خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توهین به مقدّسات اهل سنّت به نام «تبرّی»!

سیدمحمدصادق علم الهدی، برادرزاده ی آیت الله علم الهدی، در یادداشتی تلگرامی نوشت:

بهترین کار برای آنکه کسی را بر باورهایش راسخ و استوار کنی، آن است که به مقدّساتش توهین کنی و عقایدش را به تمسخر بگیری. اینجا است که با تحریک عواطف و تقویت حسّ تعصّب و لجاجت، عقاید او را در برابر هر استدلال و منطقی بیمه کرده‌ای!

اهانت به باورها و مقدّسات اهل سنّت، تا به حال هیچ فرد سنّی را شیعه نکرده و بعد از این نخواهد کرد، بلکه صرفاً بر تعصّب او نسبت به عقائدش می‌افزاید و آنجا که فضای تعصّب و عناد حاکم شد، همیشه طرفی ضرر می‌کند که با دلیل و برهان به میدان آمده است؛ زیرا قوی‌ترین برهان‌ها نیز، قادر نیست کسی را که بر گرد افکارش، حصار تعصّب افکنده است، قانع کند.

باید بپذیریم که توهین به باورهای اهل سنّت ، «ایجاد دشمن برای اهل بیت» است، نه «تبرّی از دشمنان اهل بیت»؛ زیرا بازتاب آن چیزی جز رواج ناصبی‌گری و اهانت متقابل به مقدّسات شیعه نیست و بی‌شکّ جمعی از آنان را تحریک می‌کند تا در اقدامی تلافی‌جویانه، به امامان شیعه و یا دست‌کم، به بزرگان و علمای شیعه اهانت کنند. این حقیقتی است که قرآن به صراحت، مؤمنان را بدان هشدار داده است: «وَ لا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَيَسُبُّوا اللَّهَ عَدْواً بِغَيْرِ عِلْمٍ»‏ (الأنعام، ۱۰۸).
علاوه بر این، فضای بدزبانی و بهتان‌زنی بین المذاهب، مناسب‌ترین بستر برای پیدایش و پرورش انواع انگل‌های خود محور و داعش‌منش در بین فرق اسلامی است.

اگر از این طریق به دنبال تشفّی عقده‌های فروخفته‌ی نفس خود هستیم، که هیچ، امّا اگر به عنوان شیعه‌ی امامی علیهم‌السلام، خود را نسبت به نشر و بسط آموزه‌های امامان شیعه علیهم‌السلام متعهّد می‌دانیم، راهی جز بحث مستدلّ و منطقی پیش‌رو نداریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این که اهل سنّت دشمن اهل بیت هستند، حرف بی پایه و اساسیه. همه ی مسلمانان محبّت اهل بیت پیامبر رو در دل دارن. متأسفانه برخی تندرو ها به اسم شیعه مشغول فحّاشی به افراد محترم و بزرگان اهل سنّت هستند، که دانسته یا ندانسته به دشمنان اسلام خدمت می کنن.

    5
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا