خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رسایی: دهان منتقدان، سانتریفیوژ نیست!

فائزه عباسی در روزنامه ی آرمان نوشت: اختلاف یکی، دوتا نیست و سوال و تذکر هم کم نیست. اینکه دولت یازدهم و برخی نمایندگان مجلس نهم دارای اختلاف هستند و گاهی از این اختلافات بوی سیاست به مشام می‌رسد چیزی نیست که قابل انکار باشد هر موضوع کوچکی دستاویزی قرار می‌گیرد تا وزرا راهی بهارستان شوند و برای ارائه توضیح به صحن بیایند هرچند این موضوع درمورد برخی وزیران پررنگ‌تر می‌شود اما به هر حال کم و بیش درمورد کل کابینه این موضوعات مطرح می‌شود. آمار و ارقام می‌گوید در دوره یک سال و نیمه عمر دولت هر روز 3 سوال از وزرا مطرح شده است که می‌شود 1588 سوال و به نظر چندان طبیعی نیست. نکته قابل توجه آنکه 20 درصد از کل سوالات تنها از سوی 10 نماینده مطرح شده است که وقتی به خط سیاسی آنها دقت می‌شود یک نام به چشم می‌خورد و آن جبهه پایداری است. 
 
یکی از چهره‌هایی که در لیست منتقدین دولت قرار می‌گیرد، حمید رسایی است که شاید مخالفت‌ها و سخنانش او را به یک برند جبهه پایداری تبدیل کرده و این درحالی است که حمایت تمام‌قدش از دولت سابق از یاد کسی نرفته است بنابراین وقتی نام او در لیست بیشترین سوال‌کنندگان قرار می‌گیرد، تعجب‌برانگیز نیست. در همین راستا او دیروز به سوال آرمان درباره دلیل این میزان سوال از دولت پاسخ داد و البته به موضوعات دیگر ازجمله چرایی مخالفت با عملکرد دولت تدبیر و امید پرداخت که متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:
 نام شما در لیست بیشترین سوال‌کنندگان مجلس نهم از دولت یازدهم قرار دارد. دلیل این حجم از سوالات چیست؟
من جزو بیشترین سوال‌کنندگان نبودم شاید درمجموع سوالات من 10 تا 12 سوال باشد که از 5 تا سوال هم انصراف داده‌ام. نکته دیگر اینکه سوال حق نمایندگان است و همانطور که در دولت احمدی‌نژاد هم بنده حدود 10 سوال از احمدی‌نژاد پرسیدم تاکنون هم 10 سوال از دولت روحانی پرسیده‌ام که در هر دو دولت از پنج سوال انصراف دادم و برخی هم در صحن علنی طرح شد. 
 یعنی معتقدید بیشتر از دولت احمدی‌نژاد از دولت روحانی سوال نکرده‌اید؟
در این رابطه لازم است بگویم خود این روزنامه‌هایی که امروز نگرانند و اشخاصی که در دولت یازدهم دائما می‌گویند چرا این همه سوال می‌شود، اگر نگاهی به آرشیو خود بیندازند، خواهند دید کسانی که مجلس را در دوره قبل به دلیل سوال و استیضاح در عرش آسمان قرار می‌دادند، امروز ناراحت هستند و این نشان می‌دهد که نه حرف دیروزشان برای خدا بود و نه حرف امروزشان برای مردم است. بنده نه دیروز می‌گفتم چرا از دولت سوال می‌کنید با اینکه در کلیت حامی آن بودم اما هیچ‌گاه نگفتم چرا اینقدر سوال می‌کنید و سوال را حق مجلس می‌دانستم و آن به انصاف سوال‌کننده بازمی‌گردد.
 وقتی تخلفات روحانی بیشتر می‌شود
کافی است وارد یک مغازه یا سوار یک تاکسی شوید و از افرادی که به نظر متخصص نمی‌رسند درمورد مقایسه دولت احمدی‌نژاد و روحانی بپرسید تا اکثرشان اذعان کنند به دولت روحانی به لحاظ اتخاذ تصمیمات کارشناسی اعتماد بیشتری دارند به این ترتیب وقتی در ظاهر این‌گونه باشد طبیعی است که اعداد و ارقام و گزارشات با افشای ریز مسائل شرح مفصل‌تری بر این حقایق دارد کما اینکه این روزها شاهد برخی تخلفات دولتمردان گذشته هستیم مسئله‌ای که البته حمید رسایی نه‌تنها اعتقادی به آن ندارد بلکه حتی تخلفات دولت یازدهم را بیشتر از دولت احمدی‌نژاد می‌داند و در پاسخ «آرمان» می‌گوید: 
اما از دولت دهم با این همه تخلف به اندازه دولت روحانی سوال نشد؟
تعداد تخلفات این دولت در حجم زمانی یک سال و نیم با توجه به تخلفات دولت قبل در حجم هشت سال فکر کنم بیشتر می‌شود مضاف بر آنکه بر اساس آمار تعداد سوالات دولت احمدی‌نژاد بیشتر از سوالات دولت اصلاحات، و سوالات دولت اصلاحات بیشتر از سوالات از دولت هاشمی بوده است و این روند طبیعی است که سوالات در دولت آقای روحانی بیشتر از دولت احمدی‌نژاد باشد که دلایل مختلفی دارد؛ یک دلیل آن اینکه نمایندگان حس نظارتی بیشتری نسبت به دور قبل پیدا می‌کنند و دلیل دیگر آن است که نمایندگان می‌توانند با طرح سوال به مطالبات خود دست پیدا کنند که برخی با اهداف خداپسندانه و برخی با اهداف سیاسی مطرح می‌شود و هر دوره این تعداد بیشتر شده است پس این سیاسی نیست.
 رسایی پایداری نیست!؟
گویا این روزها مد شده است اعضای پایداری، پایداری بودن خود را تکذیب کنند و این امر حتی به شاخص‌ترین چهره‌های این جریان نیز سرایت کرده است. وقتی از حمید رسایی پرسیده شد که تعداد سوالات او به عضویتش در جبهه پایداری ربط دارد اینگونه پاسخ داد:
 پس شما سوالاتی را که مطرح کرده‌اید جدا از جریان پایداری می‌دانید؟
والا جبهه پایداری حلال‌خورترین جبهه سیاسی است چراکه اصلا تحرکی ندارد اما همه چیز به نام این جبهه تمام می‌شود. 
 البته خیلی هم بی‌تحرک به نظر نمی‌رسد.
حالا یعنی من جبهه پایداری‌ام؟! 
 مگر نیستید؟
نه من جبهه پایداری نیستم.
 ولی نام شما جزو اعضای اصلی این حزب است. 
من پیش از انتخابات مجلس نهم از تشکیلات جبهه پایداری خارج شدم هرچند علاقه بسیاری به آنها دارم و اعضای آن را افرادی مقید می‌دانم اما در ساختار جبهه پایداری نیستم. نه در جلسات آنها شرکت می‌کنم و همانطور که وقتی می‌بینم رهروان کار درستی را انجام می‌دهد از آنها دفاع می‌کنم، رفتارم در برابر جبهه پایداری نیز به همین منوال است. 
 دهن منتقدان سانتریفیوژ نیست
حمید رسایی همچنین نسبت به توقیف نشریه خود بعد از گعده‌های مشورتی که در صحن با دیگر دلواپسان داشت به آرمان گفت: من بارها گفته‌ام دهان منتقدان سانتریفیوژ نیست که با قفل زدن بسته شود. نشریه 9دی که کاغذ بود اینجا من تریبون مجلس را در اختیار دارم. بخواهید و نخواهید تا آخر این مجلس حتما با همین شدت و حدت هستم و مجلس بعد هم ان‌شاءا… محکم  هستم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا