزیر خارجه آمریکا است که پنج روز پیش در مذاکرات رم ارائه شد.

روسیا سگودنیا هم به نقل از جای کری وزیر امور خارجه آمریکا بعد از دور اول رایزنی اعلام کرد: در باره برخی ایده ها گفت وگو و قرار شد، روز پنجشنبه دو باره مذاکرات با هدف بررسی بیشتر مسائل ادامه یابد.

وی همچنین اوضاع حلب را دشوار خواند که باید اقدامی در این باره صورت گیرد.

وزارت خارجه روسیه پیش از این گزارش داده بود که کری در دیدار اخیر با لاوروف در شهر رم پیشنهاد کرد، کارشناسان دو کشور در باره اوضاع شرق حلب گفت وگو کنند و هدف آن نیز خروج کامل جنگجویان از منطقه باشد.

اما لاوروف روز دوشنبه گفت که آمریکا پیشنهاد خود را پس گرفته است.

وی افزود: بر اساس نامه دریافت شده، آمریکا اعلام کرده که نمایندگان این کشور نمی توانند در رایزنی برنامه ریزی شده شرکت کنند و تصمیم خود را در این باره پس از بررسی های بیشتر اعلام خواهند کرد.

آمریکا از اسفند ماه سال گذشته که با روسیه بر سر برقراری آتش بس در سوریه توافق کرد وعده داد، گروههای مسلح تحت الحمایه خود موسوم به معارضان میانه رو را از همکاری با تروریست های داعش و جبهه النصره بازدارد و آنها را از مناطق زیر سلطه گروههای تروریستی خارج کند که حتی با وجود موافقت کتبی در 19 شهریور ماه نیز حاضر به اجرای آن نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا