خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نحوه جلوگیری هیات رییسه مجلس نهم از تفحص شهرداری تهران

نماینده پیشین مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تحقیق و تفحص‌های نیمه‌کاره از شهرداری تهران انتقادکرد و با اشاره به جلوگیری از انجام این تفحص‌ها در هیات رییسه، علت این مسئله را نحوه مدیریت مجلس عنوان کرد.

سیدحسین دهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به تلاش گروهی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران اعلام کرد: مشکل اساسی شهرداری تهران و همچنین دیگر شهرداری‌ها، نظارت ضعیفی است که در مورد این سازمان وجود دارد.

باتوجه به عدم نظارت بر شهرداری بروز تخلف طبیعی است

او گفت: به‌عنوان نمونه در قوه مجریه که زیرنظر مجلس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل‌کشور فعالیت می‌کنند، تخلفاتی صورت می‌گیرد و این درحالی است که به همین میزان نظارت نیز نسبت به شهرداری‌ها اعمال نمی‌شود و با این حساب بروز تخلف در شهرداری‌ها طبیعی است و به بیان دیگر اگر غیر از این باشد، باید تعجب کنیم.

نحوه جلوگیری هیات رییسه مجلس نهم از تفحص شهرداری تهران

نماینده پیشین مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه طرح تحقیق و تفحص از شهرداری‌های سراسر کشور و به‌ویژه شهرداری تهران در سال ۹۴ گفت: در آن طرح سعی کردیم مسائلی همچون تغییر کاربری‌ها، رانت‌هایی که وجود دارد و دیگر مسائل را مورد بررسی قرار دهیم اما به محض این‌که قرار بود کارمان را آغاز کنیم، اعلام کردند که تحقیق و تفحص موازی دیگری از شهرداری‌ها مطرح است و بنابر این اجازه انجام هیچ تحقیق و تفحصی داده نمی‌شود.

گاهی تفحصی صوری برای جلوگیری از دیگر تفحص‌ها شکل می‌گیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم شورای اسلامی همچنین در آسیب‌شناسی تفحص‌های مجلس یادآور شد: باید تکلیف این مسائل توسط هیات رییسه مشخص شود چرا که این مسائل ناشی از نحوه مدیریت ساختار مجلس است و این درحالی است که گاهی اوقات تحقیق و تفحصی سوری در مجلس شکل می‌گیرد تا اجازه انجام تفحص‌های دیگر صادر نشود و عملاً برای آن مجموعه و سازمان مورد تفحص حاشیه امن ایجاد شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس نهم با انتقاد از طولانی‌شدن روند تصویب تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس دهم اعلام کرد: بنابر این هیات رییسه باید روند انجام تحقیق و تفحص‌ها را مشخص کند تا اگر قرار است تفحصی آغاز شود، نهایتاً ظرف یک‌ماه کار آغاز شده و درغیر این صورت نیز به‌سرعت متوقف شود.

اسناد تخلفات شهرداری در مجلس نهم

او در پاسخ به این سوال که آیا در سال ۹۴ نیز اسنادی که از بروز تخلف در شهرداری باشد، در اختیار داشتید، گفت: طبیعتاً اسنادی از این تخلفات در اختیار نمایندگان بود اما باتوجه به توقف تفحص در همان زمان، این اسناد به جایی نرسید.

دهدشتی خاطرنشان کرد: اسناد و اطلاعاتی درباره تغییر کاربری‌ها، اموال و دارایی غیرمنقول شهرداری تهران و همچنین اسنادی درباره املاک و مستقلات شهرداری موجود بود که باتوجه به جلوگیری از انجام تحقیق و تفحص امکان بررسی میسر نشد.

دو طرح تفحص ناکام از شهرداری تهران

او گفت: سال ۹۱ نیز تحقیق و  تفحص دیگری از شهرداری تهران آغاز شده بود که در هیات رییسه مجلس متوقف شد و سال ۹۴ نیز ما برای انجام تفحص از شهرداری اقدام کردیم که این تفحص نیز راه به جایی نبرد.

دهدشتی در پایان تصریح کرد: این مسئله ناشی از ساختارهای مدیریتی مجلس است که متاسفانه هرچه زمان می‌گذرد، روند با مشکلاتی بیش از گذشته روبرو می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا