خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شعار «خلیج ع…» برخی هواداران تراکتور در استادیوم آزادی! [+فیلم]

سایت انتخاب این فیلم را با تیتر « اقدام تعجب برانگیز هواداران تراکتورسازی / سر دادن شعار “خلیج ع ر ب ی ” در استادیوم آزادی!» منتشر کرده است.

عصرایران: ماجرای فیلم شعار هواداران تراکتور سازی برای خلیج «ع.ر.ب.ی»

سایت عصر ایران در این باره نوشت:

بررسی های خبرنگار عصرخبر حاکیست، فیلم منتشره درباره بازی استقلال و تراکتور سازی تبریز، درخصوص شعار هواداران تراکتورسازی واقعیت ندارد و برای زمان گذشته است.

بنابراین گزارش، فیلم منتشره که تعداد بسیار معدودی واژه خلیج ع.ر.ب.ی را استفاده می کنند، مرتبط به مدت ها قبل بوده و حتی مشخص نیست مربوط به کدام بازی است.

یکی دیگر از دلایل قدیمی بودن این فیلم، نبود صندلی در طبقه دوم ورزشگاه آزادی است که بر همگان مشخص است که در طبقه دوم ورزشگاه آزادی از مدتی پیش صندلی نصب شده است.

مشخص نیست، پخش فیلم های تحریک قومیت ها با چه انگیزه ای در حال پخش و بازپخش در شبکه های اجتماعی است و آنچه مهم است دقت بیشتر رسانه ها و مردم در جزئیات این گونه اقدامات تحریکی است تا بازیچه عده ای بدخواه فوتبال و کشور نشوند.

صداوسیما: دلایلی برای جدید نبودن ویدیو منتشر شده

علی عالی، سردبیر ورزشی برنامه ی «حالا خورشید» در صداوسیما در برنامه ی امروز صبح در این باره گفت:

عده ای سودجو می خواهند سوار بر موج شوند/ به صندلی های طبقه دوم دقت کنید!

چند نكته از ويدئوي پرحاشيه استاديوم آزادي:

١- پخش اين تصاوير در آستانه هفته وحدت، جز شرمساري ملي نيست. ويدئويي حاوي شعارهاي هواداراني كه خليج ع.ر.ب.ي را يكصدا فرياد مي زنند. قدمت اين فيلم مربوط به چند سال قبل است اما پخش عامدانه آن پس از پيروزي تراكتور بر استقلال، نوعي سوءاستفاده از احساسات مردم آذري زبان است كه عده اي سودجو ميخواهند بر اين موج سوار شوند

٢-به فيلم دقت كنيد؛ اثري از سرماي استخوان سوز ديروز نيست و زاويه اي كه هواداران نشسته اند و بازي را مي بينند با صندلي هايي كه ديروز هواداران تراكتورسازي نشسته بودند متفاوت است.

٣-چند ماه است صندلي هاي طبقه دوم ورزشگاه آزادي صندلي دار شده است اما در اين فيلم، طبقه دوم ورزشگاه بدون صندلي است

٤-خبرنگاران حاضر در استاديوم بهترين شاهدان هستند. آنها گفتند ديروز جز عده اي معدود، چنين شعاري را دسته جمعي نشنيدند و نديدند

٥- فوتبال در بسياري از كشورها جايي براي لذت بردن است. چرا ما نمي خواهيم از فوتبال و حاشيه هايش لذت ببريم؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اين به اصطلاح هواداران تراكتورسازي كه شعار بيخود ميدن، به احتمال زياد همان بان تركيستها هستند كه به هر قيمتي ميخواهند اغتشاش راه بندازند.

  2. این تعداد جوان که توی ورزشگاه میان رو نباید به پای همه آذری ها بذاريم من خودم فارس هستم و شیراز زندگی میکنم ولی من خیلی زیاد از آذری هارو میشناسم که بشدت روی ایران و شیعه تعصب دارن و اصلا رابطه خوبی با ترکیه ی سنی ندارن و بسیار آدم های شریف و مودبی هم هستن پس گناه يه تعداد رو نباید به گردن بقیه افراد هم بذاريم من کاری به حکومت الان ندارم ولی واقعا هیچکس منکر این نیست که ایران در همه اعصار دشمن داشته پس دوستان اتحاد رو حفظ کنید ما همه هم زبانیم و هم فرهنگ ، باغیرتیم و مهربان، متمدنیم و نابغه ،اينو همه دنیا ميدونن و آمار دانشمند ها و نوشته های تاریخ همه چيزو ثابت کرده،انشالله خاری بشه توی چشمای همون بی شرف ها و دروغگوهایی که نميتونن ببينن

    4
    4
  3. سلام
    باید شدیدا با کسانی که این شعار را دادند و دنبال زوال و نابودی کشورند برخورد کرد.
    این جنگ با کل ملت ایران است و وزارت اطلاعات و سپاه وارد عمل شوند این افراد شناسایی شوند و شدید ترین برخورد و حکم قضایی به خاطر خیانت ه کشور شامل حال آنها شود.
    تحت هیچ عنوان نباید با بهانه قدیمی بودن و یا کم بودن شعار دهندگان از آن گذشت…..این خیانت به کشور است…

    5
    5
    1. کاش یاد میگرفتیم که همه قوم ها مقدس هستند و به هم توهین نمیکردیم، من فارس هستم و متاثر شدم با دیدن این شعار و مطمئنم که این کار دشمنه، بعدشم درباره شما میگم که قرار نیست یک نفر افتخار همه یه قوم باشه، اگه ما کوروش رو داشتیم این افتخار نیست، افتخار اینه که ایرانی باشی و وقتی این شعار رو شنیدی به جای توهین به قوم محترم ترک دنبال علت بگردی و از بین ببری و بیشتر همبستگی داشته باشی با قوم ترک، چه ترک چه هر قوم دیگه ای محترمه، ترک ها و… هم برای ایران قطعا کارهایی با ارزش تر از کوروش و داریوش کردند…خواهشا به این آتش دامن نزنید، آب بپاشید و خاموش کنید، هر قومی بد و خوب داره، ما پارس ها هم از بدی کم نذاشتیم ها…

      3
      1
  4. من فارس هستم ولی دوستان ترک زبان بسیار بزرگ منش با محبت و ایران دوستی دارم که زبان پارسی را با جان ودل دوست دارند و به زبان مشترک پارسی که زبان رسمی کشور و مایه اتحاد تمام قومهای ایرانی است احترام می گذارند نام ایران قبلا به نام پارس بوده و زبان پارسی و خلیج پارس درست است که در به زبان فرانسه همان پارس گفته می شود این افرادی که شعار سر دادند اصلا ایرانی نیستند بی هویتند بی سوادند پدر و مادرشان نتواسته اند به آنها اصول اخلاقی و انسانی و ادب را یاد بدهند بی ادب تجزیه طللب و وطن فروشند باید با انها به شدت برخورد بشود تا دیگر نتوانند چنین رفتار زشت و چندش آوری را انجام دهند.

    4
    4
  5. یه زمانی بود آن دوردورهانامی نداشت منظورم خیلی قبل ۲۵۰۰سال پیش بعد یه نامهای داشت بعدشد خلیج فارس بعداش ام حالا شد خیلج عربی باید واقعیت راپذیرفت سوای تعصب قومی وملی گرایی چاره ای جز این هم نیست مثل نام ایران که قبلا به عیلام معروف بود.درضمن بافحاشی سینه پاره کردن وتهدیدنمیتونیم به دنیا بگیم من از نام خلیج عربی خوش نمی آید شماهم باید مثل من فکر کنید.نام هیچ منطقه ای تاابد بدون تغییرنمیماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا