خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار زیاد النخاله و اسماعیل هنیه با شمخانی در تهران

زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس صبح امروز با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار گفتگو کردند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، در این دیدارها شمخانی با تبریک «دستاوردهای درخشان مقاومت اسلامی در عملیات سیف القدس»، از نقش محوری جنبش جهاد اسلامی و حماس در «نبرد با رژیم صهیونیستی و تحمیل شکست خفت بار بر اشغالگران» تجلیل کرد.

شمخانی با بیان این که «مردم فلسطین بیش از ۷۰ سال برای رهایی قدس شریف از چنگال اشغالگران صهیونیسم مقاومت و جهاد کرده‌اند»، گفت: امروز نسل جدید جوانان فلسطینی قدرتمندتر و با انگیزه تر از نسل های گذشته با  مقاومت و ایثار در برابر توسعه طلبی‌های صهیونیست ها ایستاده اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: حجم آتش، برد موشک‌ها و توانمندی تاکتیکی حماس و جهاد اسلامی برای عبور از سامانه‌های متعدد راداری و گنبد آهنین، انگاره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را باطل کرده است.

شمخانی گفت: هر گونه اقدامی که موجب تقویت و توسعه اشغالگری صهیونیست‌ها می‌شود محکوم است؛ اجرای طرح شیطنت آمیز عادی سازی روابط با این رژیم توسط برخی کشورهای عربی اقدامی شکست خورده است.

وی افزود: در صورت به هم پیوستگی و هم افزایی همه‌ی حلقه‌های مقاومت حول آرمان فلسطین و قدس شریف، فروپاشی این رژیم جعلی را در آینده ای نه چندان دور می توان شاهد بود.

دبیر شورای امنیت ملی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر استفاده از ابزار نظامی برای پیشبرد مقاصد شوم خود از فضای مجازی نیز برای جنگ روانی و اختلاف افکنی میان جریان مقاومت استفاده می‌کند.

شمخانی تصریح کرد: برای خنثی سازی اقدامات نرم افرازی دشمن صهیونیستی، مقاومت اسلامی باید با فعال کردن ظرفیت‌های خود در این حوزه، ضمن حفظ و تقویت انسجام نیروهای مقاومت، واقعیت های سیاسی، امنیتی و اجتماعی رژیم صهیونیستی را در معرض نگاه جهانیان قرار دهد.

در این دیدارها، فرماندهان مقاومت فلسطین نیز برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران را شکوهند خوانده و آن را تبریک گفتند و بنا بر این گزارش «با گرامی داشت یاد و خاطره فرمانده بزرگ جهاد و مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی از نقش ممتاز جمهوری اسلامی در دفاع از آرمان ملت فلسطین تمجید کردند».

در این گزارش آمده است:

«همچنین فرماندهان مقاومت فلسطین گزارشی از عملیات پیروزمندانه سیف القدس و دستاوردهای کم نظیر آن در ابعاد نظامی و اجتماعی ارایه و تاکید کردند: امروز رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری دچار ضعف، سردرگمی و استیصال شده و در گرداب چالش های متعدد گرفتار شده است.
زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جریان این دیدار تصریح کرد: هوشیاری، انسجام و اقتدار مقاومت بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته و شرایط کاملا مناسبی برای تغییر موازنه قوا به نفع مقاومت فلسطین فراهم شده است.
اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس نیز با اشاره به نقش راهبردی و پشتیبانی مستمر جمهوری اسلامی ایران از مقاومت  فلسطین اظهار داشت: بسیاری از کشورهای اسلامی که مدعی حمایت از آرمان فلسطین بوده اند اینک به صورت مخفیانه و آشکار با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کرده اند و تنها ایران اسلامی است که در قول و عمل همواره حامی مردم مظلوم فلسطین بوده است.
هنیه خاطرنشان کرد: بدون شک پیروزی مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی بویژه دستاوردهای اخیر در عملیات سیف القدس متعلق به همه حامیان واقعی آرمان فلسطین بویژه جمهوری اسلامی ایران است.


دیدار با فرمانده حشدالشعبی عراق

فالح فیاض فرمانده الحشد الشعبی عراق نیز پیش از ظهر امروز با دریابان علی شمخانی دیدار و  گفتگو کرد.

گزارش دبیرخانه‌ی شورای عالی امنیت ملی از این دیدار در پی می‌آید:

در این دیدار شمخانی با تجلیل از نقش تعیین کننده الحشد الشعبی در تامین امنیت و ثبات در عراق، این نهاد مردمی را یادگار ارزشمند و ماندگار فرماندهان بزرگ مقاومت اسلامی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس توصیف کرد.
شمخانی، ضرورت حفظ و تقویت الحشد الشعبی عراق و لزوم هماهنگی و هم افزایی این نیروی توانمند مردمی با ارتش این کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: وحدت و  انسجام مردم، دولت و نیروهای مسلح عراق زمینه ساز امنیت پایدار در این کشور خواهد بود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به مصوبه مجلس ملی عراق در خصوص خروج نظامیان بیگانه از این کشور گفت:  تسریع در اجرای دقیق و کامل این مصوبه علاوه بر کاهش چشمگیر تنش های امنیتی و حتی سیاسی در عراق، گام بلندی در استقرار ثبات و امنیت بیشتر در منطقه است.
شمخانی انتخابات آتی در عراق را میدان مهمی برای تداوم مردمسالاری و تثبیت نقش موثر سیاسی مردم عراق در تعیین سرنوشت خود ذکر کرد و اظهار داشت:
هوشمندی و انسجام گروههای سیاسی،دینی و قومی یکی از الزامات اجتناب ناپذیر در برگزاری انتخاباتی سالم و جلوگیری از دخالت بیگانگان در این فرایند مهم سیاسی درعراق است.
فالح الفیاض نیز در این ملاقات با تبریک برگزاری موفق و باشکوه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، ثبات سیاسی و امنیتی در جمهوری اسلامی را در تداوم امنیت پایدار در منطقه بسیار مهم و تاثیر گدار عنوان کرد.
وی ضمن تجلیل از نقش ارزنده شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در شکل گیری و بالندگی حشدالشعبی در عراق افزود: امروز عراق با هدایت مرجعیت عالی و فداکاری نیروهای مسلح و حشدالشعبی به امنیتی قابل قبول و رو به توسعه رسیده است.
فالح الفیاض حشدالشعبی را سازمانی قانونمند و مکمل ارتش عراق عنوان کرد و اظهار داشت: وجود الحشدالشعبی که نماد مشارکت مردم در تامین امنیت کشورشان است موجب ناامیدی دشمنان و گروههای تروریستی برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در عراق شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا