خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک اصولگرا: «کاملا امیدواریم که به یک نامزد برسیم»

مصباحی مقدم درباره اینکه آیا همچون سال ۹۲ شخصیتی از اعضای جامعه روحانیت خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌کند، گفت: هنوز چنین خبری در مجموعه کسانی که می‌شناسیم نیست.

 امید کرمانی‌ها در خبرآنلاین نوشت: اواخر شهریور امسال بود که خبر تشکیل کمیته انتخابات جامعه روحانیت مبارز رسانه ای شد اما با وجود گذشت سه ماه از آغاز کار این کمیته، هنوز خروجی واضح و روشنی نداشته است. غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت نیز در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین به همین نکته مهر تأیید می زند اما آن را برآمده از تشتت افکار اعضای جامعه روحانیت مبارز نمی داند چرا که می گوید هنوز وارد بررسی مصادیق نشده اند.

مشروح گفتگو با سخنگوی جامعه روحانیت مبارز را در ادامه بخوانید.

***

بررسی های کمیته انتخابات جامعه روحانیت مبارز تهران برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 به کجا رسید؟

خبر جدیدی نداریم.

در آستانه ورود به زمستان و نزدیک شدن به انتخابات هستیم، تأخیر در جمع بندی بررسی های کمیته انتخابات برآمده از تشتت افکار در جامعه روحانیت مبارز است یا عمق و ظرافت مباحث کارشناسی؟

خیر تشتت افکار نداریم. فعلا خبری برای رسانه ها نداریم.

هنوز وارد بررسی مصادیق نشدید؟

خیر.

یعنی همچنان در مرحله تعیین معیار انتخاب نامزد ریاست جمهوری هستید؟

بله.

سرفصل های معیارهای مدنظر شما برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری چیست؟

علاوه بر اینکه اوصاف عمومی کاندیداها مثل سلامت دیدگاه ها و مواضع انقلابی مدنظر است، مسئله رأی آوری، توانایی و کارآمدی اینها از ویژگی های کسی است که باید معرفی شود. فاکتور رأی آوری به معنای آن است که نامزد از مقبولیت لازم در میان مردم برخوردار باشد و مردم به او رأی بدهند. کارآمدی نیز نظر به این است که توانایی و ظرفیت اداره امور اجرایی کشور را داشته باشد.

غیر از آقای روحانی، آیا همچون سال 92 شخصیتی از اعضای جامعه روحانیت مبارز تهران خود را گرم و آماده نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری می کند؟

هنوز چنین خبری در مجموعه کسانی که می شناسیم نیست.

برخی می گویند وقتی آقای روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران است، چه دلیلی دارد که این تشکل روحانی مشغول بررسی دیگر گزینه ها شود تا این گزینه مقابل آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 قرار بگیرد؟

من ضرورتی نمی بینم به این سئوال جواب دهم چون در جامعه روحانیت مبارز هم مطرح نشده است.

این تحلیلی است که برخی رسانه ها و سیاسیون دارند و طرح سئوال می کنند “چه ضرورتی وجود دارد جامعه روحانیت مبارز به دنبال انتخاب نامزدی باشد تا او را مقابل دیگر عضو خود یعنی آقای روحانی قرار دهد”؟

به نظرم پیش داوری می کنند هنوز نسبت به فردی تصمیمی نگرفتیم تا این داوری را بتوان پذیرفت.

فکر می کنید چه زمانی جمع بندی حاصل شود، آیا مدل وحدت در عین کثرت میان اصولگراها به اجرا در می آید یعنی نامزد هر سلیقه به میدان بیاید و بدون آنکه هم جناحی خود را به چالش بکشد گفتمان خود را مطرح می کند یا آنکه در حمایت از یک نامزد به وحدت می رسند؟

حرف ما این است که به یک نامزد اصولگرا برسیم.

آیا شواهد هم این را نشان می دهد؟

شواهد هم این را نشان می دهد و کاملا امیدواریم که به یک نامزد برسیم.

خبری آمده که برخی وزرای دولت آقای احمدی نژاد با علمای دینی در حال رایزنی هستند تا آنها برای برگرداندن احمدی نژاد به میدان رقابت سال 96 با رهبر انقلاب مذاکره کنند به نظر شما احتمال بازگشتی وجود دارد با توجه به اینکه ترامپ هم رئیس جمهور آمریکا شد؟

من چنین سخنی را نشنیدم.

یعنی در هر صورت به نظر شما پرونده آقای احمدی نژاد برای انتخابات سال 96 بسته شده است؟

به نظر من این طور است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا