خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چهارمین نمایشگاه ستاره‌های صنعت غذا و گردشگری کمک به برندینگ خراسان

چهارمین نمایشگاه ستاره‌های صنعت غذا و گردشگری این فرصت را ایجاد می کند تا صاحبان صنایع و برندها خودشان را معرفی کنند و کمک می‌شود تا محصولات آن ها به فروش برسد.

روزنامه خراسان نوشت: «رئیس دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی، با حمایت از برگزاری نمایشگاه های مختلف، این ظرفیت را برای معرفی محصولات استان به دنیا، مناسب عنوان کرد.


هادی توانا، رئیس دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی چهارمین نمایشگاه ستاره‌های صنعت غذا و گردشگری در مشهد گفت: یکی از زنجیره‌های مهم اقتصادی کشور، زنجیره گردشگری است که این زنجیره از بخش های مهمی تشکیل شده و مهم ترین حلقه این زنجیره صنعت گردشگری است.

چهارمین نمایشگاه ستاره‌های صنعت غذا و گردشگری برندها را معرفی می کند


وی بیان کرد: باتوجه به این که به ازای هر ۶ گردشگر خارجی و هر ۳۵ گردشگر داخلی، یک شغل در استان ایجاد می شود، لذا بحث گردشگری ظرفیت مناسبی برای استان محسوب می‌شود.

توانا موضوع برندینگ را حلقه مفقوده بازاریابی استان دانست و افزود: در این راستا، مشکل اصلی این حوزه فروش و صادرات است.
این مقام مسئول ادامه داد: بسیاری از محصولات صنعتی و کشاورزی ما به دلیل ضعف سیستم فروش و یا ضعف معرفی محصول، به سمت افول می‌رود.
وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه ستاره‌ها این فرصت را ایجاد می کند تا صاحبان صنایع و برندها خودشان را معرفی کنند و کمک می‌شود تا محصولات آن ها به فروش برسد.
توانا برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ستاره ها را به عنوان یک ظرفیت ملی و بین المللی برای استان معرفی کرد.

ظرفیت گردشگری خراسان رضوی، از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است

فیروز ابراهیمی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی چهارمین نمایشگاه ستاره‌های صنعت غذا و گردشگری در مشهد، گفت: در استان ۶۹۰ کارخانه صنایع غذایی با سرمایه گذاری ۳۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۳۴ هزار نفر در صنعت غذا داریم.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به مزیت های حوزه گردشگری استان، بیان کرد: سالانه پذیرای ۳۰ میلیون گردشگر هستیم، آمارها نشان می‌دهد میانگین حضور این گردشگران در استان ۹ روز و نیم است، با توجه به این که حتی اگر هر گردشگر روزانه یک حبه قند مصرف کند، عملا ۳۰ میلیون حبه قند استان مصرف شده است و این ظرفیت بی بدیل استان محسوب می شود.
وی تصریح کرد: همچنین وجود ۶۰ درصد از هتل های کشور در استان خراسان رضوی باعث شده که بحث گردشگری از قوت و جایگاه مهم تری در ایران برخوردار باشد.

برای اولین بار در کشور نمایشگاه ستاره‌ها با بهره گیری از هوش مصنوعی اجرا می شود


آرزو رجب پور، عضو کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مشهد نیز در این نشست گفت: در آبان ماه سال ۱۴۰۲ چهارمین نمایشگاه ستاره های صنعت غذا و گردشگری در مشهد با حضور کشورهای اسپانیا، مالزی، ترکیه، افغانستان، پاکستان، آفریقا، عراق، عربستان، امارات و… برگزار می شود.
وی با اشاره به این که امسال این نمایشگاه با رویکرد خلاقیت، هنر و تکنولوژی با بهره گیری از هوش مصنوعی برگزار می شود، ادامه داد: بازدیدکنندگان نمایشگاه در قالب فضای مجازی می‌توانند برای اولین بار در کشور، اطلاعات برندها و فرایند برگزاری نمایشگاه را در تلفن همراه خود به کمک دستیار هوشمند ستاره‌ها تجربه کنند.
رجب پور تصریح کرد: صنعت گردشگری مهم ترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای کشورهای دنیاست و از این صنعت به عنوان موتور توسعه یاد می شود، در این راستا باتوجه به ظرفیت ها و پتانسیل‌های خاص مشهد، سعی داریم این نمایشگاه را به سمت تحرک، نوآوری، خلاقیت و تغییر برگزار کنیم.
او ادامه داد: نمایشگاه ستاره ها ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه سال ۱۴۰۲ در مرکز تجاری سیتی استار در طول ۴ روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا