خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترویج فرهنگ مسلمانان در موزه ی ملی ایران

از روز چهارشنبه تا شنبه غرفه معرفی فرهنگ مسلمانان و سنت رسول گرامی اسلامی به زبان انگلیسی برای اشنایی بیشتر بازدیدکنندگان خارجی با معارف اسلامی در موزه ملی ایران برگزار می شود.

حجت الاسلام لهراسبی، رئیس شورای فرهنگی موزه ملی ایران ضمن اعلام این خبر به خبرنگار انصاف گفت: با توجه به اینکه بنده به عنوان یک روحانی در مجموعه موزه ملی حضور داشتم خیلی از توریست ها می آمدن و با من صحبت می کردند که اکثرا کتاب قرآن کریم را برای مطالعه درخواست می کردند. این موضوع در ذهنم بود و احساس کردم که حضور یک مبلغ مسلط به زبان انگلیسی ضروری است. همچنین تهیه قران با ترجمه انگلیسی در مجموعه خالی است لذا با رایزنی با ریاست محترم مرکز ارتباطات ریاست جمهوری توانستیم مقداری قران با ترجمه انگلیسی تهیه کنیم و در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهیم.

وی ضمن برشمردن تاثیرات نامه ی رهبری به جوانان اروپایی افزود : این تصمیم زمانی گرفته شد که مقام معظم رهبری، در نامه ی شان به جوانان اروپایی خواستار شناخت اسلام از طریق منابع دست اول شدند که همین نامه نیز در کنار قرآن به بازدیدکنندگان تقدیم می گردد.

وی از تعامل این شورا با دیگر مراکز فرهنگی خبرداد و اضافه کرد: با تعاملی که با مرکز فرهنگ و ارتباطات اسلامی داشتیم توانستیم از حضور حجت الاسلام دکتر سید علی ساداتی که از مبلغین این مرکز هستند و سابقه تدریس در جامعه المصطفی واحد شهر مانیل در کشور فیلیپین را دارند برای ارتباط با مراجعه کنندگان استفاده کنیم.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا