خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«قهرمان‌های خاموش که می‌تمرگند»

«رضا نصری»، کارشناس حقوق بین الملل در یادداشتی در صفحه ی شخصی خود نوشت:

نشان شجاعت فقط متعلق به آن سربازِ از خودگذشته نیست که برای باز کردنِ معبر، قدم در راه بی‌بازگشت می‌گذارد. آن سیاستمدار از خود گذشته که تمام بار تقصیر و ذلتِ شکست را بر دوش خود می‌گذارد و ننگ بدنامی و نفرین شدن در تاریخ را به بهای آبرو می‌خرد تا ملت‌اش «احساس» سربلندی کند هم سزاوار تکریم است.

نشان لیاقت فقط از آنِ‌ ناپلئون بوناپارت‌ها نیست که سرمستانه – تا روز شکست – زمین فتح می‌کنند، پیروزمندانه می‌تازند و کشورگشایی می‌کنند. «شارل موریس تالرآن»ها هم که در روز شکست با رقیب به مذاکره می‌نشینند و «سازش» می‌کنند تا تمامیت ارضی، هویت و امنیت مردم‌شان را برای نسل‌ها حفظ کنند هم شایستهٔ افتخارند.

عزت نفس و شجاعت فقط منحصر به عاملان و فاتحان عملیات‌‌های نظامی نیست. آن فرماندهٔ جنگ که پیشنهاد می‌دهد قطعنامهٔ آتش‌بس به نام او امضاء شود و سپس اعدام‌‌اش کنند تا ذره‌ای بر غرور «مردم» خدشه وارد نشود هم عزت و شجاعت دارد.

هنر قطعاً این نیست که با تندگویی و شعار و نفس‌کش طلبیدن از کیسهٔ منافع ملی، امنیت و سلامت مردم برای محبوبیت و کسب چند رای برای خودمان هزینه کنیم. هنر این است که با تدبیر و درایت و صبر از کیسهٔ محبوبیت و آرای خود برای منافع ملی، امنیت و سلامت مردم خرج کنیم.

شجاع‌ترین و دلسوزترین مردان تاریخ الزاماً آن‌هایی نیستند که از فوروم‌های بین‌المللی – به بهای ده‌ها قطعنامه تحریمی و انزوای سیاسی کشور – بی پروا و بی محاسبه برای ابرقدرت‌ها شاخ و شانه می‌کشند. شجاع‌ترین و دلسوزترین انسان‌ها کسانی هستند که آب بر آتش تحریم و جنگ می‌ریزند و بعد – آهسته و بی ادعا – در کنج تاریخ می‌تمرگند!

«شرایط کاملا عادی» نیست آقای مدیری! با انتخاب تندروترین و ضدایرانی‌ترین کابینهٔ آمریکا، عملاً وارد بحران‌سازترین و حساس‌ترین فضای بین‌المللی در چهار دههٔ گذشته شده‌ایم. خطر بسیار جدی است! اما شما باز از تریبون چند ده میلیون‌ مخاطبی خود برای تهییج احساسات و تحریک افکار عمومی استفاده کنید تا بر آتش تندروی و شعارزدگی بدمید و فضا را برای عقل و درایت و «رفتار مسئولانه» تنگ‌تر و تنگ‌تر کنید…ما هم باز- اگر مجالی بود – آب بر آتش جنگ و تحریم می‌ریزیم و دوباره می‌تمرگیم…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. احتمالا اینهم نقشی تازه است که توسط بازیگردانان پشت پرده به این دلقک مفلوک داده اند اخر معامله وقبض واقباض ثمن ومثمن مابازایی دارد. ولی روی سخن با سناریست ها وووووو کلا عمله این بازی هاست .دنکیشوت ها قرن هاست که مرده اند نسل حاضر نسل خرد گراییست نه…….

    1. آخه مگر میشه کارفرما صدا و سیما باشه و به سازش نرقصید ، با وجود این
      باید گفت که جناب مدیری خودت را فروختی و دیگه ژست روشنفکرانه نگیر که نزد خردمندان خریداری ندارد .

  2. اقای نصری ایا می توانی بگویی چه کسانی در مبارزه هسته ای لباس فورم دشمن را پوشیدند گفتند ایران را تحریم کنید .چه کسانی تند تندترین اظهار نظر ها راکردند و ایران را دررسا نه های خارجی فروختید فقط بخاطر جناح خود.؟حالا با این افتضاح برجام یک قهرمان…………..؟!؟؟؟؟؟/میدانم جاپ نمی شود چون جنبه اش را ندارید

  3. خوب بود البته این م.م با ژستهای نچسب و متلک هایی که بیشترش به خودش و مافیایی که عضوش است می چسبد بهتر است ادای مردمی بودن در نیارد یا توضیح بدهد چه طور در شرایطی که این همه از فساد رایج مثلا انتقاد کرده از هیچ به چنان ماشین تجملی رسیده است ؟؟

  4. این دلقک مفلوک روزگاری تقلیدصدای هنرمندان بزرگ رامیکرد تانانی ونامی بدست آوردوامروز اما تقلیددلقکهای سیاستمدارودلواپسی رامیکندتانان ونامش محفوظ بماند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا