خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آغاز به کار گالیلئو، رقیب جی‌پی‌اس

اتحادیه اروپا بهره‌برداری اولیه از سامانه مکان‌یاب جغرافیایی موسوم به “گالیلئو” را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، با نصب چهار ماهواره دیگر در نوامبر ۲۰۱۶ اکنون ۱۸ ماهواره از مجموع ۳۰ ماهواره این سامانه آماده بهره‌برداری هستند.

بهره‌برداری اولیه از سامانه مکان‌یاب جغرافیایی اروپا موسوم به گالیلئو به تازگی آغاز شده است که قرار است با سیستم آمریکایی مشابه یعنی “جی‌.پی‌.اس” رقابت کند. این سیستم که قرار است در نهایت ۳۰ ماهواره در اختیار داشته باشد، در امر خدمات امداد و نجات‌ در کوه و دریا نیز به کار می‌رود.

از این سامانه همچنین می‌توان در سیستم‌های موقعیت یاب خودروها و همچنین در شرایط بحران‌هایی چون حملات تروریستی بهره برد، اما مهم‌ترین عرصه فعالیت این سامانه در بخش خصوصی و تجاری خواهد بود.

سامانه مکان‌یاب جغرافیایی بسیار دقیق گالیلئو یکی از طرح‌های مهم اتحادیه اروپا است. این سامانه در مقایسه با سیستم ۲۰ ساله جی‌.پی‌.اس، مدیریت غیرنظامی دارد و برای اهداف خصوصی و تجاری به‌وجود آمده است.

همچنین خطای سامانه مکان‌یاب گالیلئو به نسبت جی‌.پی‌.اس بسیار کمتر است. برای مثال باید گفت که خطای جی‌.پی‌.اس تا حدود ۱۵ متر و خطای گالیلئو در آخرین مرحله خود با فعالیت حدود ۳۰ ماهواره حدود چهارمتر خواهد بود. این درجه خطا در سامانه مکان‌یاب گالیلئو می‌تواند در ارتباط با نهادها و مشتریان تجاری حتی به چند سانتی‌متر نیز کاهش یابد. به این ترتیب می‌توان هدایت یک خودرو، کشتی یا یک هواپیما را به راحتی بدون شخص هدایت‌کننده انجام داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. انصاف جون ننوشتى آيا الان هم قابل استفاده است و كشورهاى ديگه هم ميتونن استفاده كنند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا