خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جلوگیری از فعالیت شرکتهای آستان قدس از جنگلهای شمال

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار محیط بانان برگزیده کشور گفت: به تازگی مطلع شدیم شرکتهایی به نام آستان قدس رضوی از جنگلهای شمال بهره برداری می کنند، ما اجازه نمی دهیم کسی حتی با مجوز قانونی با این نام مبارک از جنگل بهره برداری کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی با محیط بانان برگزیده کشور و خانواده شهدای محیط بان در تالار ولایت حرم مطهر رضوی دیدار کرد.

وی  انتخاب سالروز میلاد ضامن آهو، حضرت ثامن الحجج(ع) به عنوان روز محیط بان را تناسبی ارزشمند خواند و گفت: مطابق آیات کلام الله مجید، خداوند زمین و آسمانها را مسخر انسان قرار داده تا با رعایت بایدها و نبایدهای الهی، از منابع بهره برداری و زمینه رشد و تعالی خود را فراهم کند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: تخریب محیط زیست و تجاوز به بیت المال که امروز شاهد آن هستیم، ناشی از زیاده خواهی بشر، خود بزرگ بینی و منیت انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی هشدار داد: به تازگی مطلع شدیم شرکتهایی به نام آستان قدس رضوی ازجنگل های شمال بهره برداری می کنند ما اجازه نمی دهیم کسی حتی با مجوز قانونی با این نام مبارک ازجنگل بهره برداری کند.

قدرتهای مستکبر؛ بزرگترین تخریب کنندگان محیط زیست

وی با تأکید بر اینکه رعایت قوانین و ضوابط حاکم بر طبیعت در محیط های مختلف برای تداوم حیات انسان ضروری است، افزود: طبق گزارشهای سازمان ملل، آمریکا و قدرتهای مستکبر جهان بزرگترین تخریب کنندگان محیط زیست هستند و با اموری هم چون دفن زباله های هسته ای و تخریب منابع طبیعی، حیات انسان و سایر موجودات زنده را با تهدید جدی مواجه کرده اند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما معتقدیم قوانین حاکم بر طبیعت باید محترم شمرده شود، اظهار کرد: سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حفظ محیط زیست، نشان از اراده جدی نظام اسلامی برای حفظ آب، خاک، جنگل، منابع طبیعی و محیط زیست دارد و باید همه بخشها خود را نسبت به این امر موظف بدانند و با اراده محکم، اجرای این سیاست ها را پیگیری کنند.

توسعه، فرع بر محیط زیست است

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید براینکه هر توسعه ای در کشور فرع بر محیط زیست است، تصریح کرد: هرگونه توسعه، کارخانه سازی، تولید و فعالیتی باید متناسب با شاخصه ها و حفظ چارچوبه های محیط زیست باشد.

وی با بیان اینکه مشکلاتی هم چون ریزگردها ناشی از مداخلات انسانی است، افزود: هیچ کس حق ندارد قوانین محیط زیست را نقض کند، زیرا حیات و توسعه ما در گروه حفظ محیط زیست است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: همه متخلفان نسبت به قوانین محیط زیست باید بدانند که اراده نظام حفظ محیط زیست و برخورد با متخلفان در هر رده و جایگاهی است.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از فعالیت محیط بانان به عنوان کاری خطیر یاد و عنوان کرد: شما با مجاهدتهایتان، جان بر کف گرفته و در راستای حفظ گنجینه های ملی برای نسلهای بعدی ایستاده اید.

در پایان این مراسم، از خانواده شهدای محیط بان و محیط بانان برتر کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، ابتکار، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و رشیدیان، استاندار خراسان رضوی تعدادی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا